Annons:
Etikettintuitionsövningar
Läst 2496 ggr
Andina
5/2/12, 8:26 PM

Självmedvetenhet - övn - 3

Denna gång ska vi fokusera ännu lite mer på hur det kommer sig att vi är där vi är. Tänk tillbaka och fokusera ännu lite mer på vilka personer och vilka andra ”krafter” som hjälpt dig att bli den du är och fört dig till den plats i Livet där du befinner dig idag.

Genom hela vårt liv ställs vi inför val, varje dag. I varje val finns en underliggande/bakomliggande kraft som får oss att göra just det valet!

(Se bif pdf.)

Många goda skrivarstunder önskar jag dig! Kyss

*

Lämna gärna ett litet 'tassavtryck' här i tråden så, att jag vet att och om ni fortfarande är med och gör övningarna? 
Och har ni tankar, funderingar och reflektioner eller upplevelser som ni vill dela med er av - så är de hjärtligt välkomna också!

_(I början av nästa vecka kommer jag tillbaks med nya övningsfrågor.)
_

__Artikeln Självmedvetenhet och Självutveckling
__Självmedvetenhet - övn - 1
_Självmedvetenhet - övn - 2_

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
[GunillaF]
5/2/12, 8:38 PM
#1

#Tassavtryck"! Jag är härSkrattande

Andina
5/2/12, 8:40 PM
#2

Åh, så roligt, Gunilla! SkrattandeKyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Maria Katarina
5/2/12, 9:51 PM
#3

Nu blev det knepigt! Jag får ta mig en ordentlig funderare nu..! :-)

[Chakra]
5/2/12, 9:57 PM
#4

Intressanta frågor, och mina funderingar blir många här.

Min första spontana reflektion är att de jag varit arg på förr…(och lite arg på även nu ibland)Glad är de som fått mig att växa.

Andina
5/2/12, 10:00 PM
#5

Jamen vad kul, att ni får stanna upp och 'tänka till' lite! Jag kan känna igen reaktionerna så väl… ! Flört

Så, Chakra, uteslut inget - ta med allt! ;)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Chakra]
5/2/12, 10:03 PM
#6

#5 Jaa; alltGladen lång lista då…

Annons:
Andina
5/2/12, 10:06 PM
#7

Blir den lång, så blir den lång! Huvudsaken är att du får den nedskriven och "inläst". ;) Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Limewear
5/2/12, 10:34 PM
#8

Har kollat på frågorna och funderat lite men jag kommer att resa bort några veckor så jag tar tag i det ordentligt när jag kommer hem igen.Glad

Andina
5/2/12, 10:37 PM
#9

Hoppas du får en go' och trevlig resa Limewear! Glad

Har du läst igenom frågorna så kommer de nog att jobba på i ditt undermedvetna även om du är på resande fot! Så, låt du ditt inre sköta 'jobbet' tills du kommer hem igen. ;)

Ha en go' tur! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Limewear
5/2/12, 10:46 PM
#10

Tack så mycket Andina! Glad

Elpida
5/3/12, 10:05 AM
#11

Jag har funderat ganska mycket, pga olika händelser runt mig, varför jag reagerar som jag gör i vissa situationer och om det är rätt eller fel. Ibland behöver man även någon annan som man kan bolla sina tankar med för att få ett större perspektiv.

Jag vet ju varför vissa reaktioner kommer, men är de fortfarande berättigade? Eller är det så att jag har lärt mig en ganska stor läxa jag fått i detta livet och därmed inte är villig att fortsätta kampen, vägen jag går på just nu? (Jag menar nu inte livet i sig, jag älskar att leva!!!) Eller är jag här för att i mitt eget växande även hjäpa andra att växa, att lära sig sina läxor? Och var hittar man isåfall orken att fortsätta. Ska man ibland ge upp, eller ska man fortsätta för att man tror att det är en del av läxan?

Ja du ser, många frågor väcker det och det är oerhört intressant att göra en riktig djupdykning i sig själv och varför vi gör just de valen vi gör!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Andina
5/3/12, 11:35 AM
#12

#11 - Jaa, Elpida - börjar vi titta lite närmare på oss själva och våra inre, så uppstår ofta många nya frågor - men också många förklaringar och svar.

