Healing iFokus

Healing

Etikettintuitionsövningar
Läst 2043 ggr
Andina
0

Självmedvetenhet - övn - 2

Nu när du har gjort en beskrivning av dig själv så är det dags att beskriva var i Livet du befinner dig idag och vad som har lett dig dit.

Ta med dig frågorna från den bifogade pdf'en och berätta var du är just nu. Hur ditt liv ser ut idag. Försök besvara frågorna så gott det går. Titta på dem ur det ”yttre” påtagliga livet, så som t ex yrkesliv och privatliv. Titta även på var du befinner dig ur det inre perspektivet. Vad har din resa genom Livet har gjort med ditt inre och din personlighet, har något inom dig förändrats under resans gång? Vilka känslor ger dig din livssituation idag?

Jag hoppas du får många goda stunder med dig själv!

_Artikeln Självmedvetenhet och Självutveckling
__Självmedvetenhet - övn - 1
_Självmedvetenhet - övn - 3

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Fjäril
0

Tack Andina för ditt engagemang. Jag ska kika på pdf-filen ikväll Kyss

Sajtvärd på Övernaturligt

majlar
0

Säger det samma.

Men för mig tog det tvärstopp när jag kom till känslomönster. Det visar sig att jag inte kan greppa mina känslor. Uhhh lite skrämmande, men får jag bara några extra dagar att fundera på det här så kanske det släpper.

Det svåratse är ju att utgå från en själv, det hade ju varit lättare om någon annan hade dikterat för en.

Andina
0

#1 - Tack själv Fjäril, för att du vill titta på frågorna 'om dig själv'!
Jag hoppas du tycker om att göra det. Kyss

#2 - Tack själv, du också Majlar!

Ja, Majlar det kan vara så att du omedvetet inte vill titta så nära på dina känslomönster - så är det ofta för oss allihop. Men det betyder också då, att vi inte vill se delar av oss själva, vi blundar för oss själva lite grann. Ibland handlar det om att vi fått lära oss att förringa våra känslor - sluta gråta, tänk inte på det, känslor är 'dravel' o s v - så vi sätter inte det rätta värdet på vårt känsloliv. Men utan känslor är ingen av oss - så det är bra att titta på våra känslor och känslomönster och se att de finns. För då ser vi oss själva.

Du kan ta tid på dig att se om du får upp nå't om dina känslomönster som du kan skriva ner. Du kan ta de övningsfrågor som kommer senare också om du vill. De finns ju här i trådarna.

Annars kan du fylla på dina textrader allt efter som. Kanske kommer mer upp längre fram även efter dessa och följande frågor.

En väg kan vara att du skriver ner just det, att du blir "blockerad", när du kommer till ämnet känslomönster. Och försök att beskriva hur det känns - om det bara blir "tomt" eller om det dyker upp känslor när du ska skriva om känslomönster.

Om du skriver ner åtminstone ett eller två ord som du kommer på så kan det vara nog för att "öppna upp för resten av flödet".

*

För det är bra om ni läser igenom både frågor och vad ni skrivit lite då och då - även de tidigare frågeställningarna. Det brukar komma fram saker man vill lägga till så småningom och nya reflektioner och insikter kan börja titta upp för att se dagens ljus.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

Andina
0

Jag återkommer med fler frågor fram emot slutet av veckan… ;)

[C Stark]
0

Åter tack Andina… detta är superkul! Glad

[Chakra]
0

Tack Andina för att du är en så  klok människa!Glad

Jag har ett svar på alla frågor här, och känner stor förväntan inför vad som finns mer att upptäcka, både hos mig själv och i allt runt omkring. Man blir ju aldrig färdig, men förhoppningsvis får man en stor erfarenhet av allt man går i genom.

Jag har grävt mycket i mitt liv, förändrats, förundrats, älskat, varit ledsen, varit arg, skrattat mycket och länge, upptäckt, vandrat på nya vägar, hoppat från höga höjder, vågat, varit naiv ibland….men alltid älskat att LEVA!

Indiania
0

Tack Andina, du har verkligen satt igång mig, har varit på första övningen och jisses vad jag skriver, massor.Skall bli så spännande med fortsättningen ( är inte klar med skrivandet än ) FlörtKyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
0

Tack igen själva allihop! För era go'a varma ord! Kyss

Och jag är glad att ni skriver nå't i tråden - så att jag vet om någon skriver sina berättelser eller inte ;).

Jag är glad om ni tycker det är intressant att flytta fokus till er själva! Jag är glad om övningsfrågorna kan få någonting inom er att komma upp gradvis.

Chakra - jag är nog inte så klok ;) men jag har en massa tankegångar och reflektioner på ditt och datt emellanåt ;). Kyss
Och som du säger, man blir aldrig färdig. Personlig utveckling är något som jag önskar alla ville "pyssla" med för all framtid. För det är så spännande och så intressant. Jag hoppas att någonting ytterligare kommer upp inom dig som du mår bra av - om inte annat så kanske övningarna hjälper till att 'befästa' det du redan fått insikt om!

Indiania - vad härligt! Vad glad jag blir, då har du öppnat upp för att inte bara skriva om dig själv, utan också för att se och bekräfta dig själv! Jättehärligt!  Kyss Skriv så länge ditt inre vill få ner det på pränt!

