Pendel
Hej och god söndag på er…nu undrar jag om man kan köra pendel på ett fotografi..på en person som inte finns i livet…kan det ger också svar på frågor..kram

Man kan pendla på allt. Om du väljer att pendla på ett kort, och du vill ha svar på frågor som berör personen eller det som finns på kortet så går det bra. Bestäm dig innan för hur du vill att dina svar ska visas.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Bra är att tänka ut vilka frågor man vill ställa innan - så att man har dom så välformulerade som möjligt redan när man startar. Så behöver man bara koncentrera sig på just frågan o inte hur man ska formulera den.
Lycka till 

ytligaren en fråga..varför eller behöver man inte hålla den i handen…tänkte bara om man sätter fast den i en ställning går det inte lika bra…tänkte då..ingen riska då att handen eller armen skakar då..för det blir ju jobbigt i slutänden för hand o arm…kram

Ja det var en bra fråga…. jag vet faktsikt inte - men om jag vore du och känner att jag vill prova så skulle jag göra det…

Hej!
jag tog min pendel och frågade: vad heter min guide…sen rablade jag upp a-ö och mellan dem bokstäverna fick jag svar…den svarade jag på BEXY…alltså hgeter min guide bexy…
jag hittar inte svar till denna guide..kan någon hjälpa mig?
#5 Hej Noita!
Härligt att du fått veta din Guids namn "Bexy".
Jag förstår inte riktigt din nästa fråga om att du inte hittar svar till denna guide det känns som om delar av texten liksom ramlat bort vad vill du få tips om? Eller annars är jag för trött *gäspar*
/Hellas

#6 Hej Hellas!
jo…jag vill veta vad ordet Bexy betyder…har även fått detaljer utav honom hur han ser ut och så…när jag har frågat ex. har du ljust hår…då fick jag ja-svar…
OK, då är jag med på banan!
Det kanske int betyder något speciellt i vår värld.
Fråga pendeln vetja!
Jättekul att det fungerar så bra, det är kul att pendla, jag har inte gjort det på flera år men jag ska nog plocka fram den igen, detta inspirerar.
Tack!

#8 Hej Hellas.
va bra att du hängde med på min fråga…ska fråga pendeln om det. bra tips förresten.
jo det är jätte kul faktiskt…