Healing iFokus

Healing

Läst 531 ggr
[rore]
1

26:e oktober - fredag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon i ottan!

Ute är det mörkt och stjärnklart. Det lilla jag kan se. Lite små kyligt kändes det, men jag har inte tittat på termometern.

Och igår var det många som såg snön yra i luftenFörvånad,, men inte jag.

Trevlig helg önskar jag er alla!

Skogshumblan
0

God morgon Rore och alla ni andra fina.

Ja här i Jönköpingstrakten fick vi snö i går. Det var lite magisk känsla när min löparkompis och jag var ute och sprang i går i eljus. Snö som yrde ner och den stora fina månen som sken.

Lika magiskt var det inte att köra hem, halt som skam och jag har sommardäck på bilen än. I helgen blir det att byta!

Hoppas ni alla får en fin dag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Lynxx
1

Mor'n!

Kallt…-3° & många trafikolyckor - 24 st bara i sthlm län. Folk sitter faktiskt & kör på sommardäck fortfarande!

Affischer om julbord har börjat dyka upp…suck!

Ha de!

/L

[GunillaF]
0

God morgon!

Ingen snö här, men kallt. Minus 7 grader.

Hoppas ni får en riktigt bra Fredag!Kyss

[Chakra]
1

Godmorgon!

Frosttäcke idag, och lite snöflingor singlade ner igår.  Fem minus.

Matar småfåglarna lite här och lite där. Brukar lägga frön i blomlådorna så min veranda är invaderad av små ullbollar hela dagarnaGlad

Ha en fin fredag!

frodig
1

Godmorgon alla!

Det var väldans så tidigt du varit i farten Rore Glad.

Här utanför är det kyligt, dom första solstrålarna belyser några kvardröjande lövkronor.

Det ligger lite fredagskänsla i luften tycker jag.

Ha det gott med era fredagsbestyr Kyss!

Indiania
0

Godmorgon alla!

I går kväll var det lite snöblandat regn i dag ligger temp på nollan men det blåser lite men klart väder och solen anas bland träden.

Så var det fredag igen, det blir skönt för er som arbetar med lite ledighet.

Det blir lite mys i kväll här också.

Ha en härlig fredag!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

wellma
0

God Morgon !

Lite snö har vi fått och nån minusgrad.Helgen bjuder på shamansk ceremoni och troligen utesittning annars bara lugnt med lite gott att äta och dricka.

Ha en fin Fredag Glad

majlar
0

God förmiddag. Nyss hemkommen från en härlig men blåsig skogspromenad.

Uppfriskande och röda kinder. Härligt.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Så fina bilder.

Andina
2

Go'Morron allihop!

Och, åh, vilka härliga bilder! Tack allihop!

En rivig minusgrad håller sig kvar här - men enligt hörsägen ska två blyga plusgrader hitta hit under dagen… BurrBurrBurr!

Snön hittade hit igår kväll - det virvlade snöflingor i luften. Ett tunnt 'puderlager' ligger kvar på marken. Och lär göra det tills vi får några fler plusgrader. Jag hoppas vi får det innan våren. För lite väl långt med vinter från oktober t o m mars eller så…

Glad att det finns fler som hjälper fåglar o andra djur att hitta nå't ätbart nu, det finns ju inte mycket för dem i skog och mark längre. 
Ringduvan tog sig nog till sydligare breddgrader i förrgår/igår, för jag har inte sett dem sedan dess. Och när de flyttar, då vet jag att nu blir det kallt. När de kommer tillbaka är det snart dags för vår. (Jag hoppas de kommer tillbaka snart! ;) )

Ha en fin fredag på er allihop! Glad

Tur att jag bytte till vinterdäck i helgen som var! De byter däck varje säsong på parkeringen utanför Coop Forum. Vid däckbytartider brukar det vara långa köer för att få däcken bytta. Nu var vi två st bilar… Gissar att de andra trodde att snön skulle dröja…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Toyan
0

Hej mitt på dagen!

Soligt, 1 plus och blåser som sjutton. Igår kväll var det snöyra en stund och något lite av snön var kvar i morse.

Inga särskilda planer för dagen.

Ha en fin fortsättning på dagenGlad

smilax
1

Hej allihopa!

Chakra: Vilket smörgåsbord du dukat upp till fåglarnaGlad

Låter som det är kallt och snöigt lite varstans. Här kom det snö igår kväll och den ligger fortfarande kvar på taken. Jag som tänkte ta mig iväg en sväng med bilen idag men jag har sommardäck fortfarande och igår la fläkten av, tror det är en sladd som lossnat. Men min bilmek, lillebror, är i England hos sin flickvän så inte kan jag be om hjälp där inte. Nåja det blir till att ta det vääääldigt försiktigt.

Har just delat på två kissar som slogs som sjutton. Den stora knasfian till katt ser lillkissen som en konkurrent och nu är väl lillan extra konstig när hon går med tratt och är nykastrerad. Tur man är hemma så man kan skilja kombatanterna åt.

Sista sjukskrivningsdagen och jag hoppas jag är så bra så jag kan jobba på måndag men till och med tjejen på försäkringskassan tyckte jag skulle ta det försiktigt och bli helt frisk först. Inte ofta man hör något så omtänksamt ifrån dem Glad, men hon har alltid varit trevlig när jag pratat med henne.

Ha en riktigt härlig dag i vintervädret (burr det lät kallt att bara säga det)! Glad

[Chakra]
1

#11 Ja, jag vill att de ska ha det riktigt gott när det är kallt. Hängde nyss upp några talgbollar.
De samsas om maten med husmusenSkrattande eller mössen.

Min dotter sa en dag när hon hälsade på "Men Herregud här flyger det fåglar för fullt och mössen springer på verandan.
Det kommer katter ibland och spanar så… 

Hoppas du kan börja jobba igen då! Lycka till!