Healing iFokus

Healing

Etiketter: meditationavslappning
Läst 1410 ggr
TezzD
0

Besviken på mig själv!

Jag skrev i en annan tråd nyss att jag gjort en avslappningsmeditation.
Jag tänkte att denna skulle hjälpa mig att sedan koppla av och meditera för att träffa min guide/ängel…

Jag följer en guidad meditation, men jag "kommer inte in" ordentligt… jag kan inte se det som ska ses… jag kan inte känna det som ska kännas…och i denna halvdana meditering så är det dags att se ljuset som närmar sig.. men jag kan inte mer än att "hitta på" att den kommer… hon kliver ur bubblan av ljus--- och då börjar jag gråta och öppnar ögonen…tårarna rinner fortfarande… känner mig värdelös… jag KAN INTE. :(

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[GunillaF]
1

Tänk inte så om dig själv!!!!!!!😕

Du är betydelsefull och värd att älskas (både av dig själv och andra) precis som du är.🤔

Som jag skrev i den andra tråden så måste man träna, träna och träna!
Det finns nog knappt någon som kan direkt. Måste va sälsynt iaf!🌺

TezzD
1

❤️

HjärtaRosalee

[Sol69]
2

Vi kan inte vara på topp varje dag och vid varje tillfälle. Va inte för hård mot dig själv. 🙂

TezzD
1

❤️

Det är bara så svårt när man får den där känslan av att man är helt värdelös…

HjärtaRosalee

Blodfot
1

Tänk inte så! Det är super svårt, man måste ÖVA! Ta samma hela tiden och gör varje dag så kommer du lära dig!

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

LinaLj
2

Det här med meditation kan vara jätte svårt ibland, speciellt om man har ett bestämt mål i siktet. Om man känner att det inte funkar från början så är det lätt att man "tvingar sig" och då blir det bara värre. 

Vet inte hur många gånger jag har gjort så själv och precis som du känt att det är jag som inte får det att funka. Men sanningen är att man bara hade en dålig dag/dålig stund.

Om man känner att det inte funkar så sluta med just den meditationen och gå över till "fri" meditation i stället, utan krav. Ta en promenad och rensa ut alla tankar, fundera på vad det är som hindrar dig. Återkom sedan till den mer målinriktade meditationen när du känner dig mer avslappnad. Ibland kan det till och med krävas att man "fri mediterar" en stund innan så man verkligen slappnar av och får undan alla andra irriterande tankar som surrar runt där inne.

Du ska se att du klarar det 🏆

TezzD
1

Tack!
ja det krävs mer övning självklart….

Saken är ju den LinaLj att jag hade ju precis haft en avslappningsmeditation i 20 min innan jag skulle testa att träffa min guide/ängel… det var kanske därför jag är så besviken på mig själv…
för att jag "ville för mkt"
Eller så var det kanske min guides känslor som jag kände? (Långdraget jag vet) 

Fri meditation med ren avslappning är nog mer för mig, jag kan inte visualisera saker har jag märkt… det blir för halvhjärtat…o känns så påhittat. 😡 blir så bannad på mig själv….

HjärtaRosalee

TezzD
2

☀️TACK ☀️

🌺för att ni finns här🌺

HjärtaRosalee

LinaLj
2

#7 Det här med visualisering (eller hur man nu böjer det ordet 🤔) hade jag väldigt svårt med i början och speciellt svårt hade jag att hålla fast en bild i huvudet. Sedan lärde jag mig ett väldigt bra knep för att öva upp den.

Man sätter sig i ett någorlunda mörkt rum med ett levande ljus framför sig (spelar ingen roll vilken sort). Sitt bekvämt och titta in i flamman. Koncentrera dig på flamman och verkligen studera den. Slut sedan ögonen, då ser man en bild av en skuggig flamma (det har med synnerven att göra). Använd den som mall och försök hålla fast den och forma den så att den blir lika detaljrik som den riktiga.

Det är väldigt knepigt i början och korta övningspass är att rekommendera. Men det som gör den så bra är att man får en bild att börja med så att säga. Den metoden har hjälp mig väldigt mycket.

TezzD
2

Så när man visualiserar så ska man se bakom närhinnan? 
Jag trodde man skulle tänka att man såg genom tredje ögat? (Alltså i huvudet) 
Eller är det bara för att öva upp sin koncentration kanske?
För jag har väl ganska lätt för att se och hålla fast vid mönster som jag ser bakom näthinnan när man blir nyfiken

HjärtaRosalee

LinaLj
2

Det är en övning för att lära sig att bygga upp och hålla kvar vid en bild som man själv skapar. Det är ofta enklare att lära sig att göra det bakom näthinnan eftersom vi är vana att se bilder där. När man sedan känner sig säker så kan man använda samma teknik men använda det tredje ögat. 

Ibland så förväntar vi oss att vi ska kunna allt på en gång. Men precis som när barn lär sig räkna så börjar de med plus och minus och sedan gånger och division osv. Ingen förväntar sig att en sjuåring ska börja lära sig algebra 😃

Så om man har svårt för något så är det bättre att man börjar på ett enklare sätt så att man kan bygga upp sin förmåga och sin självkänsla och sedan tar man sig ett pinnhål upp i taget.

millam
3

Kan hålla med dom som skrivit här före, tänk aldrig att du inte kan!

Du kan! 

Kanske skall du bara testa på andra alternativ först? Till exempel "bara" sitta eller gå ute i naturen, låta tankarna vila, eller vandra. Som en bra början?

Skogshumblan
2

Håller med de andra här som skiver att du är viktig och ska sluta vara elak och hård mot dig själv! Det tar tid att hitta det som känns bra och skapa vanor av dem. För mig tog det över ett och ett halvt år innan jag kunde koppla bort länge nog och slappna av så att jag orkade fokusera en halvtimme. Först i somras märkte jag att det faktiskt gick att prova nya meditationer och uppleva det man ska. Jag kör ofta ( nästan dagligen) guidade meditationer via youtube. Helst Kelly Howells olika. I början låg jag spänd och rastlös som en speedad stressad hare. Nu somnar jag ( eller hamnar i thetasömn) så fort man ska börja andas djupt. Ibland innan dess:P Så ge dig själv ro och tid att slappna av, prova olika (guidade) meditationer och se vilken sort du trivs med.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

TezzD
2

Tack! Ni är underbara! Det känns så mycket bättre nu ❤️

HjärtaRosalee