Healing iFokus

Healing

Läst 2622 ggr
[GunillaR]
0

Gallstensbesvär

Vill någon vänlig själ skicka healing till mig. Har haft ett gallstensanfall idag. Jag har gallstenar och tack o lov så ger de sig inte till känna så ofta. Därför har jag inte opererat bort dem.

Jag flyttar nästa vecka och behöver mina krafter till annat än knäa under smärtan.

Pleeeease Kyss

Lynxx
0

Usch! Hemskt med sådant. Rynkar på näsan

Själv fick ja ett njurstensanfall i kväll. Då kan man hålla sig för skratt minsann!

Så jag bad & bönade att de på "andra sidan" skulle hjälpa till att får bort eländet. Så ja tog 2 Alvedon (i brist på annat - A brukar inte göra ngn större nytta) & knallade runt i lgh ett tag, innan ja lade mig på soffan & vred mig.

Som tur var släppte det efter ett tag & ja kände hur det gick en våg av lättnad genom kroppen & jag somnade ett tag. Nu känner ja inget alls av det. Peppar! Peppar! Flört

/L

Fjäril
0

Självklart! Jag skickar till dig under dagen och hoppas att du känner dig bättre snart! Krya på kram!

Sajtvärd på Övernaturligt

majlar
0

Oj det är inga trevliga smärtor. Varken gallsten eller njursten.

Sänder massor av energi och kärlek till dig och din situation.

[GunillaF]
0

Skickar till dig under dagen.

TantAlma
0

Jag skickar också.

Alma

Amandla
0

Jag skickar!

[GunillaR]
0

Tackar så mycket! Själva kramptillståndet är borta men det känns inte helt ok i höger sida.

Så jag tar tacksamt emot det ni skickarKyss

allhealing
0

självklart =)

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Andina
0

Skickar "förlösande" energier till dig, Gunilla! Hoppas att smärtan släpper helt snart! (Fett - kokosfett t ex - kan vara till hjälp, som låter 'gruset' glida ut lättare, sägs det.)

Håller tummar för att du snart skriver att det släppt helt och hållet!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Nyfniken
0

Nej inget fett…gallstens anfall framkallas ofta av fett och hårdsmält mat.

Credendo vides (om man tror så ser man)

[GunillaR]
0

Det är sant att fett orsakar störningar i gallvägarna, så det blir snällkost nu några dagar. Känns väldigt ömt i gallblåsetrakten, så det kan vara inflammation där.

Jag har inte tid med några krämpor denna vecka Tungan ute

Tusen tack till er som hjälper till .Kyss

Andina
1

Nja, jag har hört precis tvärtom, att det oftast beror på att vi har för lite fett vilket gör att gruset samlas och byggs upp. Däremot om det finns fett som smörjer, så slinker gruset igenom lättare.

Men - olika äro många teorier… ;) Självklart gör du precis som känns rätt för dig! Kyss

Edit: Några exempel på länkar: en av många på Kif och från Kostdoktorn

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

[GunillaR]
0

Jag åt ganska mycket fett igår till lunchen. Grillad kyckling, stekta köttbollar och stekt ägg. Och sedan efter någon timme började besvären.

Men det är möjligt att kokosfett skulle uppföra sig annorlunda än animaliskt fett. Jag skulle verkligen önska att skräpet kom ut.

Andina
0

#13 - Gissningsvis är det precis som också beskrivs i länkarna att fettet (oavsett vilket fett) förmår gruset att röra på sig/spolar ut gruset - och det är du känner av smärtan (när kroppen försöker göra sig av med dem).

Hur som helst, jag hoppas att det löser sig på alla sätt och skickar "painkillerbubblor" till dig! Glad

[GunillaR]
0

# 14 - Tack så mycket, tar gärna emot dessa bubblor Kyss

Nyfniken
0

Det är överjäkligt med gallstens problem…Jag opererade bort min galla för ett år sedan inte pga stenar utan sand i den och att jag kunde inte ens slicka på en tesked som doppats i grädde utan att få så dödsont. Men nu efteråt så tål jag lite mer men får fortfarande ont pga att gallgångarna är kvar och dom reagerar dom med. Skall skicka distans healing till dig Gunilla R vid 14.45.

Credendo vides (om man tror så ser man)

Christina_46
0

Jag skickar reiki till dig om en liten stund. Hoppas att det hjälper

Christina_46
0

Har även sänt en reikiängel som är med dig några dagar och ska hjälpa dig på bästa sätt.

Ove-D
0

#16 jag tror inte du operarede bort gallan utan möjligen gallblåsan. Eller?

Gallstenar BILDAS när vi äter lite fett och gallan ligger stilla i gallblåsa (som har funktionen att samla upp gallan när den inte används). Då kristalliseras gallan och bildar grus/stenar. När du sen äter fett ska gallblåsan tömmas och det är då stenarna ska ut och fastnar i gallgången som du får ont.

Någon som har tips på annat än värktabletter? Både förebyggande och vid själva anfallen.

Blodfot
0

hur är det idag? ska jag skicka lite?

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Andina
0

(#19 o #20 - Det är en gammal tråd och TS har avslutat sitt konto. Det är lätt hänt att missa ibland ;))

Ove-D
0

#21 Jag vet att tråden är gammal men jag undrar fortfarande om det finns något annat som kan hjälpa än värktabletter under anfallen… #1 skrev om värktabletter men det ser jag inte som ett sunt alternativ. Tar bara bort smärtan men inte orsaken.

Andina
0

#22 - Aha! Sorry, jag hade för bråttom då. Hoppas du får något bra tips!

Ove-D
0

Hjälper healing?