Healing iFokus

Healing

Läst 321 ggr
MariaJ
0

Veckans budskap v.29

Dessa tre korten drog jag idag.

Vänskaplighet

Detta kortet tolkar jag som att vänskapligheten går ut på att ge. Man behöver inte tänka att man ska ha något igen. Varför ska man det ? Om man känner en stark vänskap med någon, så delar man med sig av allt, men förväntar sig inte att vännen alltid ska finnas där tillbaka. Vänligheten mot andra ger oss mångfald tillbaka på många olika sätt ändå, och tron om att alla ska finnas där alltid är bara en tanke inom en själv. Ge och var vänlig, och få glädjen att vara vänlig genom dig själv. När man blir medveten om att ge är glädjen, så tänker man inte på att vännerna alltid ska finnas där. Låt också dem komma genom glädjen, och inte genom att skapa ett dåligt samvete i dem. Allt kan vara din vän, om du bara öppnar upp för det !

Celebration

Låt livet vara en fest och ett paradis för alla. Låt oss se de små detaljerna i allt som finns. Låt oss öppna nya dörrar och för att livet ska bli en fest. Ta till dig alla upplevelser om hur du njuter av de små små detaljerna. Kanske du får grus mellan tårna på stranden..känn in sanden och njut av att kunna känna på sandens korn. Njut av himlen, av stjärnorna, av molnen av heala naturens känsla. Njut av allt som finns omkring dig. Var dig själv och njut av att vara det, glädj dig för att du är du. Låt livet komma och njut och fira varje tillfälle som du får. Glädj dig åt detaljerna som fyller ut vår dag.

Följa flödet  

Detta kortet vill också tala om att du ska följa flödet. Bli ett med allt som händer och våga följ strömmen. Den levande människan vågar följa livets rytm, och låta livet leda dig. Gör dina val och följ dem. Låt tilliten till dig själv och till livet visa dig vägen. Livet i sig är inte farligt, men att kämpa emot sig själv och inte vilja eller våga se möjligheterna kan skada. Låt inte någon annan styra, ha tillit till ditt flöde och följ den vägen som är ämnad för dig. 

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tuva-Lena
0

Verkligen fint skrivet, Maria! Blir glad och hoppfull när jag läser det. :)

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

skogisen
0

Underbart skrivet,jag håller med,jag blir också glad att läsa vad du skrev Glad

KristinS
0

Jag blev också glad och tycker det är fint skrivit!! Skrattande///KristinS

mamma_neo
0

Det va vackert skrivet..Mycket tänk värt må jag säga..Kram//Åse…