Händerna som redskap
Jag har tänk på att våra händer är ju ett enormt redskap. Det är ju inte bara det att vi använder dem i våra vardagliga sitution när vi gör saker, utan även då vi jobbar med energier. Vi drar ut blockeringar och dåliga energier och fyller på med nya kosmisk energi. Och vi är ju bara ett redskap, men det känns i våra händer hur det värmer, blåser, kyler eller sticker då vi jobbar. Vi lär oss hur vi läser av vad som är vad i energierna. Vi använder både våra händer och vår intiution då vi jobbar.
Det vore skoj om ni ville dela med er av ert sätt att jobba, då ni arbetar med healing, balansering, tuina, massage eller andra former av behandlingar där händerna är ert redskap.
Vänligen MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Jag använder ju händerna när jag blandar mina tarotkort
Skämt å sido men jag har inte kommit igång riktigt med den andliga healingen än.
Har gett någon healing på distans och då tänker jag mig att personen sitter på en stol och så använder jag mina händer för att känna på "personen" Lite märkligt hur man kan känna hur händerna dras till vissa ställen på "kroppen" även att ingen sitter på stolen.
Även när jag tog emot healing så upplevde jag värme i mina egna händer.
Jag använder mina händer när jag ger healing, både på plats och på distans. På distans så använder jag mina knän som "substitut" för personen och det fungerar väldigt bra.
Vid behandlingar på plats, så är det lättare då man lägger dem på personen och känner vart healingen behövs mest.