Healing iFokus

Healing

Etiketterstenarkristaller
Läst 693 ggr
TacoBelle
0

Beskriva bergskristall

Jag skulle behöva lite hjälp. Jag ska på dop till helgen (jag är faddern) och till flickan har jag köpt ett vackert smycke i bergskristall. Jag skulle vilja skicka med en liten lapp där man kort men innehållsrikt beskriver bergskristallen, dess "krafter" och egenskaper.

Någon som skulle kunna hjälpa mig att sammanfatta en sådan text eller vet någon länk där det står något bra?

FiaH
0

Hej på dig!  Det är en fin gåva du ska ge, tycker jag. Jag kan inte formulera ihop en text, men en liten beskrivning om berskristallen.

Bergskristallen symboliserar människans gudomliga Jag, anden och intellektet. Öppnar dörren för det goda och positiva i livet, och förstärker healing, meditation och utveckling, både på det personliga och andliga planet. Balanserar och löser upp blockeringar. Att sova med bergskristallen under kudden ger en lugn sömn. Det är en vacker sten, som sägs vara en länk mellan de himmelska stjärnornas energi och våra själar.

Lycka till på dopet. Mvh Fia

TacoBelle
0

FiaH Tack för svaret och din text.

Bergskristallen är underbar, min absoluta favorit. Jag brukar ge bergskristallsmycken till nyfödda, gav även min egen dotter en när hon föddes. Nu finns det ju så vackra som är slipade som små änglar. Perfekta!

Bergskristallen känns så ren, vacker och god…som ett nyfött barn.

FiaH
0

Det håller jag med dig om, den är mycket vacker….

Tita
0

Samma här,det är min favorit också =) och visst är den vacker