Hjälp med intuitionen
Hejsan!
Jag försöker gå efter min intuition, ibland är det lättare än andra gånger.
Men ofta blir jag påverkad av egna och andras åsikter hur jag bör göra i vissa val. Jag tycker då det är så oerhört svårt att hitta till intuitionen.
Nu har jag ett sådant val igen. Det handlar om att ge ut mitt nr till en person jag egentligen inte känner. Sådant är alltid riskabelt, men samtidigt kan det vara något positivt man får ut av det.
Hur hittar jag till min intuition i en sådan fråga?
Ja det är inte så lätt alla gånger att lita på intuitionen.
I det här fallet med att lämna ut ditt telefonnummer så känns det som om du tvekar…. Om din intuition sagt jaaa, så hade inte frågeställningen dykt upp. Eller?
Gör tvärtom; Du ber om den personens telefonnummer tills vidare!
Tänkte precis detsamma som Gunilla! Be om personens telefonnr istället. Vill du kan du även säga att du inte gärna lämnar ut telnr till dem du inte känner - men om du får dennes telefonnr så kan du ringa upp istället.
Det är svårt ibland att veta vad som är rädsla och tankar och vad som är intuition. Det är oftast nå't man får öva på - alltid. Och ju mer man övar på det, desto bättre 'ser' man skillnad och kan lita mer och mer till intutionen.
Jag hoppas och tror att du hittar andra vägar för att komma i mer kontakt med personen! Lycka till!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
Jag lämnade inte nummret, men föreslog att ses istället då det är en dejtingsida.
I vissa stunder känner jag att det hade vart en rolig grej, men sedan ångrar jag mig.
Han skriver inte såvärst utförliga svar så det gör mig förmodligen ganska osäker hurdan han är som person, men jag tänker också som så att man inte ska vara dömande heller.
Tack!
Ibland kan det ju vara lite svårt att uttrycka sig "brevledes" och man kan få en helt annan bild av en människa in real life så du tänker nog klokt som har dörren "lite på glänt"