Självhealing med reiki
Hejsan!
Jag har då och då försökt att heala mig själv och andra vid olika tillfällen. Jag vet inte så mycket om healing men testar mig fram och kan känna hur det hettar i händerna när jag försöker.
Nu har jag under två kvällar i rad försökt att heala mig själv med reikienergi. Jag föreställer mig då att jag öppnar upp mig för reikienergin och välkomnar den i min kropp. Resultatet är helt otroligt. Först känner jag hur det trycker och pirrar på hjässan och sen fylls jag av varma och behagliga känslor. Jag föreställer mig att energin fylls på av varje andetag och når ut i auran. Till slut känner jag mig så lätt att det känns som att jag ska sväva iväg. Stundtals känner jag knappt min kropp överhuvudtaget. Jag måste meditera väldigt länge för att uppleva liknande känslor…
Jag kan inte mycket om reiki och har aldrig läst att det är såhär man ska göra. Men onekligen är det ju något som händer. Men jag skulle ändå vilja fråga er som har lite större kunskaper, om det är något särskilt jag ska tänka på? Bör jag t ex jorda mig innan? Ska jag göra något med mina händer, lägga dom på någon speciell plats? Är det helt ofarligt? Känslan när kroppens gränser suddas ut är ju faktiskt nästan lite obehaglig.
Jättetacksam för svar!
Hej och välkommen Loova.
Du verkar ha funnit ditt sätt att vara kanal för de helande energierna och det är ju egentligen så tycker jag, att vad "metoden" heter spelar ingen roll, huvudsaken att det fungerar och det verkar det ju göra för dig.
Att jorda sig är ju bra - du kan visualisera att dina tår växer sig neråt i marken och att du därmed är jordad.
Jag brukar sitta med mina händer i knät, avslappnade med handflatorna vända uppåt. Känn efter vad som är bäst för dig. Det finns de som sitter med handflatorna vända mot varandra med några cm mellanrum osv. osv.
Du undrar om det är farligt. Menar du själva healingen då eller syftar du på något annat? Om du menar healing så är det inte farligt. Healing är kärleksfull energi från healingguiderna, genom dig till någon annan eller till dig och kärlek är inte farligt.
Vad man däremot ska tänka på är att aldrig skicka healing till någon som inte bett om det eller vet om det. Kom överens om klockslag med den som är mottagare så h_n är beredd för healingenergierna kan vara starka och göra så man både blir yr och trött och det är ju inte bra om h_n sitter i bilen och kör t.ex.
Det finns en hel del artiklar skriven om healing härine. Du hittar artikelarkivet längst uppe till vänster på vår sida.
Lycka till med din framtida healing!
Stort tack för ditt svar med goda råd och tips!
Vad jag menade med "farligt" var att känslan var så stark att jag tänkte att det måste handla om väldigt starka krafter. Och i så fall, kan det bli fel om man exempelvis inte jordar sig?
När jag nu har provat fler gånger har resultaten inte blivit fullt så kraftfulla som jag upplevde dom första gångerna. Kanske var jag i stort behov av healing just då. Jag har känt mig både gladare, "lättare" och ser mer positivt på vissa problem sedan jag provade att ge mig själv healing på detta sätt.
Jag ska läsa så många artiklar jag hittar :)
Tack igen!
Vad härligt att du upplever en lättnad på olika sätt nu, Loova! Fortsätt att 'jobba' med dig själv och du blir bara mer o mer balanserad. Du har också fått bra tips av Gunilla!
Många gånger är det just så, att man första gången/gångerna upplever energierna så mycket starkare än man gör sedan fortsättningsvis. Det är som att man får en stark "skjuts" av energierna som plötsligt kommer - men se'n blir man lite mer balanserad och energierna upplevs inte lika 'omvälvande'.
Njut och ha 'kul' med din självhealing! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing