Ego!
Asså, detta kanske inte har jättemycket med healing att göra och det jag vill be om hjälp om kan kanske för många värka weird, för vem vill vara ego liksom?
MEN! Det är så att min kompis har enormt dåligt självförtroende och kan inte för en sekund tänka på sig själv. Jag sa till henne att hon skulle behöva bli lite mera "ego". Självklart behöver hon få bättre självförtroende men jag tror att hennes självförtroende skulle bli bättre om hennes ego kom fram mer. Jag lovade att försöka tänka ut något för att hjälpa henne. Jag är enormt så att jag vill hjälpa henne och hon brukar vända sig till mig när hon har problem. Jag brukar kunna hjälpa henne men detta tyckte jag var en ganska svår utmaning för mig! Att låta henne prata med pyskolog är inget alternativ då hon har försökt med det och jag förstår henne för hon känner sig tryggare med att prata med sina kompisar.
Så, har ni några förslag på hur jag kan hjälpa henne att locka fram sin "ego"sida och locka fram henne ur sin skyddande mur?
När jag var yngre och saknade ego, så skrev en av mina kompisar fina saker på min spegel med läppstift och tusch, typ "du har fina ögon" "ingen annan är som du" osv. En gång ritade jag och det stod i mitten "I am, awful, ugly …." det stod fula saker om mig (som jag tyckte då) över hela pappret. Då gjorde min kompis en liknande teckning och gav mig, fast det stod "You are… An artist, pretty, my sunshine, angel…" osv. Fick mig att bli glad och verkligen tänka efter. ^_^
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Tackar tackar! =) Vad nice att du mår bättre! That makes me happy ^_^
Det viktiga är att du finns och är en så fin kompis.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Min pojkvän gav mig än läxa att säga att jag är vacker varje morgon och på kvällen säga vad vacker jag har varit idag och dte hjälper lite!
Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!
Hej Jullanhugo,
Vilken fin vän du är som engagerar dig så (och detsamma gäller din vän #1, fantastiskt!). 🌺
Alla kan vi känna oss hängiga ibland och inte uppskatta oss själva för dem vi är. Nu förstår jag att din vän kanske känner så här ofta, eller hela tiden, men i vilket fall som helst så kan vi ändra på våra tankar.
Det har redan framkommit, men det handlar om att säga de där orden man behöver ha till sig, i sitt liv - din vän behöver kanske älska eller uppskatta sig själv för den hon är? I början kan det vara "svårt" att tro på det eller ta det till sig men om man verkligen försöker så kan man vända något negativt till det positiva istället.
Tipsa henne om att säga fina saker om sig själv varje kväll. Hon kan bestämma sig för tre saker till en början (du kan ju hjälpa henne) och ett annat tips är att skriva ner dessa saker på ett papper för att sedan läsa dem, upprepa dem, om och om igen. Till slut bestämmer sig "själen" att tro på det - likt den fysiska känslan.
Sajtvärd på Övernaturligt
Tack tack för alla fina svar!