Healing iFokus

Healing

Etiketthealing-allmänt
Läst 1796 ggr
alekta
0

min första healing

Hejsan Alla

Hej är ny medlem här f.o.m. idag.

Kom in på den här sajten för att läsa om healing, jag ska nämligen få min första healing hos en tjej som jag kontaktat via nätet.

Jag undrar lite vad jag kan förvänta mig ska hända, har läst att en del får uppleva saker som ger dom insikt om allt möjligt eller annat oförglömligtGlad Jag ser verkligen fram emot detta.

Kram/Alekta

lenjon1
0

Hej och välkommen. Här inne är det så mysigt att vara ska du veta. Världens goaste människor verkligen

Jag är väl inte den rätte att svara när det gäller healing. Här är massor med experter på det området. Beror kanske lite på vilken typ av healing du får.

Ibland känner jag ingenting när jag får healing. Ibland kommer jag i kontakt med universum, andevärlden. Men en enorm avkoppling i kroppen. Ibland en pirrande känsla.

Bara luta dig tillbaka och ta emot. Släpp alla tankar och bara var.

Lycka till

Lena

alekta
0

Hej lenjon

Tack för ditt svar, healingen som hon arbetar med hette Daskalus som var med ärkeänglar tror jag. Jag skulle också så gärna vilja uppleva kontakt med universum, andevärlden som du har gjort, är väldigt intresserad inom detta men upplever inget speciellt själv, skulle vilja vara med i nån meditationscirkel men finns inget nära där jag bor.

Kram/Alekta

lenjon1
0

Hoppas någon av sidans "proffs" kan hjälpa dig med din healingfråga…jag är inget bra sånt där tyvärr. Är en sådan som gärna tar emot.

Du vet att iFokus har många bra sidor där du kan lära dig att "öppna upp" för andevärlden. Lära dig meditera själv osv.

Snurra runt här på healingsatjen och läs gamla trådar som skrivits. Titta även på fler sidor om du känner för det.

Lycka till

Lena

alekta
0

Tack Lena ska kolla runt lite.

Kram/Alekta

[rore]
0

Hej och välkommen Alekta!Glad

Du har fått så bra svar av Lenjon tycker jag.

Släpp taget om förväntan och tillåt dig att bara vara.

Hur och vad "man" upplever under en healing session är väldigt olika från person till person.

Kika gärna runt i trådarna. Där finns det mycket smått och gott att läsa.

Andina
0

Hej Alekta! Och välkommen hit önskar jag också!

Jag tycker Lenjon har förklarat det bra när hon säger att ibland känner man ingenting och ibland känner eller upplever man mer.

Det är väldigt individuellt och är oftast olika från gång till gång också - oavsett vilken healingmetod som används. 

Det som kan vara bra att, inte förvänta sig men, ta med i beräkningen är att man kan uppleva det jag kallar för "förstförsämrings-besvär", efter en healing. (Långt ifrån alltid, men ändå vanligt.) Då kan man uppleva att man blir sämre, får förkylningssymptom, trötthet m m, m m. Men de "besvären" är inte negativa som man lätt kan tro - man kan istället se det som så, att kroppen har 'svarat på behandlingen'. Då handlar det om att det som kroppen tidigare har försökt att 'trycka ner' nu istället kommer ut. 
Jämför med t ex feber - när vi har feber upplever vi det negativt, men egentligen är det en positiv reaktion av kroppen. För vad den gör är att försöka stöta ut viruset. Med hjälp av värme (feber) och svettningar.

Men, du kan även få sköna första reaktions-effekter, vilket ändå är det vanligaste. Känna lugn och harmoni, glädje, fylld av energi, glad o skrattig, kreativ, du kan känna energier i eller kring din kropp o s v.

Känner du dig fylld av härlig sprittande energi efter behandlingen - slösa inte bort den direkt bara, på storstädning eller annat! Utan ta det lite lugnt i alla fall (även fast du vill spritta) - och låt istället de energierna jobba och verka i kroppen (och själen)! Glad

På lite längre sikt mår du förhoppningsvis gradvis bara bättre och bättre efter din healingbehandling/dina healingbehandlingar.

Det bästa inför healingbehandlingar, tänker jag, är att man inte ska förvänta sig någonting alls. Utan istället försöka att vara så avslappnad man kan då healingen ges och på det sättet hjälpa kroppen att ta emot healingenergierna. 
Och njuta av dem!

Ha en god healingstund, slappna av och låt kroppen och healingenergierna sköta allt åt dig! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[GunillaF]
0

Hej alekta och välkommen!

Vad härligt att du ska få healing!

Jag har förhoppning om att den tjej som ska ge dig healing förklarar för dig hur hon kommer att gå till väga och vad du ev kan uppleva och känna.

Jag brukar tala om för mina klienter att de ska slappna av och bara fokusera på sin andning, inte tillåta sig att tankarna drar iväg till vardagsproblem osv.

Under en healing kan vissa känna pirrningar i kroppen (som sockerdrickabubblor), känna värme eller kyla, se färger, känna som om ett eller fler områden på kroppen få massage, vissa kan få "besök" av nära o kära från andevärlden osv osv. Vissa märker inte något alls. Men även om du inte märker något alls så får du healing.

Jag har haft klienter som börjat gråta eller skratta under healingen. Om du känner något sådant så låt det bara komma, det känns som en befrielse efteråt.

Oavsett vilken healingform som ges så kommer healingens härliga energier genom din healer som är en kanal för dessa, från universum o andevärlden.

Vissa kan få mer ont någon/några dagar efter en healing p.ga att energierna sätter igång en utrensnig i din kropp, men det går över och din kropp kan börja sin självläkning. Så det är inget att oroa sig för.

Ha en skön healingstund.Glad

alekta
0

Tack Alla som svarat, ska följa era råd att bara slappna av och ta emot så får jag se vad som händer, kommer tillbaka och berättar när jag har varitGlad

Kram till er alla/Alekta

alekta
3

Hej Alla

Har nu varit på min första healing, hur blev det nu då, jo det var alldeles fashinerande, eftersom jag har problem med min mage och muskelvärk och ledvärk i mina knä så ville jag ju testa. Antagligen blev det fokus på magen den här gången för den fick sig en ordentlig genomkörare, de övre magmusklerna drog ihop sig som kramper riktigt ordentligt ungefär som när man ska kräkas, konstigt att jag inte fick träningsvärkGlad. Ska dit en gång till för healing tar nog några ggr att fixa allt. Dagen efter var jag i ett lugn nästan hela dagen och lite dissorienterad i tankarna det var inte mycke som funkade där inte :) På morgonen precis i uppvakningstillstånd kände jag en hand på sidan vid magen (midjan) och värme bakom min rygg så jag trodde att det var min man som låg bakom mig men se det var det inte han låg långt därifrån vänd från mig, konstig känsla.

Kram till er alla/Alekta

lizaohman
0

Vad kul att du är nöjd med din healingbehandling! Du hade också önskemål om meditationscirkel och jag undrar nu var du bor?

alekta
0

Hej lizaohman

Jag bor i Vetlandatrakten,hon som jag var hos anordnar meditationskvällar, men eftersom det tar drygt en timma att åka dit så avstår jag nog, men jag har köpt en vägledd meditations cd som jag ska börja att öva på så det blir vad det blir. Men visst skulle jag vilja träffas i en cirkel med flera stycken, det hade varit jätteroligt.

Kram/Alekta