Nu ska jag börja
Nu ska jag börja på riktigt
Har just fått stora Reiki handboken, så nu ska jag läsa läsa och läsa och sen öva öva och öva lit till 👍
Vad kul och vad spännande. 🙂 Du får berätta för oss vartefter.
Det ska bli jätte spännande 👍
Lovar att berätta och uppdatera hur det går allteftersom 😉

jag har också börjat med healing. Väldigt spännande och omtumlande.
Kanske nån kan ge svar på en del funderingar?
Att ge healing till mig själv är det jag har svårast för, kanske är en träningssak.Är det någon annan som tycker det svårare? Att heala på andra,speciellt distanshealing tycker jag att jag känns bäst, inget annat som distraherar.
att initiera framåt i tiden, gör man på samma sätt som bakåt?
kan man initiera en vecka framåt?Har nämligen ett som jag tror känsligt och otrevligt samtal att gå igenom med en person nästa vecka.
Kan man man göra flera initieringar på t ex sitt hem?(jag har gjort det en gång)🤔
Hej kullagulla 🙂 välkommen i gänget!
Jag har hållit på med healing sedan i februari men har börjat en kurs nu, har gjort första veckan av fyra.
Jag tycker också att det är enklare med distans healing, har svårare med självhealingen.
Är det initiering du menar!? inte intuition?
Intuition är när du känner var saker och ting är, eller hur dolda saker ser ut, eller hur något ska gå tex samtalet i framtiden osv.
Initiering får du utav tex din lärare på en medial kurs, den startar en proses i dig så du blir tex mer mottaglig, Känslig, lyhörd, osv om den andliga värden. Har faktiskt läst om att man kan initiera sig själv, fast det vet jag inte om man kan.
När ni vill ha healing till er själva så gör på samma sätt som när ni är kanal till andra. Eller nästan iallafall:
Sätter er ner och slappna av.
Öppna era chakran.
Be en bön till er healingguide/till ert healigteam om deras helande energier dit ni bäst behöver dem.
Sitt eller ligg sedan bara och ta emot.
Ni känner när energierna börjar avta och då kan ni ligga kavar en stund och bara slappa.
Tacka sedan för healingen ni fått.
Stäng era chakran och sist men inte minst, drick ett glas vatten. Man kan behöva extra vätska efter en healing. Jag brukar iaf vara extra törstig.
Lycka till nu! ❤️