Healing iFokus

Healing

Etikettföredrag
Läst 2426 ggr
Henrik93
2

Trans healing kurs!

Hallå där mina vänner!

Tänkte dela med mig av något som kommer ske i april!

Då ska jag nämligen gå på transhealingkurs!

Jag tror att det kommer bli väldigt lärorikt och intressant, då jag även gått på 2 mediumkurser på samma ställe!:)

Har ni varit på transhealingkurser? Hur upplevde ni det?:)

Mvh Henrik

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[GunillaF]
1

Intressant. Du får berätta hur det går.

storlappen
0

Jag gick en kurs i trancehealing för 18 månader sedan.En kurs som var väldigt lärorik.Ett väldigt kraftfullt sätt att heala.Har efter kursen healat ganska mycket,både på distans och vanligt.Lycka till på kursen!Du kommer inte att ångra dig.

J-Artur-K
0

Vad kul , , 🙂 Jag använder mig av Trans healing men jag är självlärd den är väldigt stark av det jag har märkt av den🙂 men har tänkt gå utbilning i det också i framtiden för att bli bättre , Vart ska du gå den utbildnigen?

Ny dag nya möjligheter

[GunillaF]
1

Intressant det här eftersom det finns ytterst få som kan transhealing i Sverige vad jag vet och viktigt att man har en assistent om man kör transhealing och har sin klient fysiskt hos sig. Detta därför att inga missförstånd ska ske, för eftersom healern är i trans så vet inte healern vad h_n gör eller säger till klienten…

Här beskriver Lasse det väldigt bra

J-Artur-K
0

#4 Jag gör det på distans om det är så att jag givit trans för käns som det måste jag säga men kan ju såklart ha fel i det. Men jag är väldigt försiktig i att jag inte ska bli störd närd jag gör det. För jag är i en helt annan dimesion då och om jag skulle bli störd skulle det bli väldigt väldigt obehagligt för mig som inte är bra. Jag har en upplevelse som jag tar från en annan tråd jag skrivit om en händelse 

Jag  såg vid en healing  jag gjorde en vitt hövdad örn,änglar,medicinman,orm,enhörning,och en drake samtidigt och dom sammarbetade med mig. det var som att hela himmelriket var vid min sida. 

Det var inte jag som gjorde något av healingen det var dom. Och detta ända jag ser är det dom vill visa mig. Jag har ingen kontroll själv.

I slutet av healingen blev jag själv en orm (kände mig som en orm) under min trans som jag skulle vilja säga att det var och började fräsa som en orm , och räkte ut tungan som en orm. Och till slut spruta jag ut eld som en drake och kände mig som en drake. Sedan tvär sluta det och känslorna man har under healing försvann på en gång. Efter en stund såg jag i mitt huvud änglarna nicka åt mig vänligt, enhörningen gjorde även det och böjde sig ner på knän, örnen titta på mig djupt in i ögonen , ormen kom fram så man bara såg hans huvud och titta mig djupt in i ögonen , medicin mannen nicka vänligt, Draken reste sig upp så man såg magen eller vad man ska säga och titta på mig medans det kom en blixt, Känslan var som att dom ville visa att jag hade rätt i min tro att dom är allierade med mig. dom är inte allierade med varandra kanske med alla dom är det med mig.

Det är vad jag har upplevt i alla fall, men sedan kan jag ju ha fel såklart 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

Sedan är det inte jag som avgör när det är över. Och under själva healingen kan jag inte öppna mina ögon på grund av att jag är i en annan dimension 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Navahowolf]
3

Härligt Henrik,jättetoppen du kommer att få så mycket ut av denna kurs i trance så jag önskar all lycka till.Det är ett fantastiskt sätt att arbeta med ❤️

Gunilla Lasse beskriver det kanonbra från en spiritualist  men alla jobbar inte som spiritualister😉men det var väl skrivet fast inte alls det sätt som jag jobbar som Shaman där går anden in och besitter varje del i vårt liv/undermevetna.Utan den står vi noll,vi behöver andar både goda och onda för att förstå.

Så ja anden besitter under trance oavsett vad läror säger så är du andebesatt medvetet eller omedvetet så där har tarotlasse fel alla är inte spiritualister och dom tar plats dom rackarnra.

[Oniq]
0

#5 När du skriver att du är självlärd, menar du inte att du är initierad av Universum, Gud, Kosmos etc eller? Jag har personligen blivit initierad under många års tid utan att vara medveten om vad som händer och sker. Jag skulle aldrig ens i min vildaste fantasi ens tro att Uv, Gud, kosmos skulle vilja ha mig så nära han/hon att jag på något sätt skulle vara "vald".

