Öppet kronchakra?
Kan man gå omkring och ha ett helt öppet kronchakra? Hur upplever man det isf?
Vissa hävdar att vi alltid ska ha och har våra chakran öppna och andra att vi bör stänga ner dem.
Ok, ett medium sa en gång att mitt kronchakra var öppet och det var därför jag alltid var så trött… hon lärde mej hur jag skulle stänga det, men vet inte om jag lyckades :) Är trött än.
Det kan ju bero på andra saker också att du är trött…
Men om du tänker dig att du har en fullt utslagen violett blomma uppe på ditt huvud och tänker att du stänger/sluter till den kronblad för kronblad, så att den bara är som en knopp, då är ditt huvudchakra stängt.
Du kan även tänka dig en violett lampa uppe på huvudet/på ditt kronchakra, som du visuellt släcker.
Tack för rådet, Gunilla!
Tack för ditt tips om hur man kan stänga det .
jag brukar tänka att jag lägger på ett kastrull lock uppe på huvudet näär jag inte orkar vara öppen och tyst som i graven blir det mycket skönt!
Ja, det finns många härliga knep att ta till. Jag minns att mediumet Lisa Williams använder hatt/huvudbonad när hon inte vill vara för öppen… :)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Har du ett chackra öppet så har du alla chackra öppna.
Jag har aldrig stött på ngn som bara har haft ett chackra öppet.
Det finns ett flertal medium som anser att man alltid ska vara öppen och ha sina chackror öppna.
Alla dessa går in i väggen förr eller senare jag har själv gjort det 3 ggr.
Att gå öppen hela tiden o ta in andevärlden eller läsa av andra är fruktansvärt ansträngande och man kör slut på sig själv.
Det finns ingen anledning överhuvudtaget att vara öppen hela tiden att få kontakt med en avliden till kassörskan på Coop.
Ja vad har det för mening när jag ändå inte kan förmedla kontakten där i kassan.
Att då känna av andens Cancer eller migrän ja vad ger det mer en att jag själv mår dåligt under den stunden.
Eller var finns det för mening att när jag sätter mig på bussen till jobbet och känner av personen som satt där innan mig och dennes svåra depresion.
Jag kan inte göra ngt för att hjälpa den personen som satt där innan men är jag öppen så känner jag av dennes depresion och blir själv deprimerad.
Till vilken mening då ?
Så det viktigaste att lära sig som medium är att kunna hantera sin medialitet och lära sig att öppna och framför allt stänga ner.
Du behöver inte känna av andevärlden när du inte vill detta eller behöver göra detta.
Eller känna av ngn när du inte kan hjälpa personen ändå.
Det är dessutom oetiskt att läsa av ngn person utan deras tillåtelse.
Det är faktiskt intrigitets kränkande att ta till sig information om en mäniska utan dennes medgivande.
Så finns många orsaker till att man bara ska vara öppen när man arbetar med sin medialitet eller när man övar sin medialitet.
Jag brukar säga till mina elever att gå in på ett köpcentrum under julhandeln och var öppen och du känner hur fruktansvärt det kan kännas.
Stäng sedan ner och gå in igen och ni får känna en enorm skillnad.
Det flesta som går öppna undviker oftast köpcentrum eller andra platser med mycket folk för att det är obehagligt.
Men lär man sig att hantera detta så blir det inte obehagligt att besöka ett köpcenter eller gå på en konsert.
Jag var hos ett par som flyttat 9 ggr och betalat över 200 000 krtill olika medium genom åren för att de har haft andebesök i husen.
Finns personer som har flyttat från hus till hus eftersom det alltid har oturen att flytta in i ett spökhus.
Jag var hos ett par som flyttat 9 ggr och betalat över 200 000 krtill olika medium genom åren för att de har haft andebesök i husen.
Det är inte husen som är problemen inte heller andevärlden som är problemet.
Utan det är att de är öppna och omedvetet bjuder in andevärlden för kontakt.
Mediumen kan ta bort hur många andar som helst för så länge de är öppna så kommer nya andar som vill ha kontakt eftersom de är öppna.
hjälper inte heller att flytta till ett annat hus för anden är inte avståndet ngt problem utan den fortsätter att försöak få kontakten så länge personen är öppen.
Ända sättet är att lära sig att hantera sin egen medialitet och lära sig att stänga ner.
Stänga ner gör man mentalt räcker du tänker och ber ditt eget inre att du ska vara stängd så stänger du.
Eller så rent mentalt intalar dig att du är stängd när du tar på dig hatten.
Likadant så rent mentalt öppnar du upp.
Räcker du tänker på ande världen öppnar du upp igen eller du läser en bok om andlighet eller läser ett inlägg här på forumet så öppnar du upp igen.
Så krävs mycket träning och diciplin för att kunna hålla sig stängd en längre tid vilket man måste.
Tar jag inte total paus från andevärlden under ngn månad över sommaren o en månad på vintern så orkar jag inte utan går in i väggen. Eftersom jag arbetar så intensivt med det mediala arbetet resten av året.
Lasse
#8 Du skriver "Det finns ett flertal medium som anser att man alltid ska vara öppen och ha sina chackror öppna.
"Alla dessa går in i väggen förr eller senare" …
Nu vet vi inte att alla medium gör det, men jag håller med dig om att hela tiden ta in andras (levande och dödas) energier är jobbigt. Så därför är det bra att mentalt stänga av sig.
För nybörjare kan det vara svårt att endast tänka att "nu är jag avstängd" det var därför jag gav tips om hur man kan tänka. Det är lite lättare att tänka i bilder innan vanan sitter där.

