Healing iFokus

Healing

Läst 746 ggr
MariaJ
0

Veckans Budskap v. 28

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill här förmedla veckans budskap som jag har tolkat genom att blanda mina kort och tänka på veckans budskap till alla. Jag blandar och delar upp i tre högar med vänster hand, lägger sen dem samman och lägger ut tre kort. Dessa kort kom upp idag. Jag tolkar dem själv.

Mognad

Detta kortet står mycket för att leva i nuet och våga ta för sig och framför allt ta till sig av allt som finns i nuet. Kortet symboliserar ochså att allt vi har omkring oss är här för att vi ska mogna av det. Låt alla händelser bli en del av dig. Våga bära det med dig och låt allt komma när det kommer. När du är mogen för det så kommer det nya händelser och utvecklingar. Inget kommer till dig förren du är mogen och redo för det.

Ny vision

Detta kortet är en början på något nytt. Släpp taget om dina gamla tankar och låt det nya komma in. Genom kortet så tolkar jag även att vi behöver bära med oss våra erfarenheter som en erfarenhet och släppa den börda som det förflutna medför. Låt nu ditt ego försvinna och låt nu din oändliga existens ta över. Du är ju ett med universum och ingår i hela existensen. Släpp tankar och krav. Låt inte någon påverka dig i tron om att det är det rätta. Känn in själv vad DU vill och vad Du tror på. Var medveten om att tankens kraft är enorm. Yttre påverkan är också enorm. Finns det någon som påverkar dig till den du är ? Släpp dina tankar och sök inåt. Du kan uppleva en ny indentitet, och ett nytt jag som DU själv står för. Du kan nu göra det avstamp som din själ vill att du ska ta. Lev efter vad DU, din själ och ditt högre jag vill…inte vad andra vill.

Att dela med sig

Kortet står för att ju mer du delar med dig av, ju mer får du åter tillbaka. Så är det inte här på jorden när vi pratar om pengar, men vår andlighet är sån. Ju mer du ger -desto mer får du. Kortet symoliserar att skänka kärlek, råd, vänskaplighet och förståelse till en medmänniska ger mer tillbaka. Det är ett destruktivt beteede att inte vilja dela med sig. Då måste man nog åter igen gå in i sig själv för att lösa upp knuten. Ger du av verklig kärlek, utan någon egen vinning så är det sann kärlek och då får du det åter en dag. När du möter någon som du inte heller känne så bjud på ett smile, bjud på din positiva energi. Du kommer att märka att när du vid nästa tillfälle möter personen så ler h*n tillbaka. Visst är det underbart ?

Lite tänkvärda ord idag i veckans budskap.

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Clary
0

Ganska träffande, när jag la korten i morse fick jag samma resultat.

Eftersom det pågår en utrensning hos mig så tar jag mer än gärna till mig dina ord o ser till att hålla dem i focus denna vecka.

Medarbetare på Feng Shui och Indien

MariaJ
0

Jätteroligt att du säger det Clary. Att du nu är på rätt väg med dig själv. Lycka till med allt !

Vänligen MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

FiaH
0

Mycket bra budskap tycker jag, tänkvärt. Kram fia HSkrattande

tarantella
0

Mycket tänkvärda ord som jag tar till mig och jag fick ur min första tolkning av tarottkorten jag fick hem i går. Fast frågan gällde en helt annan sak :)

Elisabeth-J
0

Verkligen träffande budskap för mig den här veckan, Tack! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus