Lära sig att ge healing
Hej alla!
Har haft en känsla inom mig väldgt, väldigt länge att jag vill hjälpa dom som behöver det, då jag är väldigt känslig mot andras känslor, jag anammar dom som mina egna känslor (försöker varje dag att lära mig att det inte är mina egna känslor.)
När man inser att personer känner sig tung till sinnet, det gör en lite.. besvärad, man vill bara gå fram och ge den en go kram och sprida lätta energier till personen - men jag vet inte hur man gör?
Jag vet att personen i sig lär vara medveten om att den får healing. Men om det tillfället kommer att man har chansen att hjälpa, hur gör jag då? Jag har kollat runt här på iFokus men har inte riktigt hittat något :(
Jag vill så gärna bara kunna hjälpa andra!
Tack på förhand, kram.
Hej ForestSpirit!
Jag tror du gör väldigt mycket redan genom din önskan om att vara till hjälp!
Att ge en kram, lyssna och trösta, att finnas till för dem som vill är mycket Healing i sig - ibland t o m den allra bästa. För när vi möter sorg, t ex, så måste även den få utrymme.
Att ge healing till någon som inte vet om det, är ingenting man bör göra, eftersom personen kan känna av healingenergierna. Och vet han/hon då inte vad det är så kan det bli en 'skrämmande' upplevelse istället. Så ger man healing bör man göra det i överenskommelse med varandra.
Rör det sig om personer som jag inte känner, åtminstone inte så mycket att jag kan erbjuda healing, så kan du själv rikta dina tankar till personen, tröstande, stärkande, upplyftande, lugnande tankar.
Du kan även be Högre Makter/Universum/guider/Gud (eller hur du nu benämner det) om hjälp till healing för personen.
Men även om det är en person som man inte känner, kan man gå fram till denne och fråga hur han eller hon mår, för att visa att man bryr sig! Oftast så tas det emot väl och den gesten kan göra personens dag, så att den går stärkt ur sina känslor. För många gånger känner vi oss så ensamma med våra 'känslobördor' som vi bär på - och försöker bita ihop och vara starka…
Vi vet ju hur mycket ett leende från en person vi möter på gatan kan göra! Det är också healing!
Så går mina tankar när jag läser din fråga…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Tack för svar Andina! Jag håller med dig i det du säger, ett leende kan nästan lyfta ens egen dag till det bästa och en kram kan kännas värmande enda in i själen. Att sända ut tankar brukar jag göra ofta :)
Men det känns bara som att det är något som fattas. Jag vill verkligen inte låta girig eller något sådant, men det fattas inom mig, kunskapen.
det jag mest undrar är väl om man kan lära sig att ge healing själv eller om man ska gå till en som håller en kurs (vilket jag hade tänkt att göra vilket fall som helst senare i livet då jag har lite bättre tid & ekonomi.)? Det vore underbart att ha en liten kunskap om hur man gör :)
Jag känner väldigt lätt av personers energier om dom är låga eller mår dåligt, och vill direkt göra något för att dom ska få positiva energier och kunna rycka upp sig själva igen. Då jag själv kan bli låg utav att vara i samma rum. Men jag har svårt att gå fram och ta på folk och fråga hur det är. För oftast så ser dom ut att må bra men jag känner att dom egentligen inte gör det.
Vad jag brukar försöka göra då är att få ögonkontakt med dom, le eller säga något som får dem att le och skratta och tänka i tanken att nu ska dom minsann få lite positiv energi ifrån mig genom detta enkla sätt. Beroende på hur mottaglig dom är, så "snor" dom lite eller mycket energi av mig men det kan jag bjuda på :)
Skulle dock vilja lära mig att kunna göra detta på bästa sätt utan att jag blir tom själv.
I länkarkivet finns flera artiklar om hur flera av oss slickar healing. Hur vi började, osv.
De flesta artiklarna om det börjar med: "Så här arbetar jag….."
#4 Tack GunillaF!
Och tack till er andra som berättar er sida av detta :)