Ja man ska skapa olika trigger för att stänga ner som Lisa williams som tar på sin huvudboand.
SåMen jag föreställer mig en ljusknapp som den på väggen.
När jag ska jobba tänder jag ljus kanappen och ber ande världen om hjälp o berättar för ande världen hur jag vill arbeta under dagen,
När jag är klar för dagen så släcker jag ljusknappen och tackar ande världen för all hjälp under dagens arbete och nu är släckt.
Men är jag så jäkla dum o sätter mig här o skriver öppnar jag direkt upp i gen helt omedvetet och får stänga ner igen
Jag vet ett annat medium han föreställer sig att han stämplar in sitt stämpel kort när han börjar arbeta medialt o när han är klar för dagen så föreställer han sig i sitt inre att han stämplar ut svårarae är det inte att stänga ner kontakten.
Man märker tydligt när man haft en veckohelgs kurs där man för att hälpa eleverna är öppen hela helgen man läser av dels eleverna plus komunicerar med ande världen så att jag kan ge en ultimat vägledening och kunna lära ut på rätt sätt.
ser inte eleven anden jag så ser åtminstone jag den och kan hjälpa eleven att komma i gång.
Men efter en helg så är man så totalt slutkörd i hjärnan så en helg kurs brukar sluta i 2 -3 dagasr fruktansvärd huvud värk.
Många kursdeltagare säger samma sak.
Så den som inte märker av ngt vill jag nog säga inte varit allt för aktiv med sin medialitet den helgen.
Jag vet en healing kurs o helg det var en riktigt lyckad helg o jag svävade fram när jag åkte hem åkte till köpcentret o handlade o det gick väldigt lätt steg upp för trappan.
Jag låste upp dörren ställde bara kassarna rakt upp o ner på golvet o rusade ut rakt på dass där tillbringade jag nästan 3 dagar i en fruktansvärd utrensning.
Så den som säger att man kan gå öppen hela tiden och inte påverkas av det negativt ja den personen vet inte vad medialitetet handlar om och ska absolut inte lära ut mediumskapet om den är så okunnig.
Lasse

TAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAACK!!!!!!!!!!!!!!!
Jag håller på att bli galen av allt som hela tiden snurrar runt mig och att inte veta om det är min egen känsla eller något annat
Och då är det ändå bara vissa personer (på en viss våglängd?) och djur jag kan känna av från!!!
Menar ni alltså, att om jag stänger ner mig innan jag går in till en viss person som påverkar mig jättestarkt med fysiska symtom (migrän, synproblem och illamående) så slipper jag känna det, oavsett hur starkt det sänds ut??? 
Och vad är det som gör att jag bara känner av vissa våglängder? Jag har bett om att slippa andevärlden, för jag vet att det blir för mycket, men det finns många här på jorden jag skulle behöva dela känslor med, för att kunna hjälpa dem - men då kan det vara helt tyst oavsett hur mycket personen lider…
(världens trådkapning det här!!!)
Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.
#11 Ja nu kapar vi tråden lite, men jag hoppas att fler får glädje av detta.
Du skriver om våglängder och visst, det kan vara så att du lätt tar in eller är nära andras våglängder och då tror jag att man känner av lättare. Så det gäller att du kan ställa om dig i din våglängd kanske när du möter vissa personer.
Jag gjorde en artikel på en annan sajt för flera år sedan, just om våglängder. Lägger in lite ur den här…
Hjärnans olika tillstånd
Beta Alfa Theta Delta. Vi har varsin egen personliga eller unika hjärnvågs-aktivitet. Den har rytm och mönster och innehåller Beta, Alfa, Theta och Delta-frekvenser i olika grad under dagens eller dygnets lopp efterhand som hjärnan modulerar signalerna så att de ska passa till det vi sysselsätter oss med.
Beta
Vakenhet
Koncentration
Förståelse
Igenkännande
Du är klarvaken, pigg. Sinnet är klart, fokuserat. Det kopplar snabbt, lätt och du är inställd på att göra saker och ting som kräver din fulla uppmärksamhet.
I Beta-tillstånd kopplar neuronerna i stora antal, i snabb följd och försöker hela tiden hjälpa dig att utföra en topp-prestation. Nya ideer och lösningar på problem dyker blixtsnabbt upp i ditt sinne. Beta-träning är en av de frekvenser som biofeedback-terapeuter använder för att behandla ADD ( Attention Deficit Disorder ).
Att lyssna på ljud med rikt innehåll på Beta-vågor hjälper dig att läsa på inför en examen, för idrottsutövning, hålla föredrag, analysera och bearbeta information och andra aktiviteter där mental vakenhet och hög koncentrationsnivå är nyckeln till framgång. Beta-vågor har en omfång på 13-40 Hz.
Beta-tillståndet förknippas med högsta koncentration, utökad vakenhet, hand - öga-koordination och skärpt synförmåga. Nobelprisvinnaren Sir Francis Crick ( DNA-spiralen ) och andra vetenskapsmän anser att 40Hz beta-frekvens kan vara grundläggande för att förstå sammanhang -- aha-upplevelser.
Alfa
Avslappning
Visualisering
Kreativitet
När man verkligen är avslappnad, lugnar hjärnans aktivitet ner sig från det snabba Beta-mönstret till de mjukare Alfa-vågorna. Ditt medvetande expanderar. Ny kreativ energi sätter igång att flöda. Rädslor försvinner. Du upplever en befriande känsla av frid och välmående.
Inom biofeedback är Alfa-träning den mest rekommenderade behandlingen mot stress. Alfa-tillståndet hjälper dig att komma åt din kreativitet och är utmärkt för att lösa problem, komma på nya ideer och ett bra tillstånd för kreativ visualisering. I Alfa-tillstånd når du djupt ner i avslappning, vilket är mycket betydelsefullt för din hälsa och ditt välbefinnande. Alfa-vågor finns inom intervallet 7-12 Hz. Detta är alltså djup avslappning, men inte riktigt meditation. Alfa är så att säga porten till djupare medvetande-tillstånd.
Inom Alfa-frekvenserna finner vi även Schuman-resonansen - resonansfrekvensen för jordens elektromagnetiska fält. ( Man brukar ange Schuman-resonansen till c:a 7,8 Hz, men den är inte alldeles konstant över tiden. )
**Theta
**
Meditation
Intuition
Minne
När man går djupare ner i avslappning kommer man till det flyktiga och nästan lite mystiska Theta-tillståndet, där hjärnans aktivitet nästan når ner till sömnens nivå, men bara nästan. Theta är det tillstånd där hjärnan mer eller mindre magiskt får saker att komma till uttryck i vad vi kanske kan kalla för din egen neurologiska smältdegel. Theta ökar din mottaglighet / känslighet / uppmärksamhet för de drömlika blixtar av ideer och inspiration som släpps loss och även gamla bortglömda minnen.
I Theta-tillstånd kan du nå djupt ner i meditation. En känsla av att sväva. Theta är ett expansivt tillstånd och du kan mycket väl uppleva att ditt medvetande når utanför kroppen och dess begränsningar. Theta vilar direkt på tröskeln till det undermedvetna. Theta är idealtillståndet när man vill ägna sig åt att omprogrammera sinnet, minnas sina drömmar, självhypnos och super-learning.
Inom biofeedback förknippar man Theta-tillståndet med de djupaste nivåerna av meditation. Theta spelar också en viktig roll när man vill åstadkomma beteendeförändringar, som t.ex när man vill göra något åt alkohol- och drogproblem. Theta-vågorna har en frekvens mellan 4-7 Hz. Vi passerar genom Theta när vi somnar och vaknar.
I Theta kan vi få tillgång till kunskap och information som är bortom vårt vanliga vakna medvetande.
Delta
Det undermedvetna
Healing
Sömn
Långa, långsamma vågrörelser. Delta är den långsammaste av de fyra olika typerna av hjärn-vågor. Delta förknippas mest med djup sömn. Vissa frekvenser inom Delta-omfånget bidrar till att frigöra tillväxthormon som kroppen behöver för att hela och regenerera sig. Sådan återhämtning gör kroppen när den är i djup vila. Delta är det våglängdsområde där det undermedvetna och intuition hör mest hemma och kommer ifrån. Delta-vågor spänner från nästan 0 och upp till 4 Hz.

Helt ny kunskap för mig Gunilla, tack! Hade ingen aning 
När det känns som att min själ lämnar kroppen, så är det bara ett helt naturligt tillstånd och jag behöver inte vara rädd för att den ska lämna kroppen? Jag blev så rädd av upplevelsen av att vara utanför och den fruktansvärda känslan av att tryckas tillbaks i kroppen, att jag gick rakt in i väggen av skräck
Jag vill ju leva här och nu 

Och nu ser jag också sambandet, personen jag delar den fysiska känslan med är i Betaläge och likaså är jag det då.
Känslor och bilder jag fått av djuren verkar mer vara i en annan våglängd - vilket förklarar för mig varför jag upplevt skillnad i kommunikationen, jag trodde bilder/känslor var det enda sättet för djuren att kommunicera men jag ser nu att min nuvarande häst kommunicerar till mig på en annan våglängd och det förklarar ju varför jag inte får bilder/känslor från honom utan ren information!
Häftigt det här!!!

#12 så jättebra Gunilla att du tar upp dom här beskrivningarna av hjärnvågorna.
Under perioder med sömnsvårigheter till exempel har jag medvetet sänkt hjärnfrekvensen för att somna in.
Och då skapade jag bilden för mig att "nu drar jag ner mössan över pannan och nacken". Sen "känner" jag att mössan är på plats och att hjärnan har en lägre frekvens. Bara det i sig är en skön upplevelse.
Så man kan verkligen ha nytta av i många sammanhang om man är medveten om och lär sig känna igen hur dom olika tillstånden känns.

Inom Alfa-frekvenserna finner vi även Schuman-resonansen - resonansfrekvensen för jordens elektromagnetiska fält. ( Man brukar ange Schuman-resonansen till c:a 7,8 Hz, men den är inte alldeles konstant över tiden.
Så det är så det fungerar att JORDA sig!!! Man ansluter till jordens frekvens och hamnar då i alfaläget 

Ville bara säga att visst skall man stänga chakran, själv får jag hålla på ibland titt som tätt..
Dels för att det aldrig går att stänga dom helt (i så fall är man död), dels brukar jag öppnas automatiskt efter ett tag.. behöver bara tänka på att snart är det dags för cirkel och vips.. ny stängning blir aktuell..
Så bli inte förvånad om du känner att det inte håller så länge! Fatta mod och stäng igen bara, så många gånger som behövs ör att du ska känna att det funkar att få blomman till knopp, tömma ballongerna, stänga av strömbrytaren eller vilken metod du nu använder!
Så småningom går det av bara farten!