Dagens visdomsord 19/9
Helt rätt!
Ha den bästa av dagar!:) kram
Sajtvärd på Neofinetia Ifokus
Japanska och Asiatiska orkidéer
Så sant Gunilla! 
" Var nära naturen - var när dig själv "

Visst är det så
Vilken härlig bild och kloka ord. Kram
Underbart!
Så många vägar man vandrat på…
Tack Gunilla!
Underbart citat! 
Å så kommer jag och lägger sordi på stämningen. Men jag vill INTE hitta nya vägar. Jag var nöjd med de vägarna jag hade funnit. Jag avskyr att vara vilsen, liten, och rädd.
Där ligger mitt stora problem - jag vill inte! Hur gör man då? Kompassen i mig har tappat ett väderstreck, ingenting fungerar.
Förlåt att jag inte kan ta till mig orden. Jag vet att jag borde men det går bara inte.
Kram
#7 Jag vet, har stått i vägskäl jag också och funderat på varför saker blivit som de blivit. Varför inte det kunde få fortsätta som det var - det kändes ju så tryggt och invant!
Men så händer det något och vägen är inte så rak och utstakad som den syntes "i går". Allt kommer i gungning, inget är som det borde…
Vi måste trevande och osäkert ut på "nya vägar". Vägar som vi inte alls vet vart de leder. Men om vi inte försöker så kommer vi att sta kvar i det här vägskälet och aldrig få reda på hur det skulle ha kunnat bli.
Så klart är inte en ny väg alldeles som den gamla trygga och invanda, men det kan ju vara en som är bra på annat sätt. Det kan bli en ny trygg. Det vet vi inte förrän vi gått en bit efter den. Och när vi börjar gå så håll alla sinnen öppna och ta emot det som bjuds.
Kram