Energierna omkring oss!!
På sista tiden har jag upplevt starkt, att jag känner av energier i mitt sovrum, kan inte sätta fingret riktigt på det jag ser, jag ser men inte tydliga gestalter. Men dom dagar jag ser mycket får jag även en känsla i kroppen att det är mycket aktivitet i rummet. Första gången kändes obehaglig, men inte nu. Det jag undrar är, hur känner ni av energierna, ser ni eller är det en inre känsla ni får. Som jag vet är nog vi alla här inne i olika stadie, men vore roligt om ni kan dela med er av era upplevelser och vad ni ser och känner. Kramar Fia H
Vems energier menar du? Andarna, änglar, guider eller vi människor? Allas?
Andarna, änglarn, ja jag vet inte, men jag vet när det är aktivitet i mitt rum. 
Okej.. Jag e ju väldigt känslig för energier, så jag brukar känna om det är någon nära mig.. Men jag brukar inte ha sådan aktivitet.. Oftast så upplever jag andevärlden som lugna mot mig..
Jo, dom känns lugna mot mig, men ibland är det fullt ös, och det jag menar är om ni ser dom, eller bara känner att dom är där, jag ser energierna, svårt att förklara. Och är det lungt så är det lungt
Jag har sett en ande fysiskt 1 gång när jag var liten och även för ett tag sedan.. jämte min säng när jag skulle lägga mig i sängen o då stod det en gammal dam där, en släkting som jag såg väldigt tydligt, jag såg henne som en riktig människa, men jag brukar se andar som skuggor eller energier.. För inte så länge sedan när jag hade en ande hos mig, en slags hjälpare till mig.. så såg jag att hon satte satte sig i soffan o satt där, såg i mitt inre att hon vinkade till mig.. det tyckte jag var kul :)
Jättekul att höra Soffe, det måste varit en härlig känsla
Jag brukar se färger som flyter omkring… Ibland ser jag skuggor, annars känn-ser jag mest…
#6 Ja det var väldigt positivt och den här damen, hon e så go o underbar oxå! :) Händer oxå att jag ser i mitt inre när en ande är i rummet :) ..Alltså att jag ser vem det är i mitt inre :)
Såå härligt av er att höra, själv så känner jag genom beröring, och kan nu urskilja vilka som kommer till viss del, alltid lika kul med trevligt besök. 
Jo beröring är härligt.. Hade besök en gång och han var så trevlig osv.. Jag sa något som fick han o skratta och då sa han att du e så goo!, så han la båda sina händer på mina kinder och det kändes så tydligt.. Det kändes speciellt :) Men rysningar tycker jag inte e lika behagligt, även om de kan vara positiva..

Hej! jag brukar känna energier runt omkring mig även när jag lägger mig…någon smeker mig på kinden…ena kittlar mig under fötterna eller "jävlas" med mitt hår…eller att nån lägger en hand på min axel känns det som…
hur kan man veta vem det är?vad den vill?

Du får helt enkelt fråga noita86. DU får kanske inte svar direkt men ju mottagligare du är ju lättare går det. Ibland kan man också bara få en känsla att detta är min mormor tex. utan att någon sägs eller görs. Det är väldigt individuellt hur man upplever saker och ting. Det är också vad som känns bäst för dig som du bör gå efter.
Mvh LisaL

#12 Lisa L Tack så mycket…annars så kan jag ju…kom på att jag har min pendeln…den kan ju svara åt mig:D

# 13 Om du känner att din pendel är bra som redskap vid kontakt så använd den, men en bra träning är annars att lyssna in vad som kommer till dig.
Känn in den känslan du får, upplev vem det är och lita på det du får till dig. Du kan säkert kontakta dem genom dina sinnen om du bara litar på dig själv och det som du får till dig.. // Lycka till MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

"14 MariaJ Hej!
Jo mi pendel funkar bra…jo information som kommer till mig har jag svårt med…finns det övningar?
ok…ska testa annars…
#15 Skulle vilja ge dig tips på en bra bok om att lära sig pendla.. Stora boken om pendeln av Cassandra Eason. Sen finns det alltid massa att läsa på nätet oxå, men det bästa är o ta till sig det som känns rätt för en osv.. Finns oxå kurser där man lär sig pendla.

#16 Soffe Tack så mycket för tipset! ska olla om jag hittar den boken…är den lätt att använda? Jag tror inte att jag behöver gå på kurs…eftersom jag är själv-lärd och tycker att det funkar bra:D
#17 Varsågod!
Ja det är en lättanvänd bok, den e både för nybörjare o proffessionella.. Billigast hittar du den på adlibris.se eller bokus.se
Energier är mitt lilla skötebarn men även dilemma eftersom de ibland blir störande.
Dels så känner jag dem rent fysiskt, det pirrar och blir varmt i händerna, det sprider sig sedan upp i armarna och axlarna. ibland är ett rum som sirap att gå in i. Jag känner även känsloenergier från levande väsen så att säga men dessa kan jag tyvärr inte se men skulle gärna vilja kunna se dessa som i "Nionde Insikten" :-). Tänk vad bra det skulle vara!
Jag ser även energierna från de döda, ibland som ett silverregn som jag tidigare beskrivet, detta fär väldigt vackert och svårt att beskriva, någon på forumet föreslog lite som i "Förhäxad" när skyddsänglarna dyker upp ur tomma intet och så är det men det är inte riktigt så många silverprickar :-).
Jag ser även andarna innom mig samt som skuggor i ögonvrån, jag har även sett en ande (munk) han såg ut som du och jag.

Jag vill fördjupa mig i och öva på att själv få fram information utan att använda pendeln…hur ska jag gå till väga?
Hej noita! En bra grej är ju faktiskt att meditera, däregenom kan det ju hända mycket. Och att lyssna på sig själv. Kram Fia

#21 FiaH Hej!
Har du bra tips på meditation…ska man skapa fram en fansati bild och sen rena sig i vatten och be till gudomliga ljuset??
eller hur ska man göra…finn det någon sida man kan pröva på olika övningar?
#22 Hej Noita!
Du är så härligt nyfiken på det andliga så det är riktigt roligt :-).
I Forumet "Övernaturligt" Finns det några distanskurser gjorda av Elisabeth som kanske skulle kunna hjälpa dig, jag har själv inte läst dem (men det skulle nog behövas)
.
Gå in under Distanskurs/Övningar, det finns jättemånga bra artiklar.
Det finns speciellt en liten kurs som heter:
**1. Ta kontakt med dina guider.
**Kanske den skulle kunna hjälpa dig lite på traven, det är alltid svårt att veta hur man ska komma igång och det är inte alltid en kurs fungerar, antingen är det ekonomin eller annars finns det inga utvecklingskurser i närheten. En "blandkurs" är annars rätt bra där man får nosa på lite av varje.
Vissa områden bör man dessutom ta hjälp från mer erfarna men det kanske gäller fördjupningar i ämnet. Man ska ju helst inte fördriva andar eller rena hus från andar om man inte vet vad man håller på med. Det är inte ens alla medium som arbetar med spådomar, Healing etc. som uför utdrivning och rening. Alltså, expriment
Det jag personligen dock känner är att meditationen är A och O och det är bra om man kan lära sig det.
Man har nytta av det i alla lägen.
Jag kan ta en 10 minutare på jobbet när jag är trött, att försvinna bort i mig själv och återkomma helt utvilad, det är fantastiskt inte bara i mediala syften.
Det finns ju många sätt att utföra en meditation på, det viktiga tycker jag är att gå in i meditationen utan förutsättningar, att släppa ALLA tankar och bara vara. Det kommer till dig ändå. Sen som du säger finns det många sätt, många skapar en plats, där man finner sin inre ro. Men att släppa tankar och ta till dig det som kommer, många gånger kommer det när du minst anar det. Man vill ju så mycket och så fort nog, men när man är redo kommer det, och ibland stannar det av. Det finns nog många sidor om olika sätt att meditera, men att bara sätta sig eller lägga sig, och sätta på lugn musik om man vill är ju helt underbart, man behöver inte alltid ha det förbestämmt. Lycka till kram Fia

#23 Hellas Tack..jag vet…det är såå intressant ska kika på det du! tack så mkt för tipset:D
#19 Vill bara säga, vilken härlig känsla, med allt som du känner inom energierna, jag mös när jag läste det.Har du varit i kontakt med "munken" eller vet du vem han är? Spännande med allas upplevelser. Kram Fia
Ja jag är nog ganska"energikänslig" så det är väl min gåva jag fått antar jag. Men det är inte alltid av godo, jag lovar.
Min make tycker det kan vara riktigt jobbigt eftersom jag läser in mer än vad jag borde. På jobbet läser jag in saker som inte heller alltid är bra (även om de alltid stämmer) jag läser även in andras sorg, ilksa etc. vilket går rakt in i mig, helt plötsligt är jag bara så irriterad eller ledsen.
Jag har börjat lära mig att stänga av och det är skönt…
Tja, min lilla munk är inte en kort historia, han "räddade" mig från jobbig period och jag sänder fortfarande, 20 år senare, ljusa tankar till honom och undrar vart han tagit vägen!
Jag flyttade hemifrån tidigt och var runt 19 år när min sambo påbörjade en utbildning på annan ort vilket innebar att jag blev ensamn under veckorna. Jag var under den perioden riktigt riktigt mörkrädd och kunde inte sova, det var inte en vanlig rädsla utan en kylande känsla där jag låg stel som en pinne gömd under lager av täcken, att gå på toa var otänkbart!
Skräcken var så oerhört stark, jag vågade inte ha lampan på det var alltid släckt så att jag inte skulle kunna synas!!
En natt var rädslan extra stor, jag grät och hade riktig panik, jag andades tyst så att jag inte skulle höras.
Där låg jag timme efter timme och hoppades på att det skulle bli morgon. Helt plötsligt vill jag bara titta ner mot fötterna så jag tar mod till mig. Där sitter en "livs levande" munk, han var brunklädd i sådana där jutesäckskläder som en del munkar har.
Han bara satt där och log mot mig, trots att det var mörkt i rummet såg man honom tydligt och klart i det ljus som fanns precis runt honom.
Han spred ett sådant lugn omkring sig, jag har aldrig känt något liknande, varken då eller senare. Jag tittade på honom ett tag utan att säga ett ord, jag kände lugnet sänka sig och därefter somnade jag.
Jag har efter den natten aldrig varit mörkrädd!
Jag har berättat historien för några personer och en del kommer på olika naturliga förklaringar och jag kännder att det får de väl göra men……Jag som var där, jag VET vad som hände och behöver inte övertyga någon…………..