Healing iFokus

Healing

Etikettenergier
Läst 809 ggr
koj
1

Byta energier - Le

Det här med att byta energier. Jag syftar på mitt jobb, vad jag vet så är ett trick att le och bemöta folk vänligt. Har hört att det är bra för en själv men även sina energier att b la le mot andra för då byter man energier. Men om man nu skulle le åt varje kund men inte få ett tillbaka, vilket händer ofta då man får bemöta en del bittra kunder, då känner jag att jag får den motsatta effekten. Då känns det snarare jobbigt att försöka vara trevlig, man tröttnar å¨jobbiga kunder när man bara försöker vara vänlig, man tappar man lusten.
Så ja, det jag menar är om det kan påerka ens Aura genom att byta energier och vad man bör göra för att inte påverkas negativt? Hoppas någon förstår mitt lilla problem Tungan uteObestämd.

all kärlek,

koj

| koj.

[GunillaF]
3

Bra fråga och tankar!

Det känns alltid bra att få ett leende, eller att ge ett. Man utstrålar goa och vänliga energier och det ska till att vara en ganska hårdhudad en som inte känner av det! och vem kan vara sur en längre tid på en som ler emot en?!! Flört

I och med att man är glad så strålar din Aura också, även om inte den andra ser det, men det känns och märks ändå.

Och likadant om det är det motsatta; En sur och tvär människa sänder ut de energierna och de är lätt hänt att det "smittar av sig" det också.

Så fram för fler leenden och vänlighet! Kyss

snoflinga
3

Om jag har haft en missnöjd kund (och jag tycker verkligen det är jättejobbigt) så upplever jag att om jag ler utan att ha lyssnat på deras problem, så upplever de att det blir fånigt eftersom jag ler åt deras problem. Men, om jag hjälper dem med deras problem, eller i alla fall kan ge en förklaring som är ärlig och sann, så brukar det inte vara några problem att le åt varandra EFTER det, och då känns det bra för oss båda.

Det finns också de kunder man inte når fram till, så är det ju alltid, och även om man blir ledsen när ett leende inte hjälper, så får man inte ta det åt sig och låta det påverka en, så länge man vet att man gjort sitt bästa för att hjälpa. Det finns så många människor och så många olika tankesätt att man omöjligt kan ha bara 100 % nöjda kunder. En del väljer ju att lägga sina egna problem på ett företag/produkt och det kan man ju tex inte göra något åt.

Om man har ett arbete där man känner att man trivs och där man känner att man kan stå för värderingarna för t ex reklamationer, då skadar det inte hälsan, men om man har ett arbete där man själv känner att man inte kan försvara för en arg kund varför något är som det är, då måste man nog förändra sin situation.

Även om ett leende är en energi du sänder iväg, kan ju den du möter välja att inte ta emot den. Bekräftelse är nog det allra viktigaste i människors liv, viktigare än leenden.

Hoppas min erfarenhet kan hjälpa dig, fastän det inte handlar om auran :)

Det gäller att ha mod att vara den man är,
och inte tappa modet för att man är den man är.

lenjon1
3

Kul att du tog upp det här just idag…för visst är det som du säger. Jag drabbades själv idag av en annan människas dåliga energier.

Kunde inte begripa varför jag plötsligt kände mig så nedstämd och på dåligt humör. Mina elever satt och arbetade och ingen av dem utstrålade något negativt. Då slog det mig plötsligt vem det var jag nyss mött och som mår sjukt dåligt. Jag klev in i hela hans energifält och kände det han kände…

Är glad att jag förstod varför och kunde plocka bort det så ingen annan behövde bli drabbad…

Men du man måste nog försöka fortsätta le med hjärtat…

Kram

koj
2

Intressanta svar från alla, tack så hemskt mycket! Satt och läste igenom alla på vägen hem, fick jag allt något att fundera kring Flört. Imorgon har jag bestämt mig för att försöka vara vänlig och bemöta alla kunder positivt, le, o s v (jobbar inom restaurangbranchen). Får se hur länge jag står ut haha, men det blir ett test. Måste släppa in lite positiva energier känner jag. Lätt att man dras ner av alla jobbiga kunder……..

Kram på er!

| koj.

[Zoriba]
4

Härlig tråd med viktiga tankar något vi väldigt lätt glömmer bort. Hur ofta har vi inte gått ut genom dörren och vart på ett strålande humör men fem minuter senare totalvändning och man känner ilskan komma krypandes.

Ofta går vi för öppna och tar in andras känslor som inte är våra egna. Man kan urskilja sina och andras med lite träning men bästa skyddet mot eventuella negativa energier är att man stänger ner sina chakran men låter alltid rotchakrat vara lite på glänt så vi inte drabbas av chakradöd.

Låter värre än det är men stänger vi ner rotchakrat för mycket och för ofta tappar vi lätt våra egna medkänslor just därför ska detta Chakra vara lite på glänt.Man kan visualisera en blomma där man blad för blad stänger ner från kronchakrat ner till rotchakrat som alltid lämnas öppet lite på glänt.

Snart blir det en vana och man gör detta på ett kick för just negativt har en förmåga att krypa in där det inte ska vara.Det finns många lätta enkla beskydd mot negativa känslor,visualisera exempelvis en ljusbubbla kring dig själv där alla negativa känslor slår mot den vita bubblans vägg och på så vis inte tar fäste på oss utan åker ut i universum och förvandlas till renaste ljus.

Men även positivt tar fäste,bara en sån enkel sak som att man kanske en dag känner sig vissen och nån vänlig själ säger något snällt,behövs inte mer för att man ska skina upp och plötsligt få mer ljus energi över sig Glad