Varför funkar det inte?
Jag är nyfiken av mig, men inte alls troende!
Så nyfiken att jag och min vän ***** faktiskt försökte oss på healing!
Resultatet var att hon kände sig lite gladare, men sa att det lika gärna hade kunnat vara av att hon visste om att jag försökte heala(glad av omtanken typ).
Jag försökte verkligen skicka go energi.
Kan det vara för att jag inte tror? Kan en sån som jag aldrig förstå "er"? Jag kommer ju alltid att föredra vetenskaplig evidens.
Försök flera gånger!!
Healing är kärlek och omtanke till varandra. Och det antar jag att du känner till din vän 😉Försök att få känslan i ditt hjärta att du vill att din vän ska må bra, nästa gång ni testar.
Lycka till.
1
Haha:) Jag vet inte hur jag ska tolka det här med kärlek för min vän😃!
Jag är villig att försöka igen, om hon jag känner kärlek för vill😍!
Men rekomenderar du en viss tid då? För jag lessnade rätt fort sist kan jag säga. Får jag kolla på TV samtidigt?Musik?Radio? Får mottagaren lyssna på radio osv?
Det är distanshelaing borde jag nog ha sagt!🤪
När jag skickar distanshealing brukar jag ha musik på.Det funkar för mig.
Kan vara lättare att visualisera energin man skickar till personen.
TS, kärlek för sina vänner innebär "bara" att man tycker väldigt mycket om dem och vill dem väl, det är inte detsamma som sexuell kärlek 😉
Distanshealing kan ofta gå väldigt mycket snabbare än om man träffas irl, så bli inte bekymrad över det. Det kan räcka med ett par minuter i början, så småningom om du fortsätter träna kan det ta lite längre tid men är inte nödvändigt. Den du skickar till kan däremot uppleva healingen under en längre stund, det kan ta tid för kroppen att låta healingen arbeta.
Det kan vara lättare att skicka healing om du har något att fokusera på, du kan tänka dig personen stå framför dig, du kan också hålla i något som får symbolisera den andre som exempelvis en nalle. Om du ändå tycker det är svårt så tänk på vad du gillar hos den du skickar till och att du önskar henne/honom allt väl.
Musik tycker jag är okej, men en film avleder din koncentration. Vad mottagaren gör är inte lika viktigt även om det är bra att h*n är stilla. Healing kan påverka så att man blir yr eller mår illa, då är det väldigt bra om man inte kör bil till exempel 😛
Är du verkligen säker på att det inte funkar?
Hur många goda tankar och handlanden utför du "vi" inte omedvetet till andra människor, utan att vi ens tänker på det?🌺
Som jag ser det så består vi männikor av så många olika skikt och invändiga dimenssíoner.
Vi är inte huggna i sten även om vi ibland vill och försöker hålla oss fast vid våra egna "föreställningar" om saker och ting.
Du skriver att du undrar: om en sån som du aldrig kommer att kunna förstå "oss"?
"man" bör aldrig säga aldrig🤫 för vi vet faktiskt inte vad som kommer i vår väg och vad som väcker vårt sökande på insidan😉.
Frågan vi behöver fråga oss själva är om vi faktiskt vågar oss på någonting annat än det vi redan känner till?
Och kanske en ännu viktigare fråga: Vill "vi" försöka förstå? 🙂
Lite tankar som din text väckte i mig.

Precis vad jag tänkte.. man skall aldrig säga aldrig, lika lite som att man alltid skall säga alltid..
Framtiden formar sig allt eftersom..😮
5 Tack!
6 "Ärdu verkligen säker på att det inte funkar?"
Jag utgår ju från vad min vän sa efter försöket? Skrev ju även att jag var villig att försöka igen!
"Vi är inte huggna i sten även om vi ibland vill och försöker hålla oss fast vid våra egna "föreställningar" om saker och ting."
?
_"Frågan vi behöver fråga oss själva är om vi faktiskt vågar oss på någonting annat än det vi redan känner till?"
_
Våga? Vågar inte jag? Vågar inte människor som anser att healing är bluff? Ska jag våga fråga mig själv om jag vill tro/pröva på "påhittat löjligt exempel" också? (Jag censurerade mig själv, den som vill får fylla i något tokigt själv)

Skycap, måste bara säga att jag tycker du är modig och jag är glad över att du inte bara avfärdar sånt du inte känner till, utan faktiskt är öppen för andra alternativ och vill testa själv, på allvar känna efter hur det fungerar!
Hur det än är måste man testa själv enligt min mening innan man kan säga nåt om saker och ting. En stor eloge från mig! 🌺
#9 Tack!
#6 Jag reagerade lite för starkt på det här med att "våga", Sorry! Jag tycker inte att det har med våga att göra!
Sååååå, nu ska jag försöka vara glad och positiv i stället🙂
Edit: Hon är med på ett till försök!
Skycat! Ordens betydelse kan klinga olika inom oss, beroende på hur vi upplever det. För mig handlar ordet *våga* om att jag känner någonslags villighet o nyfikenhet inför att ta till mig/prova på något nytt främmande…. samtidigt som jag inte vill låta mig luras.. och då krävs det även en viss sorts mod som i sin tur bygger upp mitt förtroende inför mig själv. Önskar dig en glad dag. Lycka till! :)
#11 Jaha! Då förstår jag bättre hur du menar. Bra förklarat:) Jag började ju tänka på allt möjligt och löjligt jag inte tror på och såg inte var "våga" skulle kunna platsa in. Ha en bra dag du med:)
Jag syns numera som skycat:) tack rore😃
Hoppsan. Jag läste fort o fel.