God Morgon 1 December
God Morgon på er !
Nu har vintern satt sina klor i oss och varningar utfärdats i landet,skulle kunna bli uppåt 40 cm snö på sina håll.
Snöar gör det än och ska snart ut ock skotta så man får frisk luft och motion.Sju minus för en stund sedan så en vit advent blir det i år.
Vet ni vad jag tycker ? att nu ska ni alla ha en underbart skön Lördag så det så 
Så här vintirgt var det i min trädgård för ett par år sedan,en sån där riktigt kall vacker vinterdag.
Go'Morron Catori! Och Go'Morron alla som tittar in här idag!
Härlig vinterbild du bjuder på! Det ser så trolskt ut! Vackert!
Jo, vintern har kommit! Här uppe på höjden har det snöat i några dygn nu, och snödjupet låg igår kväll på ca 30-40 cm. Det har fortsatt snöa inatt också, så få se när ljuset hittar hit hur mycket snö vi fått till. Det lär bli ett evigt motionerande/skottande här idag. Och det ska visst fortsätta att snöa också…
Och 4 minusgrader ska stiga till 3 minusgrader under da'n.
Säger som Catori - ha en underbart skön första decemberdag! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
GODMORGON Cotori & Andina!
Det ha snöat här med lite hela natten…tro jag,ser ut så.-4 mellan 5 nu.Lite till kan det snöa då är det riktigt bra..o..fint.Här är det ingentign,att skotta
ÄN!
Jag får önska till ER ALLA en riktigt trevligt o bra dag!
God morgon!
Lite snö även här i Skåne. Vilken otroligt fin bild Catori!
Sonen har innebandymatch både idag och i morgon så jag kommer ägna en stor del av helgen i olika sporthallar! Men det ska bli kul, dom är duktiga.
Ha en härlig första adventshelg! kram
God morgon på er alla!
Ingen mera snö här. 2 mm ungefär har det kommit.
I dag har vi Julmarknad, Luciakröing och annat trevligt här på byn så det blir feststämning.
Ha en fin Lördag!

God morgon på er allihopa!
Synd att man ska jobba i dag annars har jag varit ut och tittat på alla skyltfönster, dom brukar göra så fint.
Ha en fin Lördag

God förmiddag!
Vädret ger oss minusgrader och lätt snöfall.
Ska på julmarknad idag, så vädret är perfekt för att ge den rätta stämningen
Ha en underbar lördag med allt ni hittar på
Mor'n.
Tur man bor vid & har värmen fr havet - som länge gav regn, istf snö! "Bara" ngr cm snö (än så länge).
---
Bilden fr mars -66 - då värsta stormen gjorde snödrivorna jättelika & hårda i Gävletrakten!
Undertecknad tar åt sig äran av tunnelbygget… 
Ha de!
PS
- i Amerikat så sätter de datumet med mån - dag - år. Så räkna men som dem så e ja född juni-15-55. Precis som regnr på bilen!!!
DS
/L
Ja, fy bubblan - där kan man snacka om snö och snöskottning, Lynxx!
Det var bra gjort av dig! :))
Själv har jag skottat i två timmar nu på morgonen och känner mig lite mör.
(Jag bor vid Östersjön… men inte hindrar den snön från att falla här… den faller och faller och faller…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Godmorgon alla!
Här är det bara ett tunt lager med snö, här var det -5,7 grader i morse.
#1 Andina så mycket snö du fått, var rädd om ryggen när du skottar.
#7 Jag minns den vintern vi hade massor med snö i Dalsland också.
I kväll är vi bjudna på julbord och det skall bli mysigt!
Ha en fin lördag!
" Var nära naturen - var när dig själv "