God morgon 23:e Oktober
Godmorgon Gunilla! Vilken fin bild *magisk*
Godmorgon till er andra som kikar in allt eftersom.
Kaffet är ursörplat och tvättstugan sköter sig i stort sett själv. Tycker det är en hissnande tanke,,
då jag med fantasins hjälp kan se de stackars kvinnorna från förr. Då de stod och klappade sin tvätt i bäcken. Ajajaj, stackars handsingar och ryggar.
Ha det så gott!

God morgon Gunilla, rore och alla övriga!
Vacker bild Gunilla.
Visst har vi det bra idag rore med alla maskiner som gör mycket av slitjobbet åt oss
Utanför mitt fönster kikar solen försiktigt fram över gula trädtoppar, så vackert.
En fin dag önskar jag er!
Jo det har vi verkligen Toyan
Solen letar sig fram över trädtopparna här också. Det är riktigt tjusigt där ute.
Godmorgon på er Gunilla och Rore!
Ja visst är det lyxigt med en tvättstuga Rore. Jag har upplevt tiden före tvättstugor också och usch ja, nog blev det nariga händer.
Ditt träd Gunilla känns som en vacker dam som breder ut sina vingar över jorden. Hon ser mycket vänlig ut den gamla bjöken.
En ny dag här med sol och mera sol verkar det
. Men först påtår här vid datorn och sedan ut.
En fin dag önskar jag er alla också!
Och Godmorgon på dig också Toyan som också kom in här innan jag såg
!
Go'Morron Gunilla! Go'Morron Rore och Toyan! Och Go'Morron alla som tittar in här idag!
Jaa, vilken härlig bild du bjuder på, Gunilla! Där skulle jagkunna sitta och kontemplera i höstdimman!
Jag håller med dig, Rore, det är en hisnande tanke hur tvätt och annat "sköter sig självt" numera. Det mesta vi behöver göra är att trycka på en eller annan knapp. Tvättmaskiner, diskmaskiner (fast nå'n så'n har inte jag), spis och ugnar, kaffebryggare, datorer, ja, nästan allt fungerar med en knapptryckning. T o m nycklar omvandlas till små 'sändar-knappar' med inprogrammerade koder, dammsugare förvandlas till små självgående robotar, o s v…
Och vi kommer längre och längre ifrån förståelsen för hur det var förr, hur jobbigt det var att tvätta sin byk.
Visst är det jobbigt att tvätta och städa… 
Få se vilka knappar jag ska trycka på idag… Först den som får igång mig, se'n datorn o så blir det väl några knappar till. Men vedspisen - den går inte igång på knappar i alla fall! Tack och lov!
Ha en fin o go' dag idag allihop! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Och Go'Morron på dig också Frodig som slank in samtidigt som jag! 
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
God morgon alla.
Fint foto idag. Visst är träden mäktiga. Där dom står och stoltserar.
Här är det grått, men ljummet ute. Härlig luft med andra ord.
Nu ska jag gå in och vrida på kranen och låta varmvattnet flöda över min nakna kropp. Visst har vi det bra., hörrni.
Ha en fin dag alla och var rädda om varann

God morgon!
Naturen är fantastiskt vacker just nu, alla vackra färger som möter en överallt!
Har ingen aning om vad det blir för väder, något blir det iallafall… =)
Må så gott!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
God morgon goaste vänner…
Magisk bild Gunilla!
ville inte krypa ur sängen idag - ville ju gärna äta de där hummrarna jag drömde att jag kokte…
Ha en go dag allesammans
Kram
Hej alla!
Fina foton från alla men det magiska trädet tar då riktigt andan ur mig.
Tänk om något hände med vår värld som det spås ska göras i december detta år … hur många klarar sig då utan alla sina knapptryck?!?! Hur många kan göra upp en eld … en sådan självklar sak … men …
Intressant att många börjar med att vända åter för att odla och bruka som förr i tiden *tumme upp*.
Tankar som tål att grunnas på enligt mig/kram
God förmiddag i tråden som bjuder på så härliga bilder !
Skrämmande egentligen hur allting sköts av sig självt,föredrar det gammaldags viset att jobba med kroppen inte bara trycka på knappen så fungerar allt.
Håller med dig Spanaren tummen upp för förr i tiden.
Ha en kalas fin dag på er 
Nu ska jag trycka på "knappen" så detta publiceras men föredrar penna och papper ska erkännas.Klick klick 

God förniddag alla som tittar in här!
Underbart träd Gunilla! Tänkte senast igår på alla vackra färger det är ute så här års och njöt lite av dem.
Ja som sagt visst har vi det bra. Sonen var förtvivlad när diskmaskinen gick sönder för ett tag sedan och han fick diska för hand
…..han sa att det första han ska köpa när han flyttar hemifrån är en diskmaskin. Jag bara log lite och tänkte att det är nog inte högsta prioritet då. Men man vänjer sig fort vid alla bekvämligheter.
Idag ska två katter till veterinären. En ska kastreras och en ska kollas för sin tröga mage. Undrar om det finns någon knapp att trycka på som kan få dem dit utan att jag behöver släpa dessa tunga kattransporter
.
Ska vila en stund innan dess och ta mitt nya penicillin som jag fick av läkaren idag. Tydligen har jag en ordentlig infektion i näsan och penicillinet jag fick ville inte fungera så nu blir det dundermedel.
Ha en härlig dag!
Vackra bilder och fina ord
Tittar in efter jobbet, men ska snart iväg igen.
Blir nostalgisk när ni skirver om tvätt. När jag var barn var jag med min farmor och tvättade i bäcken. Det var härliga tider det!
Och jag har också kokat tvätt i tunna i brygghus förr. Nu hade jag oroat mig för att det skulle ta eld, men det har det i och för sig gjort i en tvättmaskin en gång också för många år sedan. Då blev det full fart på mig. Dåvarande mannen blev arg för att jag ringde brandkåren
Han kunde ju släcka själv med vattenslangen. Jag tog det säkra för det osäkra.
Blir ett godkväll här för min del.
Hoppas ni alla haft en skön dag.
Jag går i väntans tider, igår kom ett sms som talade om att den tarotlek med bok till som jag beställt är på väg. Weii! Med lite tur borde det hela landa här hemma senast om någon vecka, tur att jag har fullt upp så jag inte hinner sitta och längta ihjäl mig efter den. 
Hoppas ni alla får en skön kväll, sover gott och får en fin dag i morgon!
Kram på er alla fina.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.