Healing iFokus

Healing

Etikettdjurkommunikation
Läst 892 ggr
Vissa3
0

Hur är det med henne ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev av med hunden jag haft hand om i fyra år och undrar hur hon har det nu.

Hur mår hon ? Hur bor hon ? Finns det något annat hon vill berätta för mig ?

Vet att familjen hon bor hos har en dotter som tar ut sina aggressioner på henne ibland :/ Därför vill jag veta så hon har det bra.

Saknar henne verkligen!

[GunillaF]
1

Blev av med? Varför då? Jag blir lite nyfiken.

Kanske du skulle kunna fråga där hon bor, hur hon har det? Tänkte att eftersom du skriver att "du vet att dottern i familjen hon bor hos tar ut sina aggressioner på hunden ibland", så vet du vilka de är. Kanske du t.om. kan besöka dem och se hur hunden har det?!

[MossQ]
2

läste detta håller med gunilla..ta tag i detta snabbt snabbt tycker jag om du vet att dottern tar ut sina reaktioner på detta djur..fy så hemskt..d är aldrig ok att göra så med ett djur?FörvånadGråter

Vissa3
0

Kan tyvärr inte ta kontakt med denna familjen igen då jag kämpat i måånga år för att bli av med mamman som är något av en psykopat. Så blev äntligen av med dem i våras.

Och jag har inga bevis för att dottern håller på som hon gör, är bara ögonvittne.

Ingen som kan ta kontakt med hunden ?

[Yazzie]
10

Brukar inte göra varken medial rådgivning eller Djurkommunikation via forumen men jag säger som MQ ta genast kontakt med ägaren,kolla upp för du har haft ansvar för hunden i fyra år och bär också ansvaret att hunden har det bra efter sin tid hos dig.

Det här känns väldigt märkligt på någe vis och är mamman psykopat av något slag kan hunden omöjligt må bra i en sån stressad miljö sen spelar det ingen roll det är upp til dig att sätta stopp om hon drygar sig men djur ska aldrig någonsin fara illa och vi människor för deras talan när dom inte kan uttrycka sig mer än genom Djurkommunikation alla inte behärskar.

Går inte in på djupet alls här men se till att hunden kommer därifrån om du misstänker någon form av vanskötsel så som stress från dottern och en mamma som har sina problem.

Vid första misstanke om att djur inte mår bra är vi som människa skyldiga att göra vårt absolut bästa och kan inte du pga modern be nån annan i ditt ställe men snälla kolla upp så inte hunden far illa.

Vissa3
0

Jag känner denna familjen, vet att hunden inte far illa, mamman älskar sina hundar och tar väldigt bra hand om dem. Det är bara dottern som, ibland (!) beter sig på ett icke respektabelt sätt mot djuren.

Och dessutom.. kan jag inte ringa någon då denna hund är en marem*a, och m*remmor försvarar sitt revir.
De är vakthundar.
Det betyder för de som inte förstår, att de attackerar folk som kommer in på gården.

Och de som säger att mar*mmor inte ska bete sig så, vet inte att det är skillnad på de från italien och de svenska.

Attack = avlivning = jag kan inte göra så mycket.

Tänker inte sitta här och lyssna på folk som säger att jag ska ta kontakt med dem cp-familjen igen, som jag kämpat i flera år för att BLI AV MED.

Har någon något att förmedla som handlar om trådstarten får ni gärna skriva, annars kan ni vara tysta.

Hunden har det bra. Tro mig.

[GunillaF]
3

#5 Du den tonen gillar jag inte. De som skriver vill dig bara gott och eftersom du ställer frågor så får du svar.

Ringa kan man även om det är en vakthund det handlar om. Den kan väl inte gå till attack mot telefon?!

Nu låser jag den här tråden eftersom du har den ton du har. Här är det vänlighet som gäller och du skrever ju nu att hunden har det bra så då finns inget att svara på. Eller hur?!

Inlägget är låst för nya kommentarer