Healing till min katt?
Vår katt har astma och mår inte alls bra nu när det är kallt, sämre än någonsin. Häromkring är enda lösningen kortison, vilket han får då och då, men nu måste jag verkligen hitta en alternativ lösning… Skulle jag kunna be om lite healing så att han orkar lite till? Jag kommer att prova på homeopati och ändra hans mat, men just nu mår han inte alls bra. Vore oerhört tacksam för all hjälp. Hans foto finns i min profil. Om ni kommer på nåt jag själv också kan göra skulle jag uppskatta det också! Han är världens finaste katt och det gör ont i mig när han lider.
Du kanske ska höra med veterinären om katten får rätt dos av medicinen. Tala även med veterinären om kattens mat. kanske ska fler prover tas för att utesluta andra sjukdommar?!
Jag skickar healing till din vackra katt lite senare. Jag undrar bara om katten alltid haft astma, eller när det började? Har kissen några andra hälsoproblem eller så?
#1 Hans hjärta har kollats, så att det inte är något hjärtrelaterat. Här där jag bor i Spanien är det så väldigt svårt att få någon bra hjälp, vi har varit till flera olika veterinärer och kortison är det enda som erbjudits oss. Måste gå dit snart om han inte blir bättre så han får sin spruta, men kortison är ju så dåligt för hälsan… :(
Ravenna: tack snälla du!! Uppskattar det verkligen! Han fick sin första attack några månader efter att han kom till oss. Han är nu 1 1/2 år gammal. Han är annars ok och en energisk liten kille, är lite känslig i magen bara om man byter mat eller så. Han är mkt emotionell också och blir lätt påverkad om vi är stressade osv. Borde lära honom att "stänga av" hehe :)
Jag skickar healing till din lilla vän i smådoser!
Jag hoppas att astman lättar snart!
Stress och allergier kan ju trigga igång astman. Så det vore bra om du kunde låta kolla upp honom hos en veterinär igen…
Fisk är t ex 'allergifrämjande' hos katt - så om han får fisk så kanske du kan utesluta det en tid. Dessutom är spannmål, som bl a torrfoder består mycket av, inte så bra för kattens tarmar.
Men ska du byta foder så gör inte det tvärt, utan fasa in det nya fodret och fasa ut det gamla. Kattens magsystem är känsligt och kan reagera starkt om man bara byter mat tvärt.
Jag har inte läst igenom länkarna här men kanske hittar du lite tips om katter och astma här bland länkarna till Katter.ifokus.se?
Där finns mycket 'matnyttigt' om katter o föda med mycket mera som kan vara bra. Men det vet du säkert redan! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#4 Glad om jag kan hjälpa till! Tack för infon, vad heter din katt förresten?
Klart jag sänder healing och hoppas innerligt din fina katt blir frisk och kry igen.Så jobbigt när våra djur är sjuka.Kram till er båda 
Tack så väldigt mycket till er alla, rörs till tårar! Det betyder verkligen mycket. Kissekatten heter Otis. Jag har redan för ett litet tag sen bytt till torrfoder utan spannmål, men måste byta ut den mjuka maten också. Jag tror han nog har allergi mot något i maten, för han kliar sig i pälsen också väldigt ofta. Jag uppdaterar här sedan hur han mår!
Ja, det låter definitivt som möjlig/trolig allergi, Maria Katarina! Jag hoppas verkligen att du kan låta allergitesta honom så att du vet vad som ska uteslutas.
Jag håller alla tummarna för att ni hittar orsak och kan åtgärda det snart så att den lille blir pigg o kry igen!
Så, ja, uppdatera gärna så vi vet hur det går. 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
Maria Katarina, jag har sänt helande till Otis nu. Det var väldigt fint, jag använder mig av helande-sånger från andevärlden när jag gör healing och det var så finstämda sånger som kom denna gång för att hjälpa Otis.
Jag sjöng för honom väldigt mjukt och försiktigt och det tyckte han om. Rätt som det var fick jag ett budskap från honom när min skallra som jag hade liggandes i knäet rasslade till av sig själv, utan att jag rört den (jag satt helt stilla också).
Jag förstod genast att det var Otis som sa tack och nu räcker det. :-) Och han ville också säga att ni inte ska vara oroliga för honom, även om han har det jobbigt fysiskt så lider han inte. Du/ni hjälper honom redan och han tackar för det, men du/ni behöver inte lida för hans skull.
Kram, Åsa.
Ravenna: Åh vad fint, vad glad jag blir! Tack för att du tog dig tid, och så härligt med ett så fint budskap! Det bästa jag fått höra på länge! Ni kan inte ana vilken piggelin till katt som kom mötte mig i dörren när jag kom hem! Han springer omkring här nu och spinner när jag klappar honom. Nu återstår att se om han slipper sin nattliga astmaattack. Jag har också bokat tid till veterinären för att testa allergier, trots att veterinären envisades med att astma och matallergi är två helt olika saker. Men det struntar jag i! Det har jag lärt mig här i Spanien! :) Tack igen till alla er som varit med och healat och gett goda råd. Önskar jag kunde förmedla Otis goda energi som bara sprudlar om honom!
Härligt Maria Katarina! Jag tycker du förmedlar Otis väldigt bra!!! Vad glad jag blir! Jag fortsätter att sända till honom lite till under morgondagen!
Jag hoppas du blir mött av Otis härliga sprudlande energi varje dag hädanefter! 
#11 Vad bra och skönt att höra! :-)
Vill bara skicka en liten uppdatering: Otis har inte haft attacker nu under två dagar! Och han är så full av energi, leker och springer (och håller oss vakna om nätterna
) , jag är så glad att han mår bättre! Han är som en kattunge igen, full av liv och härlig energi! Veterinärbesöket var vi tvungna att flytta till lördag tyvärr, men jag ska redan börja experimentera litegrann med hans mat.
Jag är så full av tacksamhet till er!
Vilken härlig läsning, Maria Katarina! Jag tänkte på er för en halvtimma se'n o undrade hur det går.
Skönt att du ska låta allergitesta honom också. Förhoppningsvis kan man lätt se om det är något du ska utesluta.
Vi håller tummarna för att killen fortsätter att sprudla! 
#14 Men vad skönt att höra! Tack för uppdateringen, har också funderat över hur det har gått för er.
Såhär ett par månader senare vill jag bara säga TACK igen till alla er som hjälpte min lilla Otis. Sedan dess har han mått så mycket bättre och är så pigg och energisk. Vi har gått över helt till rå foder och hans andning rosslar inte längre och han har knappt nånsin attacker längre. TACK till er som var med! Ni är bäst!
❤️
Åh, vad glad jag blir av att läsa att Otis mår bättre och är pigg o glad!
Tack, Maria Katarina, för att du 'uppdaterar' oss! 🌺❤️ Heja Otis!
#17 Vad roligt att höra, Maria Katarina! Hälsa Otis! :-)
vad glad jag blir att höra det!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
blev rörd när jag läste vad ni hade skrivit! kärlek till er alla🌺
Hoppas att kissen kommer må bra i all framtid!