Varför vi reagerar på de sätt vi gör har en botten från tidiga(re) upplevelser och som sedan omformas till instinktiva reaktioner. Grundorsaken finns med hela tiden (en rädsla t ex), så länge vi reagerar som vi gör. Så på det sättet kan de ses som "berättigade". Men de hör till det som har varit

Jag ser det som så, att vi finns här för att själva lära oss och utvecklas - för att sedan "sprida" det vi lärt inom oss, ut till andra, genom vårt varande. Och de läxor vi fått möta och lära av kommer vi att behöva när de ska spridas vidare.
Vi pratar ju ofta om att insikter och kunskap är Ljus - så när vi tänder vårt eget ljus så sprider vi också ljuset vidare. Och vi har alla många ljus inom oss som ska tändas.

Uj vad filosofisk jag blev nu.. Knäpper händerna så att tangentbodet får vila en stund…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
5/3/12, 12:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Indiania
5/3/12, 4:19 PM
#14

Vilken häftig bild! Skrattande Här är det bara att välja väg!

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
5/7/12, 1:24 PM
#15


Jag hoppas ni har många fina stunder med 'er själva'! Glad

Nya frågor följer om en eller annan dag

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Maria Katarina
5/7/12, 1:42 PM
#16

När jag reflekterade över vilka människor som har påverkat mitt liv kände jag en stor tacksamhet till var och en, trots att vissa i den stunden ledde till negativa upplevelser. För när jag tänkte på hur jag har påverkats i de flesta fall till det positiva så har dessa människor varit viktiga för mig i min utveckling. Det kändes skönt att kunna inse det och sätta dessa negativa upplevelser bakom sig, med tacksamhet!

Andina
5/7/12, 1:50 PM
#17

Toppen, Maria Katarina! Glad Då har frågorna gjort ett bra och konstruktivt jobb inom dig!

Vad skönt att kunna se dessa minnen ur ett annat perspektiv och dessutom känna dem på nytt sätt, med tacksamhet! För att se'n kunna gå vidare framåt.

Härligt - och tack för att du berättar! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Andina
5/10/12, 4:41 PM
#18

Läs igenom din berättelse en gång till…

Känn efter, vad händer i dig när du läser den, vilka tankar och känslor kommer upp när du läser din berättelse?

Hur har du upplevt att skriva om de personer och andra krafter som påverkat din livsbana?

Vad har pågått inom dig medan du skrivit, vad pågår inom dig nu när du läst vad du skrivit? Har gamla känslor, tankar och minnen lyfts fram i ljuset igen? Upplever du nya känslor och tankar?

Har någonting inom dig förändrats – på hur du ser på händelser/ personer, på hur du känner? På vilket sätt?

Kyss

Vill ni ha fler näsvisa frågor om er själva, eller känner ni att ni fått nog av övningarna?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Elpida
5/10/12, 5:43 PM
#19

Jag har inte skrivit ner på papper, däremot har jag pratat mycket sista veckan om just stora saker i mitt liv som påverkat mig.

En bekant säger till mig, det är anmärkningsvärt att du kan ha en sådan självdistans och skratta trots att en del måste vara skitjobbigt. Ja, jo… det är väl så att när man väl kan släppa smärtan, se vart den har fört mig och vad jag fått istället.. så ser man åtminstone en liten del av livets pussel.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Maria Katarina
5/10/12, 9:55 PM
#20

Jag vill väldigt gärna ha fler frågor! För mig har övningarna hittills varit mycket betydelsefulla.

Annons:
Andina
5/11/12, 9:48 AM
#21

Elpida - Vad bra att du lyfter fram dina upplevelser i alla fall. Eftersom de har påverkat dig, så är de viktiga och inte negligeras.

Upplevelserna formar den juvel du är. Och vad skönt att kunna se bortom känslominnena och upptäcka denna juvel!

Kyss

Maria Katariina - Jag avvaktar lite till för att se om fler vill fortsätta med frågeövningarna. Annars så kan jag skicka dem till dig i pm istället för att göra nya trådar hela tiden.

Vad 'roligt' att frågorna satt igång processer inom dig!

Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Upp till toppen
Annons: