Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 6780 ggr
Opal
0

Beskyddande sten

Vilken sten är det som beskyddar huset och mig själv från faror??

MariaJ
0

Hej Opal…När du skriver så så måste jag nog ställa en lite motfråga….menar du fara från andevärden eller från personer omkring dig ? Vill du ha upp en positivitet i hemmet, eller menar du en sten som lägger ett beskydd över hela huset och dig från negativ energi ?

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Opal
0

oh förlåt mig, är visst lite trött nu. Jag menade att stenen ska beskydda en från faror från personer som finns omkring mig och även att huset får beskydd från fara utifrån. Det är så mycket som händer i samhället idag att man inte nästan vågar lämna huset ensam när man reser bort.

MariaJ
0

Ingen fara,,Skrattande jag ville bara veta lite mer exakt vad du menade innan jag skrev mer.

*Som första råd så brukar jag ge att du ska låta din egen intiution styra dig till rätt sten. Om du tänker på vad du ska ha stenen till, så styrs eller dras till oftast till rätt sten automatiskt.

*Det andra rådet för din egen del är nog att du är känslig för energier utifrån och då är Obsidian snöflinge-stenen bra. Du kan även förstärka kraften  genom att tillsammans lägga en bergkristall. Den skyddar dig från andra människors energier samtidigt som den tar fram ljuset om saker skulle kännas jobbiga. För ditt hem kan jag nog rekommendera en ametis. Den absorberar all smärta och negativitet, så att huset skyddas av ljus.

Du kan också själv visualisera att du lägger en ljus bubbla omkring ditt hem, så att du stänger ute all negativ energi. Du fyller ditt hem med ljus och positivitet genom att du ser en bubbla,,, du ökar bubblan själv genom att skicka in ljus i den. Efterhand som den blir större och större så så upplever du att den inte får plats längre inne, utan måste omsluta ditt hem. Utanför väggarna. Upprepa detta lite då du själv känner att det behövs.

Hoppas du fick svar på dina frågor // Lycka till MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Clary
0

Jag har lagt ametister i mina fönster och har klistrat fast tre stycken på vår namnskylt, det tipset fick jag för många år sedan av en mycket god vän.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Opal
0

#3 tack maria. Ljus bubblan ska jag prova.

Tita
0

Passar på att fråga hur man ska göra för att skydda sig mot andras dåliga energier och vilka stenar man kan ta till hjälp.

Har en förmåga att suga åt mig andras dåliga vibbar, och det kan bli lite jobbigt ibland.

MariaJ
0

#6 Tita  Jag kan rekommendera även dig att skydda dig från andras energier med Obsidian snöflinge. Den är bra för människor som är känslig för andra människors energier. ///  MVH.. MJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Tita
0

# 7  Ok tack då vet jag ;)

LisaL
0

Jag brukar rek. ljusbubblan om jag har en klient som tar in allt och blir själv påverkad av det. Många bär på energier som inte är deras egna utan som de sugits in i av andra människor. Det är ganska jobbigt att bära när man inte ens vet varför. Så ljusbubblan framförallt mot neg. människor eller stressigt arbete osv.

Mvh LisaL

LottaU
0

Jag kan rekommendera Pyrit som är en väldigt användbar sten mot negativa energier.

En sten som man bör rena ganska ofta, jag brukar rekommendera en gång per vecka. Mycket beror på vad man har använt stenen till och om den har legat där det är mycket negativa energier.

Må så gott

Lotta "Värd på Insidan"

CarolineO
0

NÄr jag var liten hade min kompis storasyster en sten som skulle skydda henne. Jag och min kompis trodde väl inte så mkt på det, men sen var hon iväg på en klassresa. jag och kompisen var inne på hennes rum och snokade när vi hörde ett litet "knäck".   Helt automatiskt tittade jag mot stenen som hade spruckit. Klockan var då ca 14,00.             Den kvällen ringde min kompis som då precis hade pratat med sin syster.   Vid 14,00 tiden hade bussen kört in i en knäckt lyktstolpe eller ngt liknande. Just när hon tänkte "Oj, fick jag med mig stenen" och böjt sig ner för att kolla väskan hade det hänt.   Om hon inte hade suttit böjd över väskan hade hon fått stolpen rakt genom bröstet när den trängde genom rutan…

Var detta ett sammanträffande, eller "offrade stenen sitt liv" för henne som den enligt sägnen skulle göra?
Vet någon vad det kan vara för sten?

Spännande är det i alla fall…

MariaJ
0

#11..jag tycker det är en underbar berättelse om hur stenarnas kraft kan hjälpa och skydda oss. Vilken sen det var är jag däremot osäker på, men det är ju en underbar berättelse som verkligen talar för hur kraftfulla stenanrna kan vara…tillsammans med vårt öppna sinne. Hon drogs till den och viste säkert att den skulle skydda henne på något sätt. Kyss /// MJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

YvonneW
0

Hej! Jag har en samling stenar som jag köpt på stenmässor bl a, men har glömt namnet på de flesta och slarvat bort namnlapparna som hörde till! Dock tror jag inte obsidian finns med. Undrar om det inte är en väldigt dyr sten? Eller också blandar jag ihop den med någon annan. Obsidian är svart eller hur? /Yvonne

MariaJ
0

Obsidian snöflinge är svart/grå..Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

noita86
0

Hej!

jag har typ 11-12 stenar som jag har köpt…har renat dom och använt under min kusse typ ametisten…det funkade bra inga väsen som störde eller något sådant…

hur ser en Opal ut?vilken färg?

vill gärna ha ett svar.

FiaH
0

#15 det jag läst om OPAL är att  den finns i två sorter. ÄDELOPAL med färgskiftningar av alla regnbågens färger, och Opal utan skiftningar i en ogenomskinlig sten. Opalen tar fram din inre skönhet. Den är oxå känd för att hoppa iväg. När tiden är inne, så dyker den upp igen. Finns säkert mycket mer om Opalen, jag tror det även är en sk vattensten…/ FiaHGlad

noita86
0

#16 FiaH           Tack så mycket…men Opalen..används den till som skyddsten av nått slag?

Clary
0

Eldopal, orange får vi väl säga att den är, används till att dra ut all gammal vrede o hat.

Svart opal, som jag inte lyckats hitta inte så vanlig, stimulerar oss att ta in livet till hundra procent.

Opalen är väl kanske inte den lättaste stenen att jobba med. Många kallar den en olyckssten vilket inte är riktigt. Däremot tar den fram våra starkaste känslor, det är kanske inte så kul alla gånger.

Som FiaH säger så kan den försvinna för att sen dyka upp när den behövs igen

Medarbetare på Feng Shui och Indien

noita86
0

#18 Clary                  Tack så mycket!