Healing iFokus

Healing

Läst 1443 ggr
Läslusen
0

Stark energi

Jag måste fråga…. Det är fler än en som sagt att jag har stark energi, men vad innebär det? När jag frågar dem som sagt det får jag inget svar, mer än att det är bara att gilla läget….. men jag skulle vilja veta vad det innebär. Finns det någon som kan svara eller förklara? Är ju så ny på detta så jag måste ställa denna kanske lite korkade fråga :-) men jag vet att ni är tålmodiga och står ut med det…..

Andina
2

Om vi nu pratar energier (inte psykolog och känslori) så, enligt mig, är det så att vi upplever energier utifrån olika, beroende på hurdan vår egen energi är för stunden.

Man kan prata om "frekvenser" - att våra energier "vibrerar i olika frekvensnivåer". Som ljudvågor - olika toner har sin egen frekvens. Ljud är ju också energi som rör sig i vågor, ljudvågor som svänger..

Har jag en energi som vibrerar på en "högre frekvens", d v s 'vibrerar med fina och små svängar så uppfattar jag en person vars energier vibrerar i större svängar ("vågor") tydligare, och jag kan uppfatta det som att personen har "starka energier". Men, enligt mig alltså, så rör det sig om 'svängningar' istället.

En person vars energier svänger i ännu mindre 'vågor'/svängningar än mina, kanske jag inte uppfattar över huvud taget.

Jämfört med ljudvågor; Diskanttoner svänger med mindre sväningar än Bastoner. Bastonerna "tar över" diskanttonerna. Har grannarna fest t ex så hörs bastonerna långt mycket mer och längre bort än diskanttonerna. På avstånd kanske man inte ens hör diskanttonerna över huvud taget. Men Bastonerna ljuder långt.

Dessutom kan man känna basttonernas rytm - golv som vibrerar o d - mycket tydligare än diskanttonerna.

Så - "större sväningar" i energierna uppfattas ofta som "starkare energi" och tvärtom. Men som sagt, för mig handlar det inte om stark eller inte stark energi…

Frustration i en människa, stress o s v, gör också att mina energier börjar svänga/röra på sig mer (men då på ett obalanserat sätt) - vilket också kan göra att man uppfattar personens energier lättare.

Den person som har energier som är väldigt lika mina egna, är det oftast svårt att känna av över huvud taget.

*

Många pratar däremot om energier när det egentligen rör sig om "psykologi" och känslor. Men då kommer vi in på ett annat sätt att se… Känslor påverkas vi alla av - vi påverkar varandra. Ibland kan det vara just det som sker när någon pratar om starka eller svaga energier…

*

Jag vet inte om det går att förstå något av vad jag skriver (rörigt kanske)… men förhoppningsvis lite i alla fall… Torr och Krass förklaring kanske… ;)

Hur som helst - så tänker jag… ;) Och man kan även prova sig fram för att testa detta i enkla energiövningar med varandra.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
1

För mig känns det som de menar att de känner av dig starkt, att de känner din energi och utstrålning.

Du har mycket att dela med dig och ge ut till andra. Känns som att det är goda och kärleksfulla energier du sänder ut och som är läkande för andra.

Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Läslusen
0

Tack för svar. Ni är toppen! Andina , din förklaring är väldigt detaljerad och gav mig bra svar :-) även en hel del att fundera över. Tror att du har rätt i det du skriver. Indiania, tack för dem värmande orden. Jag hoppas verkligen du har rätt. Låter som en bra start eftersom jag anmält mig till en healingkurs. Har jag de energierna så borde det ju bli en bra grund :-)

[mia-38]
0

Jag tackar jag med.Skrattande

Har också fått höra att jag har en stark energi omkring mej. Nu förstår jag vad de menat med detta tack vare era förklaringar.

KramKyss

Läslusen
0

Mia - vad skönt att höra att det inte bara är jag som inte förstår :-)

[mia-38]
0

# 5
Näää..man har liksom inte fått det förklarat för sej…förrän nu. Och jag har heller inte brytt mej om att forska i det..:-)

Andina
1

Tack, själva! Det är mitt sätt att se på detta med energier (som ju allt är) och jag är lite anti mot att sätta 'värderingar' på energier, såväl som människor, egenskaper o s v. Allt är energi - och energi svänger och flödar.

Jag vet att många tycker detta sätt att förklara energier är lite trist, tråkigt och "krasst". Men varför glorifiera något som inte behöver glorifieras.

Däremot har vi alla karisma, personlighet och andra egenskaper som kan upplevas olika beroende på vem som 'uppfattar'. En karisma t ex är en slags energiutstrålning visserligen, men den är också subjektiv - den upplevs på ett personligt plan som bygger på vad jag tycker om eller inte tycker om.

Energier, som sådana, däremot - är bara energier. Som flödar och vibrerar i olika 'frekvenser'. Varken starka eller svaga, dåliga eller bra. Bara energier. En diskant-ton är inte varken mer eller mindre värd än en bas-ton - bara en ton…

Flört

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

frodig
0

#7 gillar och instämmer i din beskrivning av energi Andina Glad. Så uppfattar jag det hela också.

Det här med föränderligheten hos energierna är verkligen spännande, ju mer vi märker av att energierna omkring oss varierar ju rikare blir livet och vår värld.

Hur energierna landar i oss när vi möter dom är också en god källa till insikter om oss själva, osv.

[Starman]
0

Fråga nästa gång vilken energiform det är som personen menar att du har mycket av.

Är du hyperaktiv så kanske det exempelvis är rörelseenergi som åsyftas…

Om det är en omätbar energi så kan du fråga hur de ens kan veta att du har den. :)

Läslusen
0

# 9 Hmmm hyperaktiv är jag nog aldrig…. Är ganska lugn och sansad :-) Omätbar eller inte - de känner den och föredrar att tro att de menar något positivt :-)