Healing iFokus

Healing

Läst 792 ggr
Skogshumblan
0

God morgon lördag!

God morgon på er. Hoppas ni sovit gott och vaknar pigga och laddade för helgen. Själv känner jag mig redo för lite vila och ro. Veckan har varit intensiv och bjudit på många insikter av olika slag. Min dotter vaknade strax innan 6 i morse så vi sitter framför tv:n och mysar med tända ljus. Så mysigt att få vakna då det ännu är mörkt ute och få "göra morgon" med levande ljus tycker jag. Ha en väldigt fin helg alla!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

lenjon1
0

God morgon på dig också, och alla ni andra när ni vaknat…

Skönt att få vakna utan alarmklockans tjut…

Tänkte införskaffa mig ett par nya jeans idag…så det blir till att ge sig ner på byn. Men först lite kaffe så vi piggnar till.

Grått idag också och blött så det har nog regnat en del i natt. Men det hör hösten till.

Ha en god lördag vänner så ses vi runt här i trådarna…

Kram på er

frodig
0

Godmorgon Skogshumblan och Lenjon !

Kaffe här också och blött ute. Va fint att ni gjort det mysigt för er du och dottern Skogshumblan Glad.

Och det där med nya jeans Lenjon, undrar om den tanken flög över till mig i morse. Jag kom plötsligt på där på morgonkvisten att jag nog ska ta och köpa mig ett par nya jeans Förvånad. Jag som inte ens snuddat vid tanken om att inhandla några nya kläder under hösten!!

Jag såg ett par röda manchesterjeans framför mig här Glad, tack för den bilden Lenjon om det var från dig jag fick inspirationen Flört.

Godmorgon på er alla ni andra också! Ha nu en God Lördag allesammans Kyss!

[Chakra]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon, godmorgon hör fåglar sjunga glatt godmorgon godmorgon i körGladSå är väl sången?

Här var det redan fart i tråden!

Tända ljus, nya jeans och nybryggt kaffeGlad

Här väntar helgarbete, men det känns bara bra! 

Ha en fin lördag!

[GunillaF]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon på er!

Jeans ja. Jag köpte ett par nya förra helgen. Det finns så roliga nu, men fina detaljer. På mina är det lite rykat längst verifrån och upp en bit på både inner och yttersömmen. Fin effekt.

Dagen hitintills bjuder på dimma, får hoppas på lite sol när dimman lättar.

Ha en skön Lördag!

lenjon1
0

#2 - jag går i svarta jeanstankar - men det är möjligt att jag skickade över lite rött till dig.

#4 var har du köpt dina jeans? Kanske i någon affär som finns runt mig?

Och vilka vackra bilder ni lagt ut.

Kram

[GunillaF]
0

#5 3 mil från Junsele. Backe heter orten. (Var bor du?)

Märket på jeansen är Cream.

lenjon1
0

#5 Oj det blir fasligt långt att åka! Jag bor ju i nordvästra skåne! Fast jag tänkte mer på om det var någon butik som är rikstäckande…men märket Cream känner jag igen…

Kram

lenjon1
0

#8 Skitsnygga! Tack

[GunillaF]
0

#9 *Vassegoo* Kolla upp den sidan. De har mycket fina kläder.

Andina
0

Go'Morron allihop!

Och jag säger också, vilken aktivitet så här på lördagmorgonen! Själv är jag tveksam till om jag är vaken ännu.

Låter mysigt med att möta morgonen med levande ljus o mys. Vaknade när det redan börjat ljusna, så det bidde inget myspys här.

Jeans måste jag också ut att leta efter. De enda jeansen jag har kvar som jag kan använda gick det tyvärr en stor reva i för några veckor se'n… Också 'rynk-jeans'. Väl använda - för jag har stormtrivts i dem.
Men jag har så svårt för att gå omkring i affärer - och dessutom prova kläder där - så jag drar mig in i det längsta… Blir för påverkad av människor och 'energierna' i affärer. Så går jag in i en affär gör jag mina ärenden så snabbt jag bara kan för att komma ut lika snabbt…
Något på fötterna behöver jag också införskaffa nu till hösten och till vintern…

Tack för härliga bilder Chakra och Gunilla!

Nu träder hösten in på riktigt! Regn, rusk och kall, fuktig luft som kryper in. Burr…
Idag blir det datorjobb igen. Och får ta o göra nå't åt tvätthögen också tror jag.

Ha en go'er lördag allihop! Hela da'n! Glad

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[Chakra]
0

#11 Nu blir jag glad, Andina!

Man tror man är så ensam om att bli påverkad av andra människors energier. Jag måste också välja tillfällen att handla och vara i folksamlingar.
Och skönt att komma hem till skogen efter en arbetsdagGlad

Andina
0

#12 - Ja, det är ett 'eländes otyg' att dras med, Chakra. Det är lite av att 'bita ihop' när man ska handla. 
Än värre är det om man ska gå och handla eller shoppa tillsammans med någon annan - som inte har nå't emot att strosa runt i affärer. Jag är inget roligt sällskap inne i butikerna.

Förutom alla märkliga känslor som väller över en, fysiskt och ickefysiskt, så blir jag alldeles stirrig. Jag får som "error" i huv'et - det är det bästa ord jag kunnat komma på för att beskriva 'fenomenet' - ser och registrerar allt men kan inte hålla i fokus.

Samma "error" kan jag få när jag möter en person med en stark energi och när jag känner att våra "högre jag"/"energi-jag" börjar kommunicera… ( Jag lyssnar till den som pratar - men märker att jag är 'nå'n annanstans och kommunicerar' (på ett annat plan/energiplan) - och kan inte riktigt "följa vad som sägs". Lyssnar med öronen - men är i en helt annan kommunikation samtidigt, en som tar över. 
Låter flummigt - men jag har lärt mig genom åren att det sker påtaglig kommunikation på olika plan samtidigt… 
Lite som att gå in i ett rum med dålig akustik och där många pratar samtidigt…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Indiania
0

Godmorgon alla!

Här var ni verkligen på alerten i dag! Själv sov jag till kl 9, det blev ju sent i går kväll.

#8 Vilka ursnygga jeans Gunilla! Blir riktigt sugen….

Vilka fina bilder ni lagt in Majlar och Gunilla.

Nu skall jag dricka kaffe så jag vaknar till.

Kram på er! Glad

" Var nära naturen - var när dig själv "

Toyan
0

God morgon!

Vackra höstbilderGlad

Så morronpigga ni är, själv känner jag mig lite seg idag, men inget som inte lite kaffe råder bot på.

Har nyligen köpt både jeans, långbyxor och långkalsonger som är ett måste inför vintern.

Gör som Andina i stora affärer, snabbt in och klara av mina ärenden.

Finns en liten affär här där innehavaren vet ungefär vad jag vill ha och vilken stl, "titta här, din stl" säger han och visar runt och så pratar vi lite om ditt och datt under tiden jag tittar, mycket trevligt.

Ha en fin lördag alihopa!

majlar
0

God morgon alla. Här är energierna höga och full fart. Själv sov jag till 9 och det hör inte till vanligheterna. Jag hade en underlig dröm.

Jag och min väninna skulle uppför ett stup, vi hade att välja på att hoppa ner för ett djup och  kanske slå ihjäl oss eller välja att försöka hjälpa varann upp istället. Vi valde det senare, min väninna fick ställa sig på mina axlar och hon kom upp utan problem, sen när hon skulle hjälpa mig upp var det värre, jag är ju rättså tung kan man säga och väninnan är liten som en sytråd. Nåväl, när jag hänger i hennes armar nära bergväggen så tittar jag mig omkring och får se en stor diamant mitt framför ögonen. Jag blir förstårs överlycklig och plockar med mig den och plötsligt, tog drömmen slut. Konstigt va.

Ha en fin dag och var rädda om varann

Henrik93
0

God morgon alla härliga människor! Själv vaknade jag 06:30. Då jag hade glömt att stänga av larmet. i helgen ska jag jobba lite för mormor så hon också får vara ledig. så om 2 timmar ca, beger jag mig till Ludvika i detta vackra höst väder. Är förkyld dock, så jag håller mig helst inne. ha en fin dag allesammans!:) mvh Henrik

Sajtvärd på Neofinetia Ifokus

Japanska och Asiatiska orkidéer

[rore]
0

God eftermiddag på er!

Jag går på halv varv eller vad "man" nu ska kalla det.  trött och kulen men jag tror peppar peppar att värken i käken börjar ge med sig.

#12 o #13Känner igen dessa fenomen Andina och Chakra. Själv trodde jag att jag var påväg att tappa greppet alldeles när det inträffade. Det går liksom i vågor.Obestämd