Healing iFokus

Healing

Läst 557 ggr
healing-mammut
0

Helande med djur

Åh vad jag önskar att jag kunde ha hund eller katt igen!!!! Ett av mina barn har astma och allergi så det går inte - men jag längtar ihjäl mig snart….får man längta tills barnen flyttar hemifrån?? Jag känner bara att djur är så helande och gör att man håller fokuset rätt. Jag har ju mina hönor förstås men de gillar varken koppel eller att åka buss…

Såg förresten en stor rödbrun jättevacker katt stryka runt hönsgården, fast sen insåg jag att jag drömde…märkligt!!

healing-mammut
0

Kunde inte motstå att skicka in denna…. man längtar ju inte direkt mindre för det, men visst är de ljuvliga :))

[GunillaF]
0

Visst är det för ledsamt att man inte kan ha djur för dessa allergier och astma.

Så "pöta" de på bilden är.Kyss

Andina
0

Självklart får man längta efter den dag då man kan ha djur igen! Jag minns inte hur det är att leva utan djur, har haft djur sedan jag var fem år. Det kan inte vara lätt att vara allergisk om man älskar djur!

Kanske en raskatt skulle fungera - det finns ju vissa raser som många allergiker kan ha. Olika raser beroende på vilken sorts allergi det är. (På Katter.iFokus hittar du säkert mer information, om det skulle vara intressant.)

Men det är inte illa med gullehönor heller!

Och vilka sööötingar på bilden! Kyss

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Elpida
0

Naaaawwww - så sötaKyss.

Min dotter ääääälskar katter men är jätteallergisk, hon är inte glad över det kan jag meddela. Hon får hålla sig till våra råttisar, men de är ju väldigt söta de oxåGlad

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

wellma
0

Vilken go bild ,helt underbar och djur är fantastiska.Skulle inte klara mig utan mina katter och kommer alltid ha djur vid min sida.Har haft djur sedan jag var tre år och det skulle kännas tomt utan.

# 0 Men vet du det finns ju katter som allergiker ska tåla,minns nu inte vad dom heter.Kanske det vore något så du kan ha djur i din närhetGlad

smilax
0

Åh vilka sötnosar!

Ja det är verkligen jobbigt med dessa allergier.Rynkar på näsan

Ja jag skulle inte heller klara mig utan mina djur. Har haft olika djur sedan jag var lite och just nu finns här fyra katter att gosa med. De är så underbara med sina olika personligheterSkrattande

healing-mammut
0

Jag vågar inte chansa på att att det skulle funka med en "allergi-katt" - tänk om det skulle förvärra hans besvär…..hur bra skulle man känna sig som mamma då??? Nej, det är bara till att väääänta och låna andras djur när man kommer åt :) Det tråkiga är att sonen skulle verkligen verkligen må bra av tex en hund (som han tjatat om sedan han kunde prata) och jag tror att han skulle ta fullt ansvar för den. Så orättvist att vi inte kan ha djur hemma då!!

Jag är grymt avundsjuk på er alla som har fyrbeningar…Njut av dem och klappa dem från mig :))

smilax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#7 Klappar just nu lillkissen för fullt från digSkrattande

Nej jag skulle heller inte chansa på att skaffa ett djur om jag hade allergi i familjen. Både för människorna och djurens skull. Inte kul att behöva omplacera djur.

Men besök folk som har djur och prova er fram om du kan hitta något som sonen klarar lite bättre så kanske en gång i framtiden att det skulle fungera. Även sk. allergivänliga katter och hundar är allergiframkallande för fel person och istället kan det vara en helt annan ras som den personen tål. Har exempel på det i min egen släkt. Min kusin tål inga pälsdjur men hennes mamma hade en keshound som hon aldrig hade problem med. Däremot pudlar som ska vara allergivänliga blev hon väldigt sjuk av. Mina katter klarar hon tyvärr inte och hon som älskar katter.

Är själv så tacksam för att jag kan ha mina djur omkring mig. Det var min största fasa när jag fick barn att han inte skulle tåla djuren men som tur var gick det bra. Idag är han en 18 åring som älskar alla djur och är så himla mysig med katterna.

Bjuder på en gammal gosbild från när Safir var liten och Frasse höll om henne.

Andina
0

Vilka myspysingar, Smilax! Kyss

Ja, det finns olika typer av allergier mot djur. Jag vet att bland kattallergiker finns det de som är allergiska mot pälsarna, andra är allergiska mot proteinet i saliven (katter slickar sig ju mycket). Pälsallergiker kan fungera med vissa raser (minns inte vilka - förutom Nakenkatten) - salivprotein-allergikerna kan fungera med raser vars saliv inte innehåller lika mycket av proteinet. Nå't så'nt..

Men man måste ju naturligtvis prova sig fram. Och det är ju lättare att göra om det handlar om en själv när man är vuxen - att besöka uppfödare eller dyl med dessa 'speciella' kattraser - än att kuska omkring med barn och barnbarn för att testa sig fram.

Vill man ha pälsdjur så kanske en stor härlig pälsförsedd spindel kan vara ett alternativ? Den kan man ta med sig på bussen också! :))) Och man kan skrämmas med den också….

(Min systerson hade en stooor så'n - hur läcker som helst!)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

healing-mammut
1

Nämen fy!!!! Någon läskig spindel vill jag inte ha :( Ryser bara jag tänker på dem. Men jag drömde om en kommer jag ihåg. Den ville något men jag kommer inte ihåg vad. Glömmer oftast mina drömmar. Jag ska ha en taxfarbror när ungarna flyttat hemifrån! Det är redan bestämt så det så! Med så där elegant grått morrhår :) En som kan hålla ordning på de yra hönsen på gården! Han ska få en hundkorg bredvid kaminen så kan han ligga där när jag sitter och stickar. Myyys!!

Vilka fina katter du har Smilax - kan nästan känna hur goa de är att ha i knät. Jag har haft jättemysiga katter som alla varit väldigt annorlunda. Börjar nästan fundera på om det kan vara jag som framkallar det underliga….mina höns kommer ju när jag ropar på dem. Och de vill gärna komma in och ligga på dörrmattan en stund om de blivit skrämda av något :) De kan göra lite konster också som att sitta fint och hoppa om de får en bit ost eller nåt. Kanske ska starta en minicirkus? Vi har en knäpp hare också som tror att den är en höna ibland, ligger gärna där de går och pickar… och inne i hönsgården.