Skydda mina energier?
Hej. Jo jag undrar om någon skulle kunna berätta hur man på bästa sätt skyddar sina egna energier. Mina föräldrar är energitjuvar och negativt laddade. Så fort jag är hemma tillsammans med dem känns det som att all energi tas ifrån mig, jag blir trött, ledsen och halvt deppig. Jag har inte alls samma känsla i skolan, då är jag fylld av positiv energi. Men så fort jag kommer hem och kliver innanför dörren så försvinner allt. Jag kan ju inte dra mig undan mina föräldrar heller då jag bor i samma hus som dem. Men jag har hört att man kan skydda sina energier, så då vill jag bara veta hur. Tack på förhand :)
Mitt tips är att du lånar boken nionde insikten. skriven av James Redfeild. I den boken står det mycket om hur olika energier påverkar oss på både gott och ont.. 🙂

Personligen stänger jag alla mina chakran, sedan tänker jag att jag är inne i en skyddande bubbla dit ingen/inga energier kan komma, min egen skyddade plats där jag får vara i fred.
Är det riktigt illa brukar jag tänka mig in i en diamantgruva, helt omgiven av hårda diamanter. Där är jag skyddad.
Sen, det är svårt, men försöker tänka att det som sker omkring mig inte berör mig, väljer att hålla mitt humör uppe, trots det som sker.
Rent fysiskt kan man "rena" tunga energier med hjälp av salvia. Röken av brinnande salvia (buntar av det kan köpas lite varstans, bl.a. i Vattumannen) rensar, speciellt i alla hörn i rummet eller huset.
Här några metoder, men det finns många, och fantasin har inga gränser, du kan själv tänka ut många flera!
Jag brukar också använda "bubblan" och tycker att det funkar bra. Jag kan också tänka att jag har en massa speglar runtomkring mig som gör att negativ energi studsar tillbaka, eller att negativ energi bara går igenom mig som om jag var genomskinlig. Kanske du kan göra ditt eget rum till en frizon som du fyller med positiv energi? Jag brukar köra med musik, tända ljus, blommor eller växter, färger jag trivs med.
#1 Jag får göra det, tack :)
#2 Tack. Jag ska försöka göra det!
Okej, tror dock att det är mina föräldrar som sänder ut energierna då det känns väldigt bra när dom inte är hemma. Men salvian kanske kan hjälpa mot deras dåliga energier också? :)
#3 Okej. Tack för tipset :) Brukar faktiskt spendera typ all min tid i mitt rum, enda stället i huset där det känns bra att vara, så länge ingen kommer in förstås.

"3" tack för påminnelsen! Förr använde jag flitigt utåt vända speglar, att jag var helt omgiven av såna.. men hade glömt det nu en tid.
Den metoden är effektiv! Negativa personer brukar undvika en då man har spegelskyddet uppe!