Mat-Sov -Tips ang Meditation
Efter många års träning med meditation, så säger min erfarenhet att maten inför meditation har betydelse. Så även tröttheten.
Mina tips:
Ät inte så tung mat. Det innebär att jag rekommenderar ingen pasta eller kött direkt innan meditation. Maten gör att kroppens förbränning ökar och kroppen känns tyngre av att den arbetar hårdare. Ät alltså en lättare lunch eller middag innan kvällsmeditationen. Var hellre hungrig innan meditation. Det är godare att äta efteråt också, tycker jag iaf ..
Var inte trött om du vill komma ihåg din meditation, och uppleva en djupare meditation utan att somna. Vissa har en benägenhet att förflytta sig otroligt snabbt och inte minnas något. Det är naturligtvis inte farligt eller fel att meditera innan man somnar in för natten, men meditationstillfället blir annorlunda.
Lycka till och lägg märke till förändringen om ni provar på mina tips
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tyckte ni det var ett lustigt tips ? För vissa av er är detta en självklarhet , men för de som är lite nyare inom meditation och avslappning, så kan det vara ett bra litet tips. Vi har ju olika kunskaper med oss, så det som är rätt för mig, behöver inte vara rätt för dig. Hur ser ni på inlägget ? Är det såhär för dig ?? Vore väldigt glad om ni delade med er av era erfarenheter inom området, då det ju hela tiden kommer in nya medlemmar som inte vet så mycket om just
Meditationen..
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Håller med Maria. Att var mätt vi meditation känns inte lika bra för mig, som om jag bara har ätit lite lätt, blir en helt annan avslappning. Vid mättnad blir jag mest dåsig mm
. Absolut blir jag mycket hungrig efter och törstig.
Samma råd ges inför trumresor i shamanism o så…

Ja, jag tror att det kan vara ett bra tips, inför alla olika kategorier av meditation !! 
Carpe Diem
Maria Johnsson