Pendeln
Pendeln är ett fantastiskt redskap för att hitta blockeringar i kroppen. Den är oftas i kristall (bergskristall) men det finns i andra utformingar också. Den är bra till frågor som man ska svara endast ja/nej på.
* Man kan finna blockeringar i kroppen genom att den snurrar motsats eller stannar av.
* Man kan fylla på energi vid healing. Då är det viktigt att jobba på rätt sätt. Man håller den i högra handen och låta den jobba medsols.
Har du använt en pendel eller är du nyfiken på vad en pendel är ? Alla får Skriva här !
VH MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag har använt pendel i silver där man kunde stoppa i t.ex. om man blivit av med ett örhänge kunde man stoppa i det andra eller så… testade dock aldrig det, men den fungerade toppen med ja och nej frågor. Sen en dag hade jag den i sin knutna påse i min byxficka. När jag senare kände efter fanns den inte där, påsen fanns och var knuten, men pendeln var borta.
Sen har jag blivit mer som min egen pendel mer eller mindre… kanske det var dess sätt att berätta att jag inte behövde den mer, utan kunde lita på mig själv?? Jag köpte en ny, men det blev aldrig som innan….

#1 När en pendel har gjort sitt, dvs är förbrukad så händer det att den fösvinner på ett underligt sätt, den kan spricka eller gå sönder. Då vet man att den har fyllt sin funktion!
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Häftigt! Det visste jag inte =0) Tack för infon

Jag ska köpa en pendel nu i veckan. Jag har haft en innan och den försvann ur sin påse precis så som CarolineO skriver i sitt inlägg. Min var förbrukad, och jag har inte haft någon sen dess.
Nu känner jag att jag vill köpa en igen, och är redo för att använda den i mitt arbete.
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Detta med förbrukade pendlar lät spännande!
Gjorde en egen pendel för en tid sedan, en ärvd silverkedja och en prisma från en kristallkrona. Plötsligt en dag var den borta, har aldrig hittat den igen. Varför blir en pendel förbrukad?
Är det ok att bara skaffa en ny eller ska jag tolka det som ett budskap att inte pendla?
monabella
Hej monabella! Det kanske är så som Maria och Elisabeth säger att då den har försvunnit att du inte behöver den mer, att den har fyllt sin funktion, du kanske litar nu mer på dig själv. Jag vet inte, har aldrig själv ägt en, men skulle varit kul att prova…Mvh Fia

Det behöver inte innebära att du inte ska pendla mer. När pendeln är förbrukad och försvinner så behöver du inte känna att du aldrig ska pendla igen. Tänk lite på vad du har haft för hjälp av den, och hur du i fortsättningen skulle använt den,, kanske kan du numera få dina svar telepatiskt.
Om du däremot använde den i syfte för att hitta blockeringar eller finna energi på platser, så är det kanske meningen att du ska lära dig nya saker nu, utan pendeln. Den är ett bra redskap, men man ska inte använda den titt som tätt…utan bara då man verkligen behöver den.
Hoppas du förstod mitt budskap rätt, och lycka till i fortsättningen.
Carpe Diem
Maria Johnsson

När pendeln är förbrukad kan det vara att den är tom på energier och inte bör användas mer, vissa perioder kan man behöva köpa nya pendlar ofta beroende på vad den används till. Så det handlar inte om att man behöver sluta med exempelvis balansering, men att just den pendeln har gjort sitt och en ny med nya energier behöver användas.
Elisabeth
Tack för era svar!
När jag tänker efter hade jag nog inte använt den idag för att få svar på mina frågor men för att balansera energier.
Det ligger säkert mycket i det att vi utvecklas och lär andra saker hela tiden. Mitt stora intresse är kontakt med andevärlden, tycker att du Elisabeth var väldigt bra i "Det okända" och funderar mycket över hur och om man kan öva upp denna förmåga. Får ofta bilder (inga klara bilder) men kan ana vad det är men vet inte om jag tolkar det rätt.
Kram
monabella

#9 Tack monabella! Man kan öva upp sina förmågor, det är många medium som har kurser och cirklar i medial utveckling. Inne på övernaturligt har jag distanskurs och det finns en mediumlista till seriösa medium i Sverige som jag varmt rekommenderar att gå kurs eller cirkel hos.
Hoppas du hittar något som passar dig och jag vill önska dig lycka till!!!
Kram/Elisabeth
Elisabeth

Ja.jag rekommendera dig absolut att gå ng kurs eller utbildning om du känner att du vill utvecklas mer inom det mediala.
Du hittar säkert någon som är jättebra för dig inne på Elisabets sida. En duktig lärare/mentor är väldigt positivt och viktigt att ha så man kan prata och få svar på alla frågor som kommer upp under sin utveckling.
Lycka till monabella, vi ser dig kanske sen på seanser !
Carpe Diem
Maria Johnsson

Har en pendel i svart onyx med ett vitt pentagram på och den har för mej fungerat mkt bra vid nack och rygg besvär
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Vill bara göra ett inlägg när det gäller pendel, den lever inte sitt eget liv,den har ingen egen energi, den blir som en förlängd arm åt dig själv, en visare. All information finns inom dig, pendeln bara visar.
Jag går med slagruta och det är samma där, jag känner, slagrutan visar, det är en muskel i armen som gör små rörelser som du är helt omedveten om.
Förstörde jag allt det magiska nu. Fast jag vet detta så tycker jag det är lika fantastiskt varje gång pekarna rör sig (slagrutan).

Till viss del håller jag med om det du säger, men visst har pendeln också sin egen energi. Allt som finns på vår jord är uppbyggt av energier. Att den sen försvinner så som beskrivs här ovan och förintar (tex,spricka) är ju pga, alla de energier som den utsätts för. Skulle den sen bara försvinna av sig själv, så är det en mening med det oxå. Jobbar man mycket med en pendel och balanserar upp Chakra tex,, så är den ett redskap för att mäta energier.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Fel av mig att skriva att pendeln inte har en egen energi, för naturligtvis har den det, men jag menar att det inte är den som styr utan det är vi, vårat undermedvetna som styr pendeln.

Ingen fara. Jag tänkte att du säkert visste om det också…att den har energi i sig själv ! Ja, det är både energierna och vårt undermedvetna som styr pendeln.
Vill du skriva lite om hur det är att jobba med slagruta ? Jag har aldrig gjort det, skulle varit skoj om du ville dela med dig av dina erfarenheter.
Carpe Diem
Maria Johnsson

Jag använder inte den gamla klykan utan de mer moderna pekare, som jag anser är en mycket lättar variant att hålla på med. En annan sak är att ALLA kan gå med slagruta, en del kan på en gång en del måste träna lite. För mig tog det tre dagar innan pekarna kom igång, men vilken lycka.
Bara fantasin sätter stopp vad man kan använda pekarna till. Det första och viktigaste jag fick lära mig var att hitta Currylinjer, som är ett rutsystem över hela jordklotet med negativ energi, en curryruta är 4x4 meter, tjockleken på en linje är mellan 40-60 cm. Där två currylinjer möts blir det ett kryss och dessa har extra stark negativ energi. Det viktigaste att kolla när det gäller currylinjer är att man inte sover eller vistas länge över en linje eller värre ett kryss. Jag tror att har man en svaghet i kroppen så kan vistelsen i curryenergin göra det värre. Det finns också en linje som kallas Hartmanlinje som är en svagare variant av currylinje, men är man väldigt känslig så ska man se upp även med denna energi.
Vatten har jag inte letat efter så mycket, men jag kan hitta vatten, kolla djupet och om det är bra vatten.
Leylines är inget rutsystem, men det är en positiv energi. Man vet aldrig hur en Leylinje går, den kan vara en halvmeter bred på ena stället och 100 m på andra och kan dela sig. Hittar man ett starkt leylinje ställe kan man stå där och njuta och ladda sina batterin. Oftast hittar man dessa linjer vid kraftplatser, kyrkor, gamla boplatser mm. Vid pyramiderna i egypten går en enorm stark Leyline och det är samma starka leylinje som går igenom Stonehenge. Fantastiskt intressant och stort undersökningsområde är detta.
Energilinjer är också en linje som går som ett rutsystem över jordkloter, men rutorna är mer ojämna, lite invecklat, tänker inte gå in på det nu. Men dessa linjer utnyttjades förr vid stående stenar, stenringar, skeppssättningar mm. Denna energi växlar mellan positiv och negativ.
Aura mätning, en av mina största intressen. Jag kan mäta min egen Aura, kan känna in på avstånd någon annans Aura och åt vilket håll dom finns, dom kan vara på andra sidan jordklotet och jag kan ändå hitta deras Aura. Kan kolla växters, stenars, träds energier mm. Kan även kolla Aura på saker, vi människor lämnar Aura efter oss som fastnar på saker som vi använder mycket. Hitta t.o.m en pytteliten Aura på min bil. På saker man ärver så kan förra ägarens energier finnas kvar. Om man köper saker på loppis så kan man ju tänka vilka energier det kan föra med sig. Viktigt att rena såna saker.
Skulle kunna skriva hela kvällen, slagruta och energier är verkligen ett stort ämne. Men jag ger mig nu för denna gång.
Ljus och kärlek
Ulrika

Tack snälla Ulrika för all din information. Det är ett mycket intressant ämne. Jag tycker det är jätteskoj att ta del av medlemmarnas erfarenheter, men inte bara för min egen del utan för alla medlemmarnas del. Tillsammans gör vi Healing.ifokus till ett större, bredare och lärorikare forum.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson

Hej! jag har själv köpt en egen pendel…av bergskristall…man ska ju välja ut sin pendel själv inte andra har jag hört…
jag lyckades få bort smärtan på in mans rygg en dag genom att heala med min pendel…men nästa dag kom värken tillbaka…
Pendeln svarar ja/nej frågor…vad finns det mer som jag inte vet om pendeln?