Healing iFokus

Healing

Etikettvisdomsord
Läst 935 ggr
[GunillaF]
0

Dagens visdomsord 3/10

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om det finns en lösning på ett problem, är det onödigt att oroa sig.
Om det inte finns nån lösning på problemet, är det meningslöst att oroa sig.

/Dalai Lama

frodig
0

hahaha, han är pricksäker som vanligt den gode Dalai Lama Glad. Och du Gunilla är bra på att hitta och fånga upp dessa pärlor.

Det är är verkligen ett förhållningssätt som är värt att försöka hålla.

Vad händer om vi lyckas avstå från att oroa oss när vi inte ser att det finns nån lösning?

Jaa, vanligtvis uppdagar sig en ibland oväntad vändning av det hela, eller vi kan plötsligt upptäcka dörrar och fönster att använda som vi inte kunde se förut, osv.

När vi inte kämpar med att lägga en stor portion energi i oron inom oss, utan lyckas frigöra den, då har vi plötsligt frihet att använda den energin till något annat, en lösning till exempel Glad.

Det här är nånting som verkligen är värt att arbeta med, för belöningen är så stor Kyss.

Det här arbetet gjorde jag först ganska omedvetet, så småningom har det blivit ett medvetet arbete. Har ni liksom jag upptäckt att det gör nytta om och när vi lyckas släppa oro vi känner?

Indiania
0

Så bra och så sant!Glad Tack Gunilla!Kyss

Tack för dina kloka ord också Frodig! Flört

" Var nära naturen - var när dig själv "

Andina
1

Åh, vad bra! Och sant! Tack Gunilla! Kyss

Och tack till dig också Frodig! Kyss Visst är det ofta en väsensskillnad om 'man' lyckas släppa taget om oron, då får man dessutom möjligheten att ladda upp batterierna igen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
0

#2 och #3, okej, jag går och laddar batterierna nu medans jag har chansen Tungan ute.

majlar
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja tänk va mycket man har oroat sig för i onödan. Synd att man inte visste det då.

Tack för klokord idag Gunilla och från dig också frodig.

Det som man inte behöver oroa sig för nu, det är att vi verkligen går mot höst och vinter.

frodig
0

fnissfniss, nu busar du med oss Majlar Skrattande, "lura" på oss vinter redan!!

frodig
0

…och synd att vi inte visste ja, säger du, håller med dig!

Och så i nästa andetag kommer, "bättre sent än aldrig" iallafall.

Indiania
0

#0 Inte visste jag när jag skrev mitt förra inlägg i tråden att de här orden var som gjorda för mig i dag! Så jag fåt tacka ännu en gång!

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

[GunillaF]
0

#8 Ja du ser… FlörtKyss Kram!

[Chakra]
0

Vilket klokt visdomsordGlad