Healing iFokus

Healing

Etikettupplevelser
Läst 1664 ggr
MariaJ
0

Vår träff i Åhus

Jag vill bara dela med mig av en jättetrevlig kväll med grupperna. Vi hade en sommarträff. Jag har meditationsgrupper på vår och höst-terminen, så är det ganska länge och vänta till hösten. Vi ville träffas och bara prata och umgås…

Vi hade en jättetrevlig träff, där vi pratade om alla upplevelser som vi haft under den tiden vi inte träffats. Vi hade mycket att dela med oss till varandra av, och vi kände att stämmningen var på topp trots det regniga vädret.

Jag känner verkligen att det är meningen att vi skulle träffas, för vi utbyter otroligt mycket med varandra. Vi har alla olika livsöden och erfarenheter och det som sammanlänkat oss är just tron på meditationens förmåga, och det andliga intresset. Jättehärligt !

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Elisabeth-J
0

Vilken härlig träff! Det är så mysigt när man kan träffas och utbyta tankar, ideer och erfarenheter bl.a. För några år sedan var vi ett gäng som träffades regelbundet och jag saknar det vi hade då =)

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
0

Låter härligt! Önskar att jag oxå fick vara med i ett gäng o umgås, meditera o träna :)

MariaJ
0

#1 Ja, det är verkligen jättehärligt. Skrattande Vi har alltid trevligt då vi träffas, oavsett om det är i gruppen, eller på ett lite privatare plan. Jag har ju en annan grupp också som vi kallar för "änglatimmarna".  Den är etablerad sen ca: 2 år tillbaka och vi träffas ca: 1ggr/månad. Vi träffas då en söndagseftermiddag i månaden. Meditationsgruppen startade jag upp i våras och träffas varannan onsdagskväll. Jätteskoj !!

#2 Kan du inte samla ihop lite kompisar och se om du själv kan starta en lite träff. Det kan vara trevligt att bara sitta och småprata om allt som berör medialitet. Kanske ni också kan ha vägledda meditationer genom en cd-skiva om ni inte har någon som kan guida er. ( jag gör både ock i mina grupper)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Soffe
0

#3 Tyvärr så har jag inga vänner där jag bor som e intresserade av det mediala :( ..Antingen så är det någon som bor för långt ifrån eller så är det fullt upp att de inte finns tid och det är tråkigt att det är så..

MariaJ
0

Det var ju tråkigt att höra Soffe, men kan du inte kontakta en förening i din närhet ? Finns det ingen spiritualistisk förening i din omkring där du bor ? De brukar ju anordna mediala utvecklingkurser, meditationsgrupper osv. Vore otroligt synd om du inte kunde få kontakt med någon, så du kan börja i ng grupp.

Carpe Diem

Maria Johnsson

CarolineO
0

Alltså jag är superlöjlig när det gäller begreppet "spiritualistisk förening"…   hade man kallat det för "grupp som vill utveckla sin medialitet" hade det inte varit ngn tvekan om att jag hade åkt dit… Men jag surfade runt efter något i den stilen och hittade "spiritualisterna", då backade jag direkt.    Jag vet inte varför jag har fått för mig att det är typ en "sekt"!! det är ingen som har sagt nåt sånt så jag har absolut ingen aning om varför jag har fått det för mig, men av ngn anledning kommer jag att tänka på Tv serien 3 kronor med Sten som var ledare för ljusets barn eller vad det hette….  *s*     det är ju superlöjligt!
Kan ni inte skriva lite motargument här så jag kan slå dessa tankar ur hågen!!      Några tankar om varför jag har inbillat mig detta??

MariaJ
0

Jag kan bara skriva av egen erfarenhet, att så är det inte för mig. Jag har varit verksam i en spiritualistisk förening och där kom jag i kontakt med många oerhört fina och trevliga människor. Det har ju ett program och en planering för verksamheten, samt en idell förening. De som är engagerade där är ofta eldsjälar i det som det gör. De har ett bra utbud av både storseanser, medium, föredragshållare, arrangemang och mycket mer.

Så om jag inte haft så mycket omkring mig, både med det mediala och privatliv, så hade jag garanterat varit kvar i föreningen. Men jag hann inte. Jag valde själv i slutet av förra året att gå ur styrelsen. Jag var och är oerhört glad för alla där, både styrelsen, medlemmarna och andra kontakter jag knutit där igenom. Jag känner ifs ordföranden för föreningen sen 20 år tillbaka.

Jag hoppas att min erfarenhet kan få dina tankar att vända lite. Tyvärr är det nog som du beskriver att om det finns ng förening som missbrukar sitt område, så svartmålas även andra fina föreningar. Men vi ska inte glömma att det finns oerhört många fina och seriösa föreningar också. Det kan vara viktigt att slå ett slag för dem också !!Skrattande

Carpe Diem

Maria Johnsson

MariaJ
0

OBS! Det är ingen sekt eller kristen förening…utan en förening som brinner för det andliga och anordnar utvecklingscirklar med både meditation och annat.  /////  MVH MariaJ

Carpe Diem

Maria Johnsson