Healing iFokus

Healing

Läst 780 ggr
TezzD
2

Nackvärk tillbaka, önskar healing

Som rubriken lyder…. har så ont ont ont 😕
Om det finns någon vänlig själ som är uppe inatt så får ni lov att skicka medans jag sover för nu är det läggdags här! 
Kram🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[GunillaF]
2

Skickar vid 23.30.

TezzD
2

Du är en ängel

HjärtaRosalee

daga
2

Sänder healing 23.30❤️

TezzD
2

Tack vad ni är snälla! Jag vet inte när jag somnade riktigt men det var nog ganska precis vid 23.30. Sov gott tills dottern vaknade kl 1.. 
Vaknade utan ont i nacken, bara lite stel. Mest ont i ryggen, kändes som att det vandrade neråt.
Tusen tack Gunilla Och Daga! ❤️ hoppas att det avtar lite mer under dagen. Kram!

HjärtaRosalee

Amandla
2

Jag skickar ljus till dig 🙂

TezzD
2

Tack amandla! 🌺

HjärtaRosalee

Andina
2

Mjukauppdigbubblisar skickas ikväll/inatt - fånga dem om du vill ha dem! Rör på dig med mjuuuka 'runda' rörelser! Har du kanske en förkylning på gång? Numera är det väldigt vanligt att de börjar i form av nackvärk/-spärr, ryggskott o s v. 

Krya på dig och hoppas att det släppt nu till kvällen i alla fall! 🌺

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

TezzD
2

Tack Andina ❤️
"TyväRR" är det ingen förkylning, jag har haft problem sedan November 😭 kommer och går heeela tiden….

Jag tar emot dina bubblor 🌺

HjärtaRosalee

allhealing
2

Berätta om 2-3 dagar om den här hjälpen fungerade för dig =) Så det blev åtminstone lite bättre än det är just nu.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

TezzD
2

Hjälpen jag fått av ovanstående eller hjälp som du skickat? 🙂
För ca 15 minuter sedan så fick jag skakningar i hela kroppen, frös och rös om vartannat…. det upphörde för 5 minuter sedan ungefär…

HjärtaRosalee

allhealing
1

#10,

Rosalee

Jag tänkte på hjälpen jag skickade. För mig betyder hjälp att jag hjälper dig bli medveten om vad du behöver hjälp med. Därmed aktiverar kroppen sin självläkning eftersom den inte längre är omedveten om orsaken. Därmed kommer hjälpen från dig själv.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[GunillaF]
6

#11 Är det inte svårt för Rosalee att veta vad som hjälper; din eller andras insats? Du ber Rosalee att hon ska tala om ifall hon märker någon skillnad efter ett par dar om hjälpen DU skickade!Vad är skillnaden på din och vår "hjälp".

Ifs spelar det ingen roll vems hjälp som hjälper eller om det är allas. Men det känns som om du menar att din är annorlunda och att det ska gå att veta om hon känner skillnad efter DIN healing

Jag vill påstå att healing, all healing, är hjälp till självhjälp.

Tror att det är vår gemensamma insats som hjälper och inte en enskilds. FunderarSkämtar

allhealing
1

#12,
GunillaF

låt detta bli mitt inledande svar på din fråga. Om den behöver förtydligas gör jag det gärna i den här tråden eftersom den hör ihop med tråden.

för att kunna förklara det här på ett vettigt sätt utan att trampa på tårna behövs lite bakgrundsinformation för de som kommer att ta del av det här inlägget. Om man ändå väljer att "reagera" på det jag skriver betyder det  att man går i försvarsställning. Detta är ingenting att oroa sig över. Har man lärt sig ett beteende kan man lära sig ett nytt beteende. Ett beteende där man inte längre reagerar. Inbyggt i ett försvarsbeteende finns även möjligheten att lägga ansvaret på den andra parten. Dvs man väljer att separera sig från andra. Längst ner i mitt svar ser man svaret på varför vissa väljer att befinna sig i ett sådant tillstånd. Dvs att man ser sig som en individ separerad från helheten. Det är inget rätt eller fel i att befinna sig i det här tillståndet. Däremot är det när man befinner sig i ett individstadium lätt att använda sig av mycket känslor för att hetsa upp sig och kvarhålla rätten att vara individ. Detta är givetvis ett reaktivt sätt att agera på men fullt ut ändå den personens fulla rätt. Eftersom någon annan väljer att reagera tillbaka mot den personen. Därmed kan ett individperspektiv baserat på reaktiva relationer kvarhållas.

