Healing
Undrar hur det går till under distanshealing. Hur gör man när man ger/ och när man tar emot??? /Tina.
Hej. När du ger, så har du bestämt med den som ska ta emot när du kommer att skicka healingen. Det är bra om personen ligger ner, så att hon/han är avslappnad. Är det Reiki-healing, så börjar man med distanstecknet och talar om vem man skickar till och gärna datum/tid.
Jag använder mitt knä som "mottagare", för då är det lättare att känna vart jag får reaktioner. Det är bra att ringa mottagaren efteråt och kolla av hur den har upplevt behandlingen och även själv ge feedback.
När du tar emot distanshealing så är det du som lägger dig ner. Sedan är det som en vanlig healing behandling. Du kommer att känna på ungefär samma sätt som när du får vanlig healing behandling.

Fin beskrivning jwen,
Håller helt med dig !
Jag arbetar inte med reikin då jag ger healing på distans. Jag visualiserar ett ljus omkring mig och öppnar upp mitt kronchakra och tar emot universums energier. Jag sitter eller ligger, då jag sänder healing. Jag kan känna det i hela kroppen på mig själv, då det värmer, kittlas och virvlar om mig. Jag säger högt att jag bara är en kanal för energin, och sänder den till h*n som jag redan har bestämt med. Ibland är det enormt kraftfull, men andra gånger så är man inte lika påverkad själv. Oavsett hur man upplever healingen som sändare, så hjälper det mottagaren ändå.
Precis som jwen skriver ovan, är det MYCKET VIKTIGT att inte skicka healing till människor som INTE vet om det. Man vet aldrig om mottagaren just då kan eller bör ta emot healingen. Den kan komma väldigt kraftfullt, och personen bör sitta eller ligga ner då man sänder till dem. Bestäm alltid tid med mottagaren.
Detta är lite av min beskrivning //// MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tusen tack för svaren, jag är mer än nöjd.

Jag gör som Jwen här ovan. Jag använder knäna och låren som "mottagare" när jag ger distanshealing.
Precis som de ovan har skrivit så bestämmer jag på förhand en tid med mottagaren då han/hon ska sitta eller ligga bekvämt. Efter healingen brukar jag prata med mottagaren i telefon.
Jag skickar bara healing till personer som själva har bett om det och då kommer vi alltså överens om en tid för healingen.
Hoppas du har fått svar på dina frågor, annars får du fråga igen. :-)
Hur menar ni att man använder knäet?? Alltså sätter man händerna på knäet ungefär där motsvarande punkt skulle varit på mottagaren? Om det skulle till huvudet sätter man handen högt upp på knäet etc. eller? Eller lägger man man båda händerna på knäet och liksom healar hela på en gång?
Själva knät är huvudet och så fortsätter du ner över låret och tänker dig att det är kroppen. Börja på höger ben (det är framsidan) så går du över på vänster ben sedan (det är baksidan). Du får försöka se mottagarens kropp framför dig när du utför healingen.
Aha… Tack!

Hej det finns en massa olika sätt att ge distanshealing på. Själv använder jag Reiki och där finns en speciell teknik.
När jag skickar till många som här på forumet på torsdag läser jag antingen upp alla namn och börjar sända. Alternativt och något jag tänker göra denna gång är att jag skickar till alla som vill ha healing på healing och övernaturligt i fokus. Ett annat alternativ är att skriva ner alla namnen på en lapp och ge lappen healing.
Jag skickar healing, kärlek och ljus till alla som vill ha healing etcetera…jag visualiserar att jag har alla personer mellan mina händer helt enkelt.
ljus rose
#7 & #8 Det är Reiki-healing som jag beskrev. Men det är när du skickar till en person som du har bestämt tid och plats med. Så att den personen är beredd på att få healingen. Det finns även de som använder en docka när de skickar healing på distans för att lättare veta vart på kroppen de håller. Ska du heala ett djur så kan det vara bra att ha ett gosedjur att heala. Tänk dock på att de är mindre och att du inte healar lika länge.
Du kan även skicka healing till en situation, möte, olycksplats etc. Då är ett bra sätt det som #8 skrev. Är det som sagt många som ska få så är det bra att skriva ner dem och heala pappret. Du kan även skicka iväg healing framåt i tiden till en specifik dag och tid.

själv när jag skickar så ligger jag ner i sängen o slappnar av helt, föreställer mig ett vitt ljus som en stråle rakt ner till personen jag skickar till, ser det hela då för mitt inre.. jag tror att det funkar :) jag brukar själv känna av det ialla fall.