Limewear
0

Har svarat på frågorna i båda övningarna men är långtifrån klar…kommer på mer hela tiden.Detta är verkligen kul och en och annan tankeställare har jag fått också…Glad

Andina
0

#9 - Vad roligt att du tycker om övningarna, Limewear. Det verkar som att du öppnat upp för att "plocka fram" det som finns inom dig bra också - i och med att du kommer på mer hela tiden.

Visst är det härligt med Tankeställarna som också poppar upp emellanåt…? Flört

Limewear
0

Ja,det är en härlig känsla när insikterna faller på plats.Ser redan en del mönster som ska brytas och har börjat med en handlingsplan i små steg,för jag vet att det kommer att ta sin tid.Glad

Andina
0

#11 - Så är det - ofta! Vi har ofta övat in våra mönster sedan barnsben, då kan det ta tid att bryta dem ibland. Men bara man unnar sig den tiden och börjar någonstans, så brukar det ena ge det andra och man är plötsligt inne på en ny bana.

Det är smart att du gör upp handlingsplanen och framför allt att du tänker dig att ta det steg för steg - då blir det inte så "övermäktigt. Och som sagt, efter det första steget brukar det andra steget följa per automatik! Se bara på hur vi går…  Flört

Lycka till med skrivandet! Kyss

Andina
0

Hur går det med skrivandet för er alla? Jag hoppas ni trivs med uppgiften i alla fall! :)

Behöver/Vill ni ha mer tid på er än till veckoslutet? I så fall kan jag återkomma med fler frågor i nästa vecka istället?

Dessa övningar skulle man kunna kalla för GottSkrivning! Flört

Kyss

[rore]
0

HAr inte alls hunnit med, ska sätta mig en stund nu och se vad handen ger mig för svar,,,,Flört

Andina
0

Fler som tycker att ni vill ha lite längre tid på er för denna omgång övningsfrågor? (Vi närmar oss veckoslutet nu… se #4)

[GunillaF]
0

Kanske över helgen?!

Andina
3

#16 - Ja, det låter bra, så gör vi.

På måndag kommer nya övningsfrågor!

Maria Katarina
1

Andina: vill bara meddela att jag också är med! :) Håller på och finslipar dom första frågorna, och i helgen sätter jag igång med omgång 2! Tack snälla för initiativet, det är jätteinspirerande och får mig att tänka i helt nya banor! Känns nästan som om man aktiverar en helt ny del av hjärnan som inte fått träning på länge..! :)

Andina
1

Vad roligt Maria Katarina! Att du deltar i dessa övningar och dessutom upplever att det händer mycket inom dig! Du lär känna dig själv. Grattis till det! Och visst är det just så som du skriver, man 'aktiverar nya delar av hjärnan' som legat på latsidan lite genom livet!

Tack själv! Tack för att du vill göra övningarna!Kyss

Andina
1

Ja, lägg gärna ett litet tassavtryck i övningstrådarna även framöver, så att jag vet om och att någon gör övningarna. Flört

Skogshumblan
1

Tack, gav en hel del tankar och saker att fundera på. Tror det är dags att "komma ut" snart-

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
1

#21 - Det är gott att frågorna fått fart på något inom dig. Du är nog redan "på väg ut", du släpper dig fri.

*

Till er alla:

Se på naturen, du är en del av den! Våren och sommaren bjuder på en spirande energi och kraft, som hjälper till att befria dig från gamla invanda mönster som begränsar. För att du ska blomma ut som den fulländade blomma och själ du är!

Andina
0

Medan du väntar på nästa övningsfrågor (de kommer lite senare):

Stanna upp lite och läs igenom din berättelse en gång till.

Känn efter, vad händer i dig när du läser den, vilka tankar och känslor kommer upp när du läser din berättelsen om dig?

Hur har du upplevt att skriva om dig själv? Har nya eller gamla känslor, tankar och minnen dykt upp sedan du påbörjade din berättelse?

Maria Katarina
0

Mycket gamla händelser dyker upp, sånt som jag inte ens har kommit ihåg. Den andra övningen har också fungerat lite som affirmation, när jag skrev ner drömmar jag har för framtiden betonade jag att jag är kapabel till dessa förändringar, och oj vad bra det kändes inombords! Och sånt jag fått lära mig under livets lopp: nu kan jag faktiskt skriva ner att jag kan det! Ett exempel är en förmåga att stå på mig själv, något jag aldrig kunnat men efter lite prövningar i livet där jag fått lära mig det kan jag nu ärligt säga att jag är en människa som vågar försvara mig själv och mina rättigheter. En mycket nyttig övning!

[rore]
0

Oj Andina!

Här händer det grejer vill jag lova. Tack för övningarnaKyss

Andina
0

#24-25 - Vad härligt att det "rör på sig" och dyker upp saker från det inre! 
Och Tack själv, Rore, för att du vill göra 'övningarna'!

Det är så härligt att läsa om era reflektioner och att det händer saker inom er!

Ja, känn dig stolt och glad, Maria Katarina, för att du vågar stå upp för dig själv - det är precis vad vi alla borde göra. Och vad kul att du upplevde andra övningen som lite av affirmationer. Frågorna har fått fart på något inom dig, helt klart.

*

Jag la' inte ut de följande frågorna i måndags, som tänkt. Dels fick jag en 'struldag' och åkte iväg. Se'n tänkte jag att ni får Valborgshelgen på er också. 
Men om en stund räknar jag med att lägga ut nya frågor för era undermedvetna att klura på.

Andina
0