Healing iFokus

Healing

Etikettdjurhealing
Läst 812 ggr
rosegarden
4

lidande hund

Hej.

skulle behöva lite råd i en situation..

ja situation och situation.. jag vet inte vad jag ska kalla det?

var iallafall hemma hos en bekant häromdagen. Hon har en schäfer sen flera år tillbaka.

Vi sitter ute på altan och fikar, då hon blir tvungen att gå in o ta ett samtal.

direkt hon försvunnit reser sig hennes schäfer upp och kommer bort till mig, lägger sitt huvud i mitt knä, och i mitt huvud hör jag "-jag vill dö"??

han går sedan undan lite och lägger sig en bit ifrån.. men han släpper mig inte med blicken.. under ca fem minuter berättar han hur han lider, att han inte orkar mer, och hur han försöker hålla modet uppe för sin mattes skull.. men han orkar inte mer..

sen kom min vännina in igen.. jag var så chockad? jag är medial men har aldrig kommunicerat med djur förrut.

nämnde inget för min vännina utan åkte hem.

har i efterhand fått reda på att hunden har jätte problem med höfter och leder.. går på kortison sprutor för att slippa värken.

det går inte en dag som jag inte tänker på den här hunden..flera gånger om dagen.

jag ger healing på människor, men har aldrig gjort det på djur? kan det kanske hjälpa lite? hur går man tillväga..ska jag ens göra det?

jag kanske inte ska engagera mig alls? ååh blir bara så frustrerad av att veta och inget kunna göra?

[GunillaF]
0

Du kan väl höra med din väninna om du får ge hunden healing?!

Djur "svarar" bra på healing enligt min erfarenhet.

Läs gärna om hunden Bamse på min hemsida. Det är så otroligt att jag nästan inte kan fatta det själv.

rosegarden
0

wow!! vilken härlig berättelse!! tack för ditt svar!

Ska höra med vänninan om det är ok=)

[rore]
1

Hmm, vilket dimlemma du hamnat i. Och hur ska du kunna låta bli att engagera dig?

Du tycks ju redan ha gjort det ganska rejält, så känner jag det när jag läser ditt inlägg.

Hunden kom till dig. Du fick budskapet. Du behöver lita till din intuition, för ingen annan har den.

Rätt eller fel? Beror ju helt och hållet på de som tolkar in olika sammanhang.

Mitt råd till dig är att lita till din förmåga. Om hunden kan kommunicera med dig,, så kan du kommunicera med den.

Känn in hunden den tog ju trots allt kontakten med dig. Liv som liv oavsett om det är människor eller djur.

Lycka till!

alekta
0

Hej rosegarden

vilken gripande berättelse, du måste berätta hur det har gått.

Hade själv 2 hundar som blev dåliga och fick avliva en imaj och en i juni i år,

och jag kände nog på mig att de led för vi ville inte vänta längre, men när jag läste detta rann tårarna för tänk om mina hundar också tänkte så, fy hemska tanke.

Kram/Alekta