Något tänkvärt!!
Något att tänka på tycker jag, en del av denna text är tagen ur en bok, vid namn healing.
När du känner dig nere, lär dig att lyssna till ditt tomrum. Det är då det kommer att fyllas med både glädje och kärlek. Ingenting utanför dig själv kan göra dig lycklig eller bringa frid i ditt sinne. Eftersom allt du gör i världen är inriktat på fysik- kroppsligt- tillfredsställelse kommer tomrummet att förbli tomt, oavsett vad du gör, oavsett vad du försöker fylla den med. Men det finns ett sätt som är tänkvärt- och det är att inte göra någonting. Att tänka att att det endast finns ett nu, ett ögonblick att leva i. Då är det endast i det som en förändring kan äga rum eftersom du varken kan ändra det förflutna eller framtiden. Däremot kan du ändra dina TANKAR. Upphör med alla sysslor för ett ögonblick och glädjen kommer omedelbart att fylla dig.Påminn dig själv varje gång du upplever en tomhetskänsla att du inte behöver göra någonting, absolut ingenting. Bara iaktta och erkänn för dig själv att du just nu känner det du gör. I detta ögonblicket kommer du att fyllas med något mycket positivt. du kommer att känna igen känslan och välkomna den genom att tacksamt ta emot den. Det är Du.
" Jag är inte ensam. I varje ögonblick jag stannar upp och påminner mig om detta, upplever jag en inre frid och glädje"
Något att tänka på tycker jag, för vi alla har ju perioder i våran liv då vi känner detta, många gånger letar vi nog för mycket, isäller för att bara låta det komma och lära oss att bemöta sin känsla. Kramar Fia

Det är så rätt det du skriver. Att leva i nuet är något som jag nuförtiden inte har så jättesvårt för. Mycket tack vare mina barn. De har lärt mig o lär mig jättemycket. Framför allt är det mina minsta som har lärt mig att leva här o nu. Känner jag det minsta panik eller tomhet, så tänker jag eller tittar på dem hur de är , då släpper det. De är så kloka våra barn.
Kram ifrån en som är i gång med storbak…känner ni dofterna…fniss
Erika

Fina tänkvärd ord FiaH. Tack för dem !
Vänligen MariaJ :-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
#1 Haha, ja det doftar nästan kanelbullar, och jag blir hungrig

Väldigt fint skrivet, Fia!
kram/Eva