Bortsprungen kanin!
Försvunnen kanin!
Hej! Nu är det såhär att natten mellan torsdagen den 4/10 och fredagen den 5/10 försvann min kanin.
Han heter Loka och är en lejonhuvad dvärgvädur. Alltså är han ganska liten och har lång päls runt halsen. Han är svart/vit manteltecknad och är 2 år.
Vi har ringt polisen, lämnat lappar hos grannarna och även satt upp lappar på lyktstolpar och sånt.
Han har varit borta i en vecka nu utan ett spår, känner att jag börjar få panik.
Snälla, jag skulle vilja veta om han ens lever och isåfall vart han kan vara.
Snälla, jag behöver verkligen hjälp!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Hej Jusse!
Jag är inte alls bra på detta med försvunna djur eller saker. Jag vill bara säga att jag hoppas att du får klarhet i var din Vän är snart! Jag håller tummarna för att det inte ska ta så lång tid till.
Det är också bra att du har gjort vad du kan, pratat med polis och lappat överallt. Vi får hoppas att någon har sett till din Kära Loka och hör av sig till dig!
Lycka till! Sänder dig många styrkekramar!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
#1 Tack! :)
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Så tråkigt Jusse att din kanin försvunnit. Jag förstår att du är väldigt orolig.
Att lokalisera försvunna djur är inte jag heller tränad på, men eftersom jag förstår att du verkligen är orolig så ville jag göra ett försök iallafall.
Jag kan inte säga något bestämt vill jag att du förstår, men jag berättar vad jag tyckte mig se iallafall.
Om din Loka fortfarande är i livet så är det ju viktigt att han får mat snart. Vatten finns ju så det har han säkert hittat.
Finns det något stall eller hästar i närheten där du bor? Jag får för mig att en kanin skulle bli nyfiken på hästarna och miljön vid ett stall för att hitta värme och mat.
Det är det enda lilla halmstråt jag kan förmedla just nu. Så leta vid såna miljöer om det finns i närheten av där du bor, eller möjligtvis andra kaniner nånstans, eller 4Hgård eller liknande.
Jag hoppas innerligt att du får besked om din Loka snart. För oron och ovissheten är alltid värst.
Kram på dig!
#3 Jag vet att det finns stall en bit bort, men inte jättenära. Men som sagt så har han ju haft väldigt lång tid på sig att springa dit isåfall…
Det är många runt omkring som har kaniner här, närmaste 4Hgården är nog i Uppsala.
Men tack för att du i alla fall tog dig tid att försöka! Och jag tar fortfarande väldigt gärna emot fler tips om vart han kan befinna sig någonstans!
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Hoppas du får fatt i din söta kanin.
#5 Tack! (:
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Okej Jusse, jag hoppas som du att någon fler kommer in och försöker hjälpa dig
. Jag håller tummarna här!
#7 Tack! Men i och för sig så finns det ju hö och halm i stall och kaniner äter båda, smart tänkt. Tror att det finns väldigt många stall en bit bort vilket kan ses som både positivt och negativt antar jag. :c
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
Putt :c
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )