Healing iFokus

Healing

Läst 640 ggr
majlar
0

God morgon 23 september

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon alla.

Idag skulle min salig far ha fyllt 92 år om han varit i livet. Visst saknar man dom extra mycket just den dagen. Jag vet att han finns runt mig, för han är ofta med när vi är ute och långåker bil, då kan man känna hans piplukt ibland.

Här regnar det och luften är ljummen.

Ha en fin dag alla och var rädda om varann

alekta
0

Gomorron majlar

är i göteborg och här regnar det också, men snart vänder kosan hem till småland, har varit och hälsat på barn och barnbarn några dagarGlad

Kram/Alekta

[GunillaF]
0

God morgon Majlar, Alekta och alla andra som kikar in.

Härlig bild Majlar.

Visst är det så att man saknar sina nära på andra sidan mer vissa dagar. I morgon är det tio år sedan min far gick över till andra sidan så det är en dag jag tänker mer på honom än andra dagar.

Solen skiner så jag ska passa på att ta ett tag i trädgården idag.

Ha det gott alla goa människor.Glad

Toyan
0

God morgon!

Här kikar en lite blek sol fram, hoppas hon stannar.

Visst är det härligt när våra nära och kära på olika sätt talar om att dom är med oss majlarGlad

Så fint att få umgås med barn och barnbarn alekta.

Ha det gott alla healers!

Henrik93
1

Godmorgon!

Vad skönt att han är med dig ändä, på det sättet. (det skulle jag iallafall tycka, men samtidigt så vill man ju att dom också ska gå vidare) Hoppas att dagen inte blir alldeles för jobbig Majlar!

Ljus och kärlek till dig!

Och jag är fortfarande på strålande humör utav healingen jag fick av tre goda själar här inne för några dagar sedan!

Och så skönt att hösten är kommen!

Kramar till er alla!

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

Indiania
0

Godförmiddag alla!

Känner mig lite förkyld, det bara flög på mig i går.

Vet inte riktigt vad jag skall göra i dag, fortsätta att slappa och ev. lägga in mera quash.

Ha en skön söndag! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

frodig
0

Godmorgon på er allesammans Glad! Här känns det fortfarande som morgon, sitter med frukosten nu.

Din bild är verkligen vacker Majlar.

Ni må ha en god söndag med det ni gör och det ni är också Flört.

Jag har en arbetshelg på olika sätt, helt okej och stundtals riktigt bra.

Sköt om dig med förkylningen Indiania, dom är lite luriga dom där när dom plötsligt har lurat sig på en Förvånad. Men men, vila och omtänksamhet mot sig själv brukar ju va det bästa då. Kram på dig Glad!

När jag är färdig med dagens arbete ska jag tända riktigt många ljus och sitta ner i stillhet, för att minnas och vara nära våra nära och kära som vandrat över.

[rore]
0

God lunch På er alla!Kyss

Majlar! Ibland så kommer saknaden starkare. Kramar om dig i tanken.

Indiania! Krya på dig kramar till digKyss

Solen glimtade till här ett litet tag för att sen dra molntäcket över huvudet igen.

Tända värmeljus och krypa ner under filten i soffan ska jag nog göra om ett litet tag.

Ha det så gott!

Andina
0

Go'Eftermiddag allihop!

Regnet öser ner och hösten tar över mer och mer. Mysigt men lite ruggigt också.

Har suttit och tittat efter kattefterlysningar o i register efter kattägare hela da'n hittills. För att hitta ägaren till den Skygga katten som har installerat sig här.

Nu får jag ta mig i kragen o ta hand om lite andra 'måsten' o göromål istället.

Ha en fin dag på er allihop! Lediga eller arbetande!

Krya på dig-bubblisar kommer alldeles strax - vill du ha dem fånga dem!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Chakra]
0

Vad fint ni skriver; vackra kärleksfulla tankar.

Nu har jag tänt ljus som doftar och det känns riktigt varmt inomhus.

lenjon1
0

Indiana - hur gör du när du lägger in squash? Har jag aldrig gjort men det låter spännande…berätta!

Kram

Indiania
0

#10 Här kommer recept på inlagd squash Glad

Ingredienser:

4 st medelstora squash( är dem stora ta mindre antal )

2 små gula lökar

2 dl ättiksprit ( 12 % )

4 dl strösocker

6 dl vatten

2-3 tsk bruna senapsfrö

5 msk grovt hackag persilja ( använder du fryst persilja tar du mindre)

Skär squashen i halvmånar.

Skär löken i tunna skivor

Blanda ättika, socker och vatten i en kastrull och koka upp. Lägg i senapsfröna och dra kastrullen från värmen, låt svalna.

Varva squash med lök och persilja i en väl rengjord burk. Häll på lagen och låt stå i kylen över natten innan den används.

Den här satsen räcker till 2 st 1-liters glasburkar.

Detta receptet hittade jag på internet och eftersom vi odlat squash i år var jag ju tvungen att testa, kan likna det lite vid inlagd gurka.

Kram

frodig
0

Nu sitter jag med många ljus tända här, dom är för våra nära och kära som vandrat över, och till er som känner saknaden.

Kram på er!

lenjon1
0

#11 Å vad gott det lät…Tack snälla för receptet. Ska jag absolut prova och du krya på dig. Säger som jag sa till någon annan - rå vitlök i öron och näsa även som en snusprilla. Det svider och jäklas och tårarna rinner men det gör susen…Mitt recept på förkylning.

# 12 vilken fantastiskt underbar bild. Är fascinerad av molnen. Ibland är det stora änglavingar som omsluter en…

Kram på er allesammans

frodig
0

Tack Glad, jaa jag ser ofta "saker" som svävar omkring däruppe, kan liksom inte låta bli att forma dom till alla möjliga ting Tungan ute. Omslutande änglavingar låter mäktigt och vackert.

Indiania
0

#13 Nja det var ett råd som heter duga,,,,,,,Glad

#14 Underbar bild Frodig, mycket vacker! Glad

Natti, natti!

frodig
0

#15 tack Indiania Glad