Healing iFokus

Healing

Etikettermeditationavslappning
Läst 601 ggr
Angel3
2012-12-04 14:36
0

Stress

har mött en man som är så stressad pga att han bygger en stuga.
Han säger att han inte kan njuta och slappna av när vi är tillsammans för han är stressad över att han vill bli klar med stugan.

Vad ska jag göra för att få denna man lugn och sluta tänka så mycket på stugan??

Han ska helst vara klar i går men det går ju inte, detta tar ju tid.

[GunillaF]
2012-12-04 19:26
3

Hej Angel3.

Du undrar vad du ska göra för att få denna man lugn och sluta tänka så mycket på stugan??

Vill han sluta tänka på stugan då tror du?

Du skriver att han vill helst vara klar med den igår, så det kanske inte är så konstigt att han känner sig stressad nu när ni träffats och samtidigt som han vill bli klar med sin stuga, känner att han vill träffa dig också.

Jag förstår inte varför du vill att han ska sluta tänka på stugan när han har sagt att han vill bli klar med den snabbt?!

Kanske du kan vara med honom i stugan han bygger och hjälpa till så gott du kan. Om du inte kan snickra eller andra saker i stugbygget, så kanske du kan fixa fika, mat osv.

Men ställ inte "krav" på honom att han ska umgås om du märker att han vill vara vid sitt bygge.

När han blir klar med sin stuga så får han antagligen mer tid för ert förhållande.

Andina
2012-12-06 12:02
4

Jag kan nog hålla med Gunilla, så länge han har drivet i sig att färdigställa stugan, så är det nog det som gäller. Och du kan 'underlätta' för honom på många vis. Bara att du erbjuder att hjälpa till kan få hans sinnesstämning till lite mer ro. Att du inte försöker 'dra' i honom utan 'släpper kärleken fri' gör också att han inte behöver bli så frustrerad av att känna att han inte 'räcker till' överallt där han vill finnas till.

Annars är risken att du gör sommarstugan/-bygget till en konkurrent för dig - och då hamnar man lätt snett.

Hoppas stressen lägger sig snart och att ni kan slappna av o njuta av er relation!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing