Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 4376 ggr
alekta
0

Ångest efter healing

har fått 2 healingbehandlingar med ca 3 veckors mellanrum, första gången fick mitt solarplexus en rejäl genomgång, reagerade med krampliknande i magmusklerna under healingen, dagen efter hade jag ett lugn så vad som helst hade kunnat hända och jag hade nog sagt shit happens, en underbar dag tyckte jag. Andra gången kändes ingenting under healingen, men har haft ångest nu i 2 dagar, och känner mig lite deppig, min fråga hur länge brukar det här hålla i sig.

Kram/Alekta

lizaohman
0

Det är klart att något kan ha kommit upp till ytan under healingen, det händer. Jag tycker du ska gå tillbaka till helaren och be om ytterligare behandling, så att ångesten kan skjutsas ut ur systemet. 48 timmar efter en behandling kan man märka olika effekter, men den tiden har väl gått nu? Om inte, vänta 48 timmar innan du kontaktar helaren igen. Det kanske löser upp sig av sig själv!

[GunillaF]
0

Vissa kan må riktigt dåligt efter en healing p.ga den utrensning som sker.

Jag kan jag tycka att den du varit hos skulle ha informerat om det, samt annat som kan ske under och efter healingen.

Tycker som Liza att du ska kontakta healern igen om du inte känner dig bättre.

alekta
0

Tack för era svar, jag var i söndag kl 11 så det är precis 48 timmar nu, men nu har jag varit hos mina voljärfåglar och städat så nu känns det faktiskt lite bättre, det kanske är på väg att släppa, jag får hoppas det löser sig av sig själv har ju inte lust att åka 10 mil just nu, men blir det inte bättre får jag väl göra det ändå. Det är så skönt att ni finns när man behöver er! Kram och tack.

Alekta

lizaohman
0

Alekta, det finns distanshealing som är ett utmärkt alternativ, särskilt ifall du redan gjort ett fysiskt besök hos din helare!

alekta
0

Ja lizaohman, hon gör det också, det är jag som helst vill vara på plats, vet inte varför, känns väl tryggare så. Berättade för min man att jag mådde dåligt, och han blev lite skrajsen för jag har ju haft problem med ångest och deppritioner i många år tidigare men har blivit bra från det de senaste åren, jag blev lite fundersam själv faktiskt, kanske inte passar mig så bra med healing. Hoppas verkligen det går över, min man vill helst inte att jag gör om det här igen, vad tror och tycker ni?

Kram/Alekta

lizaohman
0

Alekta, healing kan aldrig skada, det är en grundsten som det inte finns några alternativ till, så för den sakens skull ska du inte bli rädd. Healing skadar aldrig. Din rädsla för healing kan däremot skada och skapa ångest, tänker jag.

Men visst kan det vara otäckt när gamla varbölder spricker…

alekta
0

OK lizaohman, jag förstår att det kommer upp massa skit till ytan som måste ut men det var så länge sen jag hade de här känslorna och man tänker tillbaka hur dåligt man mådde då och det var inte roligt kan jag lova, men vet man bara att det är övergående så kan väl acceptera att må dåligt ett tag, men det får ju inte hålla på förlänge.

Kram/Alekta

lizaohman
0

Kram på dig själv, Alekta, hoppas det är över för denna gången och att du vågar en sväng till! Om du vill kan jag ge dig en distanshealing, jag behöver öva mig :)

alekta
0

Hej lizaohman

Jag kan gärna ta emot healing av dig nånannangång, men jag låter nog det här släppa först, jag har ringt till henne jag varit hos, hon sa att det var en helt naturlig reaktion och att det går över, hon hade haft fler som upplevt som jag. En del hade det gått över på ett par dagar en annan hade mått dåligt i 2 veckor, hemska tanke hoppas inte det gäller migFlört jag skulle höra av mig om det inte blev bättre.

Tack igen lizaohman Glad

Alekta

allhealing
0

#9 alekta

det är viktigt att den som ger healing förklarar att det kan komma upp saker som behöver bearbetar på ett psykologiskt plan.

Energier som skapa olustkänslor inom dig och som är förankrade i tidigare inträffade skeenden i ditt liv och som i och med healingen kommit upp till ytan.

När jag läser av folk ser jag direkt varför och i just ditt fall vart olustkänslan kommer ifrån. Det här är väldigt viktigt att healern informerar om eftersom det kan skapa som du säger fortgående upplevelser som inte går bort helt enkelt för att healern inte vet hur den ska hantera det som hänt dig.

Det är därför väldigt bra att du vänder dig till healern, kanske via telefon och fråga hur healern tänkt sig att hantera det här så at du kan få fullständig hjälp och inte bara en påbörjan som inte får ett slut.

Det är väldigt bra att du ställer frågan och det är väldigt observant av dig att se kopplingen till dina tidigare upplevelser i ditt inre såväl som i ditt yttre.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

frodig
0

#0, #9 Alekta, jag kan bara hålla med Allhealing i det han skriver till dig. Och som Lizaohman skriver att Healing i sig aldrig är skadlig.

Det är viktigt när vi arbetar med helande att vi inte lämnar någon "vind för våg" med reaktionerna som kommer, att vi har återkopplingar, och att vi kan ge fortsatt stöd i processen.

Därför är helandearbete en ständigt pågående utbildning för oss som förmedlar energier på olika sätt, för varje tillfälle lär vi oss något, ibland stort, ibland smått, som vi kan integrera i vårt arbete.

Att det också är en "utbildning" för oss som mottagare, visar sig ju i det som dyker upp, en utbildning där vi lär oss mera om oss själva, hur vi fungerar och reagerar, och varför. Sen kan ju somligt passera utan att göra så stort väsen av sig också, för ibland är dörrarna redan öppna när vi kommer till en punkt i livet.

Så hav förtröstan Alekta, med din uppmärksamhet känns det som att du observerar det som behövs och är ansvarsfull gentemot dig själv, det visar inte minst ditt val att skapa den här tråden.

Jag önskar dig fortsatt gott arbete med dig själv. Kram på dig!

alekta
1

Tack #10 och #11

Visst jag är väldigt observant på mig själv, det har jag lärt mig under alla år som jag mådde dåligt. Men en sak är att jag skulle ändå inte velat varit utan erfarenheten som det gett mig, herregud vad man har vuxit som människa, jag har lärt mig massa om andra människor och om känslor som jag inte trodde fanns, men man tänker ju också måste man verkligen behöva lida så för att lära sig nånting så länge.

Det jag blev rädd för, ja jag blev rädd, för att det skulle bli samma visa igen eftersom det har tagit mig såå många år att komma tillbaka. Frågan är ju om det blir så här fler ggr eller om det räcker med ångesten för den här gången, det har släppt nu som tur är.

Kram/Alekta

frodig
0

Tack för att du delar med dig av dina funderingar och erfarenheter Alekta.

Så skönt att ångesten släppt nu. God fortsättning på ditt arbete önskar jag dig.

alekta
0

#13 Glad

Alekta