Energier från Tjernobyl
Min son var hos sin mormor i veckan, då var de och såg på en barnkör från Tjernobyl. Nu har han varit hemma ett par dagar och jag tror den upplevelse har varit överväldigad för honom.
Han är väldigt känslig och mottaglig för energier. så detta har berört honom jättemycket. Han sa också att alla barn hade velat krama honom innan de åkte för det tillhör ju deras sed där att man kramar varandra farväl. Tyvärr så tror jag inte detta bara var positivt för honom för nu är han väldigt orolig, har ont både här och var, samt feber. Han vaknar mitt i natten och gråter och känner sig orolig utan att något har hänt eller ska hända.
Jag tror att han känt av deras energier och deras problem och eftersom han inte är mer än snart 6 år så kan han inte stänga och kontrollera detta själv. Har idag pratat mycket med honom och stängt hans chakram men jag känner att de öppnas igen automatiskt. Men nu innan sängdags så var han lugn och han tyckte själv att det kändes bättre men febern är kvar. ( Vill säga också att han inte är förkyld eller allergiker utan har bara feber som är ganska så hög)
Jag känner ju att det ligger mycket runt honom och i hans energier och har hjälpt honom lite ikväll men det är svårt att prata om saken när han är så liten. Han förstår inte riktigt innebörden av det man försöker förklara.
Vad säger ni, hur gör ni med era barn som är väldigt öppna och mottagliga för andras energier?
Mvh LisaL

nu har jag inte ngn direkt erfarenhet utav detta men vill ändå skriva lite till dig. Känns som du gör allt rätt. Tar hand om honom, rår om honom, finns för honom, är tryggheten för honom, älskar honom, är ljuset för honom, vägleder honom. Allt gör ju att han blir frisk, mår bättre o bra. Han lär sig ju hela tiden mer o mer att hantera detta. Nu har du säkert pratat med honom om energier o så misstänker jag. Men varför inte be honom låtsas att han går runt i en bubbla med olika fina färger runt omkring, så att han inte får "mådåligtinombordsbaciller". Ähh, jag vet inte, känns som om jag inte vet vad jag snackar om riktigt, du får radera detta om du tycker jag svamlar.
Kram ifrån en annan mamma.

Det är väl inte svammel Erkabo,,
//// MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack erkabo!
Jag förstår hur du menar och jag har försökt lite grann men det är svårt att förklara när han inte är äldre. Jag får ju så bra motfrågor som varför det, vad gör det osv.
Men det har hjälpt mycket att prata med honom nu igår för nu har han sovit hela natten som en stock(trots åska) och han var betydligt piggare när han kom upp.
Jag hoppas att det håller i sig, ska se lite ikväll om jag behöver följa upp.
Mvh LisaL

Jag vill absolut tillägga att reaktionen jag fick då jag fick veta att pojken blivit kramad av dessa barnen var ju att …men hur reagerar han på det ? Han är mitt älskade syskonbarn, och jag känner honom, och står honom väldigt nära och tänkte direkt..det kommer att påverka honom. Han är inte heller den kramiga typen, (INTE MED FRÄMLINGAR) så att krama alla dessa barn var för honom säkert också omtumlande. Det glädjer mig att han mår bättre, och att han har sovit gott i natt
Jag vet också att du Lisa bemöter honom på ett rätt och riktigt sätt. Kramis till er båda
//// MJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör