Healing iFokus

Healing

Läst 1639 ggr
Andina
0

Go'Morron 14 oktober

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag hoppas jag att ni tar det lugnt och stilla - det är ju Vilodag igen!

14 oktober
  • …är den 288:e dagen på året eftersom det är skottår (annars hade det varit den 287:e dagen). Endast 78 dagar återstår av året.
  • Detta ansågs förr vara den första dagen på vinterhalvåret, den första vinterdagen, vilken på runstavar utmärktes med ett avlövat träd.
  • Radioprogrammet "Tio i topp" sänds för första gången 14 oktober 1961.
  • Och på Arlanda instiftas Räkmackans dag 14 okt 2009. :)
  • Roger Moore föddes detta datum år 1927.
  • Bing Crosby gick ur tiden 1977.

Allt enligt Wikipedia! Glad Och idag kan vi lägga till lite mer historia till detta datum, för framtiden!

Ja, just det, känner du Stellan - så överraska honom med ett litet namnsdagsgrattis!

**Och inte nog med det, vår egen Sajtvärd, Gunilla, **firar också födelsedag idag! Grattis Gunilla!
**

Gör dig en god 14:e oktober!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

wellma
0

God Morgon på dig Andina och ni andra !

Å härliga höstlöv,så vackert så vackert.Vilodagen,där ser man en bra ursäkt att bara lata sig med andra ord Skrattande

Önskar er alla en skön Söndag Glad

Skogshumblan
0

God morgon! Tackar för trevlig information om vad denna dag har för "historia"! Vila sig var det ja… Kanske lika bra att börja vila då så man hinner med att vila ifrån allt man ska vila sig ifrån ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaF]
1

God morgon!

Jaa Andina, den 14:e Oktober är en alldeles speciell dag.

I dag ska jag iväg till kyrkan och efterföljande kaffe, sånger, lotterier mm som barnbarnens dagis står för. Skördefest kallar de det. Sedan får vi se vad som händer….

Ha en bra dag!Skrattande

Toyan
0

God morgon!

Tack för vacker bild och rolig information om dagens datumGlad

Gråmulet och 4 grader här idag, inget särskilt är inplanerat så det blir nog mest en vilodag.

Ha en skön söndag alla healersGlad

majlar
0

God morgon i regnet.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

Lynxx
0

Mor'n!

Grattis på födelseda'n!

---

Finfrämmande här i elg…eh…helgen. Denna stod här i morse!

Helt obekymrad om min närvaro - ja stod på bara typ på 8 m håll & fotade Förvånad

Ingen brådska där inte - snacka om att strosa runt asså :-)

Ha de!

/L

Läslusen
0

God morgon alla. Här blir det barnkalas med tio lekglada tjejer. Dottern fyllde 8 år igår…..

[Chakra]
0

Godmorgon!

Här blir det en skön lugn söndag!

Indiania
0

Godmorgon alla!

#5 Det regnar här också Majlar!

I dag fyller två av mina vänner år, Gunilla och Maud på Gotland, hurra, hurra till er båda!Kyss

#6 Stilig älg du fotat LynxxGlad

#7 Ha ett trevligt barnkalas Läslusen! Flört

Ha en fin söndag alla!Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
0

Godmorgon Alla Fina Skrattande!

Tack för all info om dagen, somligt kan ju till och med vara till nytta Flört.

Ingen älg i trädgården här, och inget regn, och inget kalas, och hm Tungan ute, ingen vilodag heller. Jag tar den en annan dag istället, jag lovar!

Ha det gott och fint med er söndag kära ni Kyss.

Och så två särskilda, Gunilla förstås som kliver in i sitt nya år, Grattis igen! Och så Indiania, jag hoppas du fortsätter krya på dig så att du är i bra form på tisdag som du skrev om härom dan.

smilax
1

Godmorgon allihopa! Vilodag var det ja! Fortsätter vila min täppta och något svullna näsa efter operationen. Tar och läser lite mer idag tror jag. Gråmulet ute och katter och son sover så lugnt och skönt har jag. Ha en härlig dag allihopa och speciellt grattis till Gunilla!

frodig
0

#11 Kanske kan du snusa och sova en extra liten stund själv också då Smilax, jag riktigt hör hur det snusas där runt omkring dig Flört. Krya på dig nu och så ska vi hoppas att det blir riktigt bra med dina bihålor framöver. Kram på dig.

smilax
1

#12 Tack Frodig!Glad Ja det hoppas verkligen jag också. Har en katt bakom huvudet på soffans armstöd, en på soffryggen, en på katträdet bredvid och den sista gick ner till sonen för att lyssna på hårdrockTungan ute.

Kram tillbaka!

Solkattella
0

Grattis på födelsedagen, Gunilla! Glad

[GunillaF]
1

Tack alla för gratulationerna. Kyss

Jag har haft fullt med folk från klockan 13 idag tills för bara några minuter sedan. En sån härlig dag!Skrattande