Mitt svar är därför inte kort eftersom din fråga är komplex när man nystar upp det du önskar svar på mig av.

----

som jag skrev var det inte "min" hjälp. Jag hjälper henne att hjälpa sig själv. Om hon väljer det valet.

Därför har det ingen betydelse vem hjälpen aktiveras av.

För mig betyder healing hel. Dvs den är ett med allt som är. När kroppen "läker" sig själv är den i kontakt med helheten inom sig själv. Dvs, den är i harmoni hela vägen hem.

När en kropp inte är i harmoni med sig själv är den inte heller kapabel att självläka. Någonting har således inträffat som gör att kroppen inte längre kommunicerar med sig själv hela vägen hem.

Vad detta beror på kan ha en mängd olika orsaker.

Beroende på vilket perspektiv man gör denna observation från kommer olika svar att vara sanna.

Använder man sig av västerländsk medicin är det det svar vänster hjärnhalva förmår registrera som verklighet. Dvs det vi klarar av att observera med våra fem sinnen. Låt oss kalla detta för en blå verklighet. Allting som ryms inom det blå spektrat.

Vi har byggt upp ett helt samhälle kring hur denna blå verklighet fungerar.

Det finns tom blå lagar som ser till att vi ska hålla oss inom dessa ramar. Gör vi inte det riskerar vi att hamna i ett blått fängelse.

Att enbart söka en blå lösning är därför inte svaret om harmoni i hela kroppen är det man söker. Söker man däremot en per definition blå harmoni är det definitiv västerländsk medicin man ska använda sig av.

Höger hjärnhalva är även den en del av vår kropp. Den bild den ger oss av verkligheten är inte observerbar från ett blått perspektiv. Därför platsar inte det verklighetsperspektivet inom de blå lagsystem vi byggt upp för att vi ska kunna bibehålla ett blått lagsystem. Därför gör vi inom det blå perspektivet allt för att upprätthålla den blå verkligheten. Den bild vänster hjärnhalva hela tiden ger oss av vad som är verkligt och vad som inte passar in där.

Låt oss kalla den högra hjärnans perspektiv av vad det är som pågår för en gul verklighet. Allting som ryms inom detta gula perspektiv är det vi definierar som verklighet när vi befinner oss i detta tillstånd.

Hjärnforskaren ger oss en fantastisk inblick i vad dessa två perspektiv är sett ur ett forskarperspektiv. I videon lyckas Dr Jill Bolte Taylor från ett blått perspektiv förklara vad det såväl blå som det gul är. Du hittar videon här.

I videon förklarar Jill hur vänster respektive hjärnhalva presenterar två samtidiga bilder av en och samma verklighet från två helt skilda perspektiv.

Det ena perspektivet ser helheten det andra perspektivet ser allting i individform.

Balans uppstår när blått och gult samverkar. När man blandar blå och gul färg uppstår grönt. Det är i detta gröna tillstånd som healing blir möjligt att uppnå, fullständigt healing inom det blå och gula perspektivet.

Beroende på vart den healing vi hjälper till att aktivera hos den healingen "ges" till kommer följande att ske.

Ingenting händer, eftersom det vi tror ska hända inte är i synk med den verklighet vi befinner oss i.

Någonting händer från nästan ingenting till nästan full healing.

Full healing sker.

Beroende på vart vi befinner oss och den individ som ber om healing befinner sig kommer healing från 0-100% att ske.

Såhär har jag uppfattar att det fungerar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[GunillaF]
5

#13 GunillaF låt detta bli mitt inledande svar på din fråga. Om den behöver förtydligas gör jag det gärna i den här tråden eftersom den hör ihop med tråden.

Nej då, jag behöver inget ytterligare förtydligande. Jag vet sedan tidigare inlägg du gjort, hur du tänker omkring detta.

allhealing
1

#13 GunillaF

om du vet hur jag tänker, varför frågar du?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

[GunillaF]
4

#15 Läs min fråga en gång till. Tror det blir missförstånd någonstans.

Vi har hamnat OT i Rosalees tråd så jag kommenterar inte mer om detta.