Healing iFokus

Healing

Etikettalternativbehandling
Läst 3071 ggr
allhealing
0

Från sjuk till frisk

Hur kommer det sig att så många tror sig så bestämt veta vad verkligheten består av att de när de kommit till den insikten avstannar i sitt inlärande?

Visste du att den verklighet många uppfattar som den genuina verkligheten är skapad inuti vår hjärna? Visste du att vänster respektive höger hjärnhalva presenterar två hela olika versioner av det vi dagligdags kallar för verklighet? Visste du att den verklighet du upplever här och nu när du läser denna text enbart skapas inuti din vänstra hjärnhalva?

Visste du att all vetenskap vi idag använder oss av för att verifiera det vi kallar för verklighet baseras enbart på observationer gjorda med vänster hjärnhalva?

Förstår du vilken snedvriden bild av verkligheten en sådan vetenskap ger?

Förstår du vilken obalans en världsbild baserad på hur enbart vänster hjärnhalva uppfattar verkligheten skapar i våra medvetanden?

Förstår du varför du inombords kanske haft känslan av att det borde finnas någonting mer?

Förstår du varför du med vänster hjärnhalvas logik inte kunnat förklara den avsaknad du känt från höger hjärnhalva eftersom vänster hjärnhalva inte med logik kunnat förstå höger hjärnhalvas abstrakta verklighet som den försökt presentera för dig?

---

Jag har utvecklat en metod som ser bortom den vänstra hjärnhalvans logiska verklighet. Det är en metod som förenar vänster med höger och sammanlänkar där separation tidigare varit verklighet.

Förstå vilka möjligheter som öppnar upp sig när det vi tidigare trott var balans med detta sätt att observera verkligheten på istället påvisar att den balansen faktiskt var en obalans.

Ett nytt synsätt som hjälper kroppen tillbaka till ett mer naturligt tillstånd där kroppen själv klarar av att upprätthålla sin balans utan att behöva leva ett liv i obalans.

Visste du att sjukdom är en obalans? En kropp som inte befinner sig i balans kan därför över tiden utveckla så pass starka obalanser att sjukdomar kan utvecklas.

Den metod jag utvecklat ser bortom sjukdomarna och kan därför hjälpa en person i en sjuk kropp åter till ett mer balanserat tillstånd. Kroppen klarar därför när den återfår sin balans själv av att läka. Det är en metod som bistår den som själv önskar ta tag i sitt eget liv och därmed även är villig att ta ett eget ansvar för sin egen läkning.

Är du redo att förändra ditt liv?

Är du redo att läka din kropp?

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

[GunillaF]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jaa, Kent Asp. Jag visste redan det här + att du påminner oss med jämna mellanrum Flört 

Jag tror även att den som inte är villig till förändring, inte mogen ännu, har svårt att ta till sig det här.

Jag tror att många, många,  till och med är rädd för en förändring, ett nytt tankesätt, nya metoder, därför att det sätt som de lever nu och har kanske gjort i många många år, är deras identitet. (Jag skrev om detta någonstans härom dagen också, har jag för mig.)

Att förändra sin identitet kan vara väldigt skrämmande för många, kanske för de flesta. Helt plötsligt rubbas alla barriärer. De vet inte vem de är helt enkelt - det är ingen skön känsla.

Men med tiden så ändras tankesättet, information får sjunka in och bearbetas, sedan kanske det går att börja tänka på hur det egentligen förhåller sig med kraften i båda hjärnhalvorna och en läkning kan påbörjas.

Lynxx
0

Tråkigt att se hur "ensidiga" de flesta är - inte undra på att världen ser ut som den gör!

/L

wellma
0

Kloka tankar du delar med dig av Kent och jag håller med Gnuilla här många gånger kan det nog vara skrämmande med en stor förändring och insikten om sitt eget sanna friska jag.Vi bygger lätt upp en bild av oss och sen tror vi oss vara på ett visst sätt och när den bilden rubbas tror vi oss tappa kontrollen pga det mönster vi följer i tron att så här är vi,så här mår vi osv.

Det kan vara svårt att släppa på den kontrollen men oj så nyttigt när vi väl vågar oss fram och släppa allt det är ju då vi verkligen når friskhet.Inom Shamanismen jobbar vi med just detta,att föra själsdelar på plats så man skapar balans och därför också når friskhet.Med själsdelar på vift kan vi både bli sjuka fysiskt och psykiskt.

Kan bara hålla med dig i det du skriver för det ligger verkligen en sanning i dina ord.

smilax
0

Alltid intressant att läsa vad du skriver Kent. Själv är jag inte riktigt där än så jag kan förstå hur det är att använda hela hjärnan och sammanlänka dessa verkligheter. Men jag förstår vad ni menar med att vara rädd för förändring. Jag vet ju vem jag är nu men vem blir jag om jag förändras? Om jag blir friskare? Om jag tänker och känner på ett annat sätt? Hela min identitet skulle ju förändras och törs jag det? Många tankar jag får när jag läser detta.

[Chakra]
0

Jag vet och förstår och hoppas jag kommer förstå ännu mera under Livets gång.  Man har alltid något att lära sig.

Vissa saker får jag jobba länge länge med  ex kontrollbehovet. 
Vet vad som gjort att jag vill ha kontroll.  

Tack för att du gör mig påmind ännu mera!