Kan en kristall påverka en negativt?
Hej alla!
Jag har en fråga som ja inte riktigt vet vem jag ska vända mig till.
För ett år sedan började jag få upp ett intresse och min uppmärksamhet kring Kristaller, mindfullnes, meditation och meditation har verkligen gett mig en stabil bra grund som jag fortsätter med i nuläget. Jag är rätt ny inom detta med Kristaller.
Hur jag fick kristallerna:
Köpte mina allra första Kristaller från en välkänd butik och fick också hjälp med hur jag ska tänka utifrån valet av stenarna.
Ett av dessa var rökkvarts, de första jag gjorde var att rengöra dessa med vatten (köpte också en guide bok om Kristaller, detta följde jag)
Jag började lära känna stenarna, höll dom nära mig och kände av var och en, ja tänkte också förmedla varför jag behöver dessa. Så rätt tankesätt skulle komma in. Sedan dess så rengör jag dom vid fullmåne, eller salt vid behov. Dvs ja följer instruktionerna om hur man ska behandla dessa fina.
Har alltid haft ett problem med mardrömmar sedan barnsben, men nu i vuxen ålder har dessa minskat extremt mycket och kommer lite i perioder beroende på hur stressig jag är.
Läste för en tid sedan att rökkvarts ska vara bra för mardrömmar och att man kan lägga den under sin kudde för att bli av med ångest, rädslor och hjälpa till vid mardrömmar. Inte att den eliminerar, men iallafall lite hjälpande.
Började med detta för 15 dagar sedan. Redan natt 1 kände jag mig befinna i ett vaket och sömn läge när jag väl somnar in. Jag somnar, men är fortfarande lite i vaket tillstånd. Vaknar till hastigt pga ja tror att ja ska falla eller att någon rör vid mig för att väcka mig, har fått denna känslan flera ggr enbart precis när jag ska somna in. Att ex någon lägger sin handflata och trycker ner mitt täcke (obehaglig) känsla när man är ensam eller att någon iakttar mig, mao bara obehaglig sömn konstant. Men vägrade ge upp tills min vardag började påverkas av det. Ja har blivit lika rädd för sömnen som jag var som barn när dom var som värst. Ja har inte haft det problemet som sagt i vuxen ålder.
Tillägg: idag är jag mörkrädd pga många års problem med mardrömmar mellan 4-12 års ålder. Men min mörkrädd känsla har blivit värre nu pga dom 15 dagarna :(.
Provade att sova utan stenen. La den i hallen, dvs längst bort från sovrummet nu i 3 dagar och jag befann mig inte i sov/vaket läge längre och har inte haft en enda dröm sedan jag tog bort stenen från kudden.
Jag sov bättre och djupare igen. Vilket får mig att undra.
Varför? Vad är orsaken till att jag känner att kristallen gjorde det nästan värre för mig. Ja förstår inte riktigt. Gör jag något fel? Alla säger att Kristaller är hjälpande och ja tror på detta. Men vad hände här?
Sorry för det långa meddelandet, men behövde ta med allt ovan ☺️💕
#0: Ibland kan stenarna ta fram våra rädslor för att vi ska kunna arbeta oss igenom dem och därefter bli fria från dem. Kanske rökkvartsen var för stark under huvudkudden så det var därför du fick de reaktioner du fick. Fortsätt lägga den i hallen ett tag till och försök sedan att flytta den lite närmare varje vecka, och se om det blir någon förändring.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1: Tack för att du svara.
Ja, det låter väldigt logiskt, den känns väldigt stark och nästan överväldigande i hur mycket energi den ger ifrån sig till mig. Jag ska prova att flytta den närmre med tiden och se vad som händer.
#2: Lycka till. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