Healing iFokus

Healing

Läst 700 ggr
Andina
0

God Morgon 20 januari

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go'morgonkvitter allihop!

Jag hoppas ni sovit gott och vaknat/vaknar sött till en skön och trivsam dag! Med mycket kviller o kvitter!

Själv har jag vakat in ottan ett tag nu på morgonen och myyyst med tända ljus.

En påtår till och frukost till pappisen - se'n är nog dagen här helt och fullt.

Go' Söndag på er allihop! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
0

God morgon Andina och ni andra som tassar in. Här är morgonlojt, vi har just avslutat frukosten.ska ut och springa en mil med en kompis idag, i övrigt är det slappar-läget som gäller. Hoppas ni får en finfin söndag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

majlar
0

God morgon alla. Här är det minusgrader och blåser. Hua.

Fin bild du bjuder på idag.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

frodig
0

Godmorgon på er!

Springa en mil Skogshumblan, de va inte dåligt de. Då har du förmodligen en toppenbra kondis, grattis grattis till den Skrattande!

Vilken söt liten fågel du bjuder på Andina, och roligt sätt att vinteranvända blomkorgen på. Jag har också vakat in ottan idag och filosoferat över altt och ingenting. Nu tretår och kanske får sen söndan tåga in helt och hållet.

Minusgrader, morgonsol och vindstilla här.

Jag önskar er också en god söndag Kyss.

frodig
0

Ser nu att det verkar vara en blåmes i din korg Andina, med tufft svart streck över ögat Flört.

Skogshumblan
1

Frodig, har ju anmält mig till Göteborgsvarvet så jag måste träna så jag klarar de där 21 km. Men löpning är en form av "måbra"-terapi för mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
0

Wow, Skogis - jag är imponerad! Jag som inte ens springer till bussen.. ;)

Frodig - njeh, det är ingen blåmes du ser i blomkorgen, det är en nötväcka. De är riktigt roliga fåglar. Innan jag hade katt här hemma så hade vi så kul varje dag - de gjorde loopar och kastade sig som värsta cirkusartisterna när jag slängde upp lite frön. Varje dag hade vi cirkusträning. Smidiga, smarta och tycker om att ha kul. Och då har jag kul också! :))

Majlar - jag säger som du, burr!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

God morgon på er!

Vilken härlig bild Andina.

Jag sitter här med en mugg kaffe och läser igenom trådar och mail.

I gårkväll var jag iväg och såg en bra film. Jeremia hette den och handlade om en kille som ca 600 år fk fick i uppdrag att rädda Jerusalem…. Det kommer fler filmer i samma serie om andra människor under ungefär samma tidsepok.

I dag ska jag göra så lite som möjligt och ladda batterierna inför den jobbvecka som kommer.

Ha en bra dag med löpning, filosofier, fågelkvitter, vila och allt annat!Kyss

nicke56
1

God morgon allihopa! Ska inte göra så mycket under dagen, men klockan fyra ska jag i väg och jobba. Börjar bli kallare igen, idag visar termometern - 15. Det går upp o ner, men det är ju bara och klä sig så man inte fryser.

Ha en bra Söndag vad ni än ska göraGlad

[Chakra]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon säger jag som varit i Drömlandet länge idag igen!

Ska ha en lugn dag, tänkte jag. Läsa och promenera får det bli!

#0 Den lilla fågeln ger hopp om vår, trots de minusgrader vintern bjuder på nu. Bara fem idag.
Jag har gjort fågelmat i finkopparna. Det ska man göra enligt heminredningstidningarnaFlört

Toyan
0

God förmiddag!

En sån sötis Andina, visst är det roligt att titta på fåglarna. Här ser jag en ekorre nu som skuttar runt i trädenGlad

Ska inte göra något speciellt, tar det lugnt och ser vad dagen bjuder.

Ha en fin dag allihopa!!

frodig
0

#5 Jisses ja, Göteborgsvarvet låter verkligen som en tuff utmaning. Va härligt att du mår bra av löpning Skogshumblan, det gjorde jag också för många år sen, men nu har min framförallt knopp gått ner i långsammare tempo och verkar helst vilja ha promenader.

Tack för att du berättade om nötväckan Andina Glad, inte visste jag att dom kan va så lekfulla. Och va bra att jag nu vet att det finns fler än blåmesen som har svart streck över ögat Flört.

Dom där filmerna Gunilla, är det ungefär som "Folkets Bio"-visningar eller, det verkar inte vara en "vanlig" biografvisning med ett sånt urval. Det låter som en intressant serie iallafall.

Nicke56, jag önskar dig en vilsam och fin dag före jobbarkvällen då. Visst är det bra när det funkar med varma kläder, då är det rätt så härligt att vara ute. Men sist glömde jag bort kinderna, så nu är dom lite köldskadade.

[GunillaF]
0

#11 Det kallas nog inte för något speciellt. Det är så här att den relativt nye kantorn i min barndomsförsamling har "hittat" några filmer på en pastorsexpedition inom hans arbetsområde. De låg i ett skåp  och vissa av fimerna var t.om. plasten kvar omkring så de var aldrig öppnade. Han tittade på filmerna och beslöt sig för att ha visning av dessa filmer i två församlingar; Ed och Resele.

fri
0

God-morgon ! Glad

Vist är det härligt att dricka kaffe och mysa på morgonen, att få vakna i lugn och ro. Ni verkar ha det gott i stugorna allihop med olika planer för dagen.
Själv har jag tagit rejäl sovmorgon idag och blev förvånad när jag såg vad klockan var.

Jag är lite tjatig men jag ska fortsätta med flyttrensningen och så kommer det nog att vara några veckor till.

Ha en bra dag allihopa ! Glad

fri

frodig
0

Tack Gunilla Glad.

Jag hejar på dina flyttrensningar fri, för mig var hela långa hösten ett endaste långt rensande innan min flytt. Så för att det ska bli nått med det så får man ju va lite "tjatig" Kyss!

Indiania
0

Vilken fin bild Andina!Glad

Nu skall vi snart åka till dottern på middag.

Ha en fin fortsättning på söndagen! Kyss

" Var nära naturen - var när dig själv "

fri
1

Tack Frodig ! Kyss

Jag kan behöva någon som hejar på mig nu…. för det tar som sagt lite tid…..men det känns skönt att slänga lite skräp i alla fall.
Ha det gott !