Healing iFokus

Healing

Läst 101 ggr
_Fisken
2025-03-09 08:22
1

Pyramid av koppartråd

Är ny i denna grupp och jag har frågor runt dessa pyramider byggda av koppartråd. Basen är allt från 10x10 cm till säkert 100x100cm om man så vill.
Jag får ont av jordstrålning och jag vet att kopparnät hjälper. Koppar har en nåt hyss för sig alltså. Sen kan jag tänka mig att pyramider också har nåt positivt i sig. Hur som helst, jag tänkte pyssla lite med dessa pyramider men vill veta mer om måtten och kanske även andra tips och nödvändigt vetande innan jag börjar sätta ihop en sån.
Kanske det finns nån artikel?

Tarotstollan
2025-03-09 12:40
0

Är det en Orgonit du menar?
Här är en artikel om hur man gör sådana.

https://www.tidningennara.se/artiklar/artiklar/skapa-din-egen-orgonit/

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

_Fisken
2025-03-09 15:28
0

Nej, inte en orgonit. Har faktiskt sådana redan… :-) Men jag köpte dom.

Nej, det är en pyramid av koppartråd. Jag ska göra lite tester. Tycker det är spännande. Jag har räknat ut att om jag väljer basen B så ska "hörd till spets" vara 0.952 av basen B. Då har jag Cheops pyramidens mått.
Så nu är det att klippa Cu-tråd och najja. :-)

Tarotstollan
2025-03-09 21:43
0

Ok, vet inte riktigt vad du menar men hoppas att du lägger in en bild när du är klar. Låter som ett spännande projekt att ägna sig åt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

_Fisken
2025-03-09 23:08
1

#3: Jag vet inte riktigt hur jag ska testa det. Om nåt sker ö.h.t inuti pyramiden.
Har sullat bort pendeln också. Den brukar svänga som attan efter att jag spolat ren en kristall men det kan lika gärna vara jag som gör det också bara för jag VET att den är renspolad.
Kanske ett glas med vatten som får stå där över natten och sen ställa det i frysen tillsammans med referens-glaset som står utanför.
Skulle is-bildningen bli annorlunda mellan glasen (ett antal tester) så kan man kanske säga att nåt skumt förekommer.