Först i april 2008 trilla poletten ner efter en ytterligare initiering som läkte och helade mig en hel del av och med det jag behövde för att förstå att Uv lyssnat till viss del på min bön. Jag blev upplyst på ett sätt som för mig var nytt och jag började förstå att jag har tillgång till krafter som kan få en att må bra på alla möjliga sätt genom att hela små och stora sår.

2009 gick jag reiki och monay-ki för att få ytterligare förståelse och redskap. Från 2010 har jag fått ytterliga initieringar från Uv en speciell kristall healing där inga stenar används utan bara energiljus från Kosmos. Jag bestämde inte namnet utan den heter så enligt Uv för att hedra min kärlek till alla vackra stenar. Därav namnet. 2011 blev jag initierad som transhealer vilket jag ej har bestämt namnet på utan denna form fick jag även namnet på då jag blev initierad av Uv.

Det finns så många sätt Universum och kosmos initierar på och vem kan säga att det är fel? Jag vet vad jag fått ta del av när det gäller det och jag vet också att det är så många fler som blir hel och initierad på l iknande sätt och många kanske ej förstår vad som händer och sker medans fler och fler vet och förstår vad som är på gång.

Jag antar att du milky88 har varit med om något liknande. :)

Så fint att han/hon når dig och alla andra :)

Henrik93
0

Jag tror inte att det finns väldigt få personer som kan transhealing! Kanske få människor med certifikat, och då kommer vi till "papperslappen" som gör dig högre än alla andra, som jag diskuterade om på  ÖN iFokus häromdagen.

Väldigt få kända människor kan jag tänka mig ha förmågan att gå i trans överhuvudtaget, sedan finns det olika läror, tros uppfattningar osv.

Jag vet minst 3 personer som kan ge transhealing, och det är väl inget konstigt med det?:)

[GunillaF]
1

#9 Jag har inte följt med i diskussionen inne på Ön, men om jag går till mig själv så tycker jag det känns bra att ha gått utbildningar så jag har "lite mer kött på benen" och om det följer med ett papper (cert) eller inte spelar mindre roll. Vad som är bra med utbildning är att man även får lära om etik, moral, lagar mm och inte "bara" om själva helingen.

Henrik. Det kaske inte är konstigt när man som du, vet flera stycken som verkligen KAN det, men för mig som inte känner till en enda som verkligen kan detta väcker det nyfikenhet om vilka det är och om de har utbildningar.🙂

storlappen
0

#4.När jag jobbar så är jag ej i djup trans,så jag är fullt medveten om vad som händer.Och jag har aldrig någon annan person som hjälpreda.Men olika personer går olika djupt i transen.Jag leds vart jag ska behandla,och på vilket sätt.                                                           Kim

Henrik93
0

#11 Och det är ungefär i det stuket som hon som jag lär mig av arbetar!:)

[GunillaF]
2

#11 Så låter jag mig ledas också, men inte trodde jag att jag är i trans förden skull?! Kanske är det ändå då.😉

J-Artur-K
1

När jag går i trans som jag vill säga det bruka det vara att jag  och börjat arbeta med att ge personen healing (dom som hjälper mig gör det ju) sedan går jag in i trans och jag är i en annan dimension och jag ser inte arbetet med den som får healingen längre jag ser andra fantastiska saker 🙂 man känner växlingen väldigt skarpt från inte vara i trans och när man går in i det . 🙂

Ny dag nya möjligheter

[Navahowolf]
0

Jag går i djuptrance men har aldrig nån annan som assisterar mer än Wolf,vi jobbar på så många olika sätt och ett trancemedium som är spiritualist jag besökte för några år sedan hade ingen assistent han heller.

Jobbar enbart shamanskt även vad gäller trancen och egentligen spelar det ingen roll så länge det fungerar med eller utan assistent 🙂

J-Artur-K
0

#8 De jag menade med självlärd är inte själva healingen jag gick på en spirituel healing utbildning 2008 men efter det prova jag själv , var säkert min healing vägledare som fick mig att prova olika metoder och så. Men efter grund utbildning så gick jag min egen väg och hitta metoder själv som passa väldigt bra för mig att ge healing på. Sedan lärde jag mig att gå djupt i det undermedvetna för jag insåg att det var då jag fick fram den bästa healingen , sedan blev det att jag kom in i trance efter en tid när jag hade gjort det många gånger och då fick jag fram den absolut bästa healing jag kan göra i min åsikt
🙂

Ny dag nya möjligheter