Healing iFokus

Healing

Etikettnäring-för-själen
Läst 1521 ggr
majlar
1

Kloka ord

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vår djupaste rädsla är inte att vi är otillräckliga. Vår djupaste rädsla är att vi är omåttligt kraftfulla.

Det är vårt ljus, inte vårt mörker som skrämmer oss mest. Vi frågar oss själva; hur skulle jag kunna vara genial, underbar, begåvad, fantastisk? Men, varför skulle du inte kunna vara det?

Du är ett Guds barn, att du låtsas vara liten hjälper inte världen. Det finns inget upplyst i att krympa för att andra människor inte skall känna sig osäkra i Din närhet. Vi är alla avsedda att lysa som barn gör.

Vi föddes för att manifestera Guds härlighet som är inom oss. Det finns inte bara i några av oss. Det finns i var och en av oss. Och då vi låter vårt eget ljus lysa ger vi omedvetet andra människor tillåtelse att göra samma sak. När vi är befriade från vår egen rädsla, befriar vår närvaro automatiskt andra…

/Marianne Williamson

Indiania
0

Tack Majlar för du peppar oss att vi skall låta vårt ljus lysa på varandra! Kyss

Kram till dig goa ljussjäl!

" Var nära naturen - var när dig själv "

majlar
0

Kyss Tack det samma.

[rore]
0

Åhh, Tack för denna Majlar.

För mig är den så sannKyss

wellma
0

Underbar text Majlar,tack som delar med dig av ljuset.Verkligen kloka ord Kyss

[GunillaF]
0

Det var otroligt bra skrivet Marianne Williamson

Tack för att du delade med dig majlar!Kyss

Andina
0

Tack Majlar! Detta är visa ord som jag tror är helt sanna! Kyss

För många år sedan hörde jag någon nämna just att det som hindrar oss är vår rädsla för vår egen 'storhet' - med samma innebörd som dessa Mandelas ord. Det blev som en aha-upplevelse inom mig när jag hörde de orden.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

JonasDuregard
0

#0, #5, #6, Det är INTE Nelson Mandela som sagt det här. Det är den amerikanska författaren Marianne Williamson som skrivit det och det har inte heller använts av Mandela.

Det är väldigt vanligt att vissa personer blir felciterade (Mandela är ett exempel) så kolla alltid upp om citatet är äkta innan ni sprider det (inte alltid så lätt).

Originalet på engelska:
http://en.wikiquote.org/wiki/Marianne_Williamson

majlar
0

Nej Citatet fanns på nätet och var undertecknat med hans namn. Synd att det blir fel. Hur som helst är det kloka ord.

Marianne Williamson verkar vara en intressant person. Tack för den länken.

Får be Gunilla om hon kan gå in och ändra signaturen.

[GunillaF]
0

#7 Inte lätt det här. När man googlar på den här texten ( #0 ) så får man upp sidor som både tillägnar Marianne Williamson och Nelson Mandela dessa rader.

[GunillaF]
0

#8 Done!

majlar
0

Tack för hjälpen GunillaKyss

JonasDuregard
0

#9 Ja, och det finns många sidor här på iFokus som tillskriver Mandela citatet. Jag snubblade över den här tråden när jag sökte på det för att jag sett det på två andra ställen, mest nyligen Här.

[Chakra]
0

Tack! En riktigt klok text! Har läst den någon gång för länge sedan.

[GunillaF]
0

#12 Tack för att du uppmärksammade detta Jonas och tipsade oss.

frodig
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Majlar för att du hittade och delade dessa vackra rader med oss.

En vacker formulering runt en stor sanning Kyss.

och lägger särskilt märke till …"då vi låter vårt eget ljus lysa ger vi omedvetet andra människor tillåtelse att göra samma sak. När vi är befriade från vår egen rädsla, befriar vår närvaro automatiskt andra…"

majlar
0

# 15. Visst är det en fin text. Som berör. Kram

Fint med det lilla röda ensamma lövet som ser ut som ett litet hjärta.

frodig
0

#16 lövet ja, som ett rött hopp kanske Glad